Miért pont most van ez a nagy felháborodás az oktatás kapcsán? Csak szerintem álszentség, és kibúvás a felelősség alól?
Nagyon érdekes, hogy minél inkább kényelmesedik elfelé a világ, egyszerüsödnek a dolgok, az ügyintézés, a mindennapi luxus egyre több ember számára elérhető, annál inkább akarnak az emberek minél kevesebb belefektetett energiával nagy eredményt elérni.
Ez levetíthető a munka világára is.
Minden ember, köztük én is, azt akarja, hogy 0 belefektetett (fizikai) munkával bőségesen luxusban éljen. Ezzel pedig az a baj, hogy minél több lehetőség van erre, annál jobban kapnak rá az átlagemberek a dologra, hiszen ha X-nek sikerült akkor nekem is sikerülni fog. Sajnos ezekből a lehetőségekből viszont egyre több van.
A munka előszobája pedig a tanulás.
A tanuláson belül, mindenki tegye szívére a kezét, mindenki úgy akart jó jegyet kapni, hogy minél kevesebbet, vagy semmit ne kelljen tanulni. (Ez manapság a mai világban hatványozottan igaz, amikor a fiatalok a tanulásra szánandó idejüket inkább elvárosozgatják vagy elszórakozzák az interneten.)
Ez alapján nyugodtan lehet párhuzamot vonni a tanulás és a munka között.
Magyarul az ember alapvetően lusta és a kiskapukat keresi mindenütt. Mindenben a kifogást keresi, amiben akár egy kis felelőssége is van.
Érdekes, az elmult 150-200 évben sosem volt gond az, hogy miket kellett tanulni az iskolában, hány órában és mennyit. Ugyanúgy voltak, vannak és lesznek is nemzetközileg elismert sikeres professzoraink, tudósaink, hiába ebben a sok tüntető által említett "szar" rendszerben tanultak/tanulnak. Minden csak akarat és hozzáállás kérdése.
Aki nem képes tartani a lépést a mai oktatási rendszerben, az képtelen lesz tartani a lépést egy összetettebb munkakörben is. Aki nem hajlandó normálisan leülni tanulni, az meg is érdemli, hogy ne érje el azt az életben, amit ő szeretne. Persze csak ha annak a dolognak a tanulás az előfeltétele.
Milyen érdekes, hogy a legtöbb tüntető a tipikus mai fiatal megtestesítője, aki mikor tanulni próbálkozik a másnapi felelésnél hamarabb felmondja mit beszélgetett előző este a barátnőjével messengeren, vagy éppen akinek fontosabb a hétvégi (manapság már hét közbeni) ivászat, a városban lógás, az hogy ki milyen menő éppen a városban a fiatalok körében stb... Aki pedig normális(nak tűnik) azokat mind-mind ezek a kibicsaklott gondolkodású emberek húzzák le, hiszen a "többség" ereje, mivel ők is emberek, rájuk is meggyőzően hatnak. Az értelmes gondolkodású diák, ha azt látja, hogy a visszamaradottabb gondolkodásuak tömegesen azt mondják, hogy rossz az oktatás, azt emberi mivoltából adódóan a normális diák el fogja hinni, és beáll a sorba. Pedig normális diák képes lenne sikeresen keresztülmenni ezen a "szar" oktatási rendszeren mindenféle tüntetés és változtatás nélkül.
Az a változás amit itt a legtöbben akarnak, egyszerűen megkövetelné az ország összes tanárának az átképzését, hagyományok, szokások, módszerek gyökeres megváltoztatását (ami sokszor nem tanult dolog). Ezen kívül a most oktatásban lévő többszázezer diákok életében is gyökeres változást jelentene az új oktatási módszer elsajátítása, és annak elfelejtése amit előtte évekig használtattak vele. (hangsúlyozom, itt nem az adatokról és tényekről beszélek amit megtanultak, hanem maga a módszer)
Te gondolom tipikusan az a tanár lennél, aki ha 90% megbukik a vizsgán nem azt mondod, hogy "valami baj van, 90%-nak nem sikerült", hanem "nincs semmi baj, 10%-nak sikerült, akkor a többinek a hibája". Te komolyan akkor kezdenél el gondolokozni azon, hogy valamin változtatni kéne, amikor már 0 azaz 0 ember képes jól teljesíteni a rendszerben? Mert akkor elárulom neked, hogy egy 10 millió fős országban ez nagyon sokára lesz, és a többi addig is szenvedni fog.
"Aki nem hajlandó normálisan leülni tanulni, az meg is érdemli, hogy ne érje el azt az életben, amit ő szeretne."
