Miért hagyták a rendszerváltás után meghalni a magyar ipart?
Tiszaújvárosban élek, így a borsodi helyzettel vagyok tisztában: 25 éve még a "magyar Ruhr-vidék", nehézipar, vegyipar, kohászat, Ózd, TVK, Diósgyőr, virágzó ipar. Rá 10 évre a fele megszűnt, mára alig maradt belőle valami.
A TVK még jól járt, hisz amikor feldarabolták jókora részt megvett a MOL, ráadásul mivel ez az ország legnagyobb vegyipari létesítménye, folyamatosan fejlesztik is. Ezzel szemben Ózd és Diósgyőr ( mármint a helyi ipar ) "elpusztult".
De ugyanígy járt a csepeli vasgyár is, feldarabolták és egyik része még működik, másik már nem.
Arról nem is beszélve hogy hol vannak az egykor fényes magyar termékek, járművek, alkatrészek mint a Rába? Kierőszakoltak egy félig Renault tűzoltó autót, de ezen kívül semmit nem tudnak felmutatni.
De miért hagyták elpusztulni a teljes magyar ipart?
"ugyanez volt a magyar cukorgyárakkal, szépen lassan eladták mindet, majd ezt követően bezárták hogy a magyar ne hazai cukrot vegyen hanem import cukrot.
ami számomra egy vicc :D mert Magyarország konkrétan cukor nagyhatalom lehetett volna, ugyanis évszázados tapasztalata és iparága volt a cukortermelésben."
Szerintem inkább lett volna egy stabil iparunk, de nem kell túlzásokba esni, hogy nagyhatalom lehettünk volna, hiszen azért komoly harc lett volna felvenni a versenyt Lengyelországgal, Németországgal, Franciaországgal és ezek még csak közepes termelők. Ez a három ország nem teszi ki például Thaiföld termelését.
"Te tényleg ilyen ostoba vagy? Mit kellett volna tenni? Fizetni azt ami veszteséges és csődbe vinni az országot? Megnyugtatlak, hogy Viktor most a multi legnagyobb haverja."
az SZDSZnek volt rendes programja, de az emberek mégis szemellenzővel mentek az MDF felé
#11 nyilván idézőjelesen értettem a cukornagyhatalmat, viszont Magyarországon minden adott lett volna hogy világszintűre emelhessük a répából készült cukortermelést.
mind a klíma mind a geológiai feltételek, mind a tapasztalat biztosítva lettek volna, ahogy már 150 évvel ezelőtt is.
csak ugye a keleti nádcukor...
"Te tényleg ilyen ostoba vagy? Mit kellett volna tenni? Fizetni azt ami veszteséges és csődbe vinni az országot? Megnyugtatlak, hogy Viktor most a multi legnagyobb haverja."
erre érdemben nem nagyon tudok mit reagálni, de csak azért mert neki álltál demagóg módon Viktorozni, pedig vettem volna a fáradtságot és leírtam volna a miérteket.
"Az oroszok tartottak igény egyedül arra a selejtre amit gyártottunk vasgyártás címszó alatt."
azért készülnek a Mercédeszek, Opelek és Suzukik a Dunaferrben gyártott acéllemezből igaz?
kohómérnök ismerősöm ott dolgozik már 20 éve, mióta ahogy ők hívják "cigányvasból" kell minőségi acélt gyártaniuk, sokkal nagyobb kihívás mint mikor ércből kellett.
mégis tudják produkálni azt az anyagminőséget amit ezek az autóipari cégek megkövetelnek.
ebből csak azt akartam kihozni, hogy minden csak érdek kérdése.
a Dunaújvárosi vasművet is rég bezárták volna ha annyira selejtes szarokat gyártatnának ami csak a ruszkiknak volt jó.
"# 1/8 ez nem igaz. Kiváló magyar termékeink voltak, még afrikába is exportáltunk. Ha a gagyi kínait veszik mint a cukrot, lehetett volna találni a hazainak is piacot. de nem akarták, mert nyugati érdekeknek az volt a céljuk hog yitt terítsék a szemét árujukat. Gyarmatnak kellettünk"
Milyen kiváló termékeink? Ne álmodozz.
# 14
"Magyarországon minden adott lett volna hogy világszintűre emelhessük a répából készült cukortermelést.
mind a klíma mind a geológiai feltételek, mind a tapasztalat biztosítva lettek volna, ahogy már 150 évvel ezelőtt is."
Erre azt mondom, hogy stabil, viszont nagy lett volna a verseny, hiszen Európán belül viszont nagy a verseny.
Amúgy a tapasztalat sajnos nem ér sokat, hanem nyitottak a fejlesztésekre, ez már többször bebizonyosodott.
"azért készülnek a Mercédeszek, Opelek és Suzukik a Dunaferrben gyártott acéllemezből igaz?
kohómérnök ismerősöm ott dolgozik már 20 éve, mióta ahogy ők hívják "cigányvasból" kell minőségi acélt gyártaniuk, sokkal nagyobb kihívás mint mikor ércből kellett.
mégis tudják produkálni azt az anyagminőséget amit ezek az autóipari cégek megkövetelnek.
ebből csak azt akartam kihozni, hogy minden csak érdek kérdése.
a Dunaújvárosi vasművet is rég bezárták volna ha annyira selejtes szarokat gyártatnának ami csak a ruszkiknak volt jó."
Hát igen van benne valami, de nem is akkora embertömeget igényel, mint fénykorában és az sem véletlen, hogy Magyarországon 1992-ben le is álltak a martinacél gyártásával, amit például Diósgyőri Acélművek igen jelentős hányadát tette ki. Pont erre gondoltam az előbb a fentebbi részben, hogy fejlődés is fontos.
Amúgy azt sem szabad elfelejteni, hogy sokszor azért teljesen más minőséget kaptak a nyugati megrendelők, mint a magyar vagy KGST-tagországok. Lásd Ikarus busz.
Azért szomorú, hogy sokan képesek olyanokat is írni, mint pl.:
"...Kiváló magyar termékeink voltak, még afrikába is exportáltunk....
# 9/16 Időpont tegnap 17:39"
Jah, a kíválóság fokmérője az, hogy a fejlett és igényes Afrikába... áh...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!