Persze, lehet így is gondolkodni, hogy az életben minden az érdemről szól, csak ez ott jön vissza kísérteni, hogy neked is szükséged lenne arra, hogy ők "megérdemeljék". Orvosokra, mérnökökre, tanárokra, vállalkozókra, jogászokra mind igénye van az államnak, a jólétért is, meg mert minnél többet keres az ember annál többet lehet(ne) adóztatni (egy normális országban).
Amint pedig észreveszed, hogy éppenséggel neked is érdeked lenne, hogy a fent említettek mínőségi képzést kapjanak, és nehogy már lexikális anyagok bemagolásának a képessége legyen az etalon, akkor majd talán te is felszólalsz a mostani primitív oktatási rendszert revíziójáért.
Értem, amit mondasz. De pont a múltat hoztam fel példának, hogy amíg nem volt ennyire kényelmes a világ, addig érdekes, senkinek nem volt (annyira) baja semmivel sem, hogy idáig fajuljon a helyzet.
Aztán mikor rájönnek az emberek, hogy hoppá, ha kicsit elégedetlenkedünk lehet elérjük azt, hogy még kényelmesebb legyen az életünk.
Egyetemista vagyok. Ugyanez ment és megy is folyamatosan végbe kicsiben nálunk. Volt egy tantárgy idén. Aki lelkiismeretesen tanul, érdekli a szak amin tanul, és célja, hogy normálisan elvégezze az egyetemet kiskapuk nélkül, annak mindnek sikerült (igaz kevésnek, 250ből kb 40-50-nek) a vizsga. Aki nem tanul(t sose semmire), és csak átvergődni akarja magát az egyetemen azok vannak a legtöbben és ők a leghangosabbak annak kapcsán, hogy miért ilyen nehéz az egyetem, és könnyítést követelnek. Erre szokták azt mondani, hogy először az ember nézzen magába, és ha lelkiismeretesen el tud számolni magával, akkor utána léphet a külsős dolgok felé.
Nagyon sok középiskolás ismerősöm van, különböző erősségü iskolákból és tudom, hogy nem lehetetlen semmi sem, csak inkább a mai fiatalok értékrendje a fordítottja a kelleténél. Még a normáliasbb felfogásu fiataloknál is ez a helyzet sajnos. Azt hiszik nem kell odatenni magukat, ezért többet "engednek meg maguknak".
Ha pedig már ennyire változtatni akarunk valamin, az legyen a bérezés. Nagyobb probléma, hogy a meglévő "szar" rendszerben tanult, egyébként valamiért mégis kiváló orvosaink, szakembereink kimennek külföldre.
Ha itt is meg lenne fizetve mindenki, akkor higgyétek el, senkinek semmi baja nem lenne az oktatással, mert lenne MOTIVÁCIÓ.
"Ha itt is meg lenne fizetve mindenki, akkor higgyétek el, senkinek semmi baja nem lenne az oktatással, mert lenne MOTIVÁCIÓ."
Így is van csak külföldön.
"Aki nem tanul(t sose semmire), és csak átvergődni akarja magát az egyetemen azok vannak a legtöbben és ők a leghangosabbak annak kapcsán, hogy miért ilyen nehéz az egyetem, és könnyítést követelnek. Erre szokták azt mondani, hogy először az ember nézzen magába, és ha lelkiismeretesen el tud számolni magával, akkor utána léphet a külsős dolgok felé."
Mégegyszer mondom, neked is szükséged lenne rájuk, innentől kezdve az a kérdés, hogy teszel-e azért többet, hogy minnél jobban tanuljanak vagy sem. Most kényelmesen egybevontál mindenkit, akinek nem sikerült a vizsga egy "normálisan elvégezze az egyetemet kiskapuk nélkül" halmazba, pedig valójában ennek a töredékéről van szó. Csak egyes országokban már felismerték, hogy ha mindenkin azt nézed, hogy fel tud-e mászni a fára, akkor a majom nagyon "meg fogja érdemelni" a megélhetést, az aranyhal meg egyáltalán nem. Egyes országokban viszont még nem, ott ugyanezt a poroszos oktatási rendszert használják, ami nem a tanításra, hanem a követelésre helyezi a hangsúlyt.
"Nagyon sok középiskolás ismerősöm van, különböző erősségü iskolákból és tudom, hogy nem lehetetlen semmi sem, csak inkább a mai fiatalok értékrendje a fordítottja a kelleténél."
Helyes, akkor talán végre lesz változás, mire ők felnőnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!