Ti is várjátok már azt az időszakot, amikor kötelező lesz a piacnyitás a tömegközlekedésben?
A pontos dátumot nem tudom, de az biztos,hogy Magyarországnak is kötelező lesz a piacnyitás.Több nyugat-európai országban már megtörtént.
Ezután végre ledöntik a szocializmus utolsó bástyáit, a MÁV-ot és a többi állami pénzszívót is beszántják.
Mivel a szabad piac miatt megfognak jelenni külföldi cégek, amik magasabb színvonalat fognak képviselni.
Drágább lesz, igen, de minőségibb is.
Most is vannak Magyarországon magán busz-társaságok. Ha akarsz, indíthatsz helyi járatot is, meg távolságit is.
A GYSEV sem állami, tudtommal.
De ki lenne bolond a MÁV helyett vasúttársaságot indítani? Az isten pénze se lenne elég ahhoz, hogy felújítsák a pályákat és felszereljék szerelvényekkel. Vagy ha azt szeretnék, hogy megtérüljön, akkor eszméletlen drágán kellene adniuk a jegyet. A nép meg inkább Oscarral utazna.
Egyébként csak úgy megkérdem: az jó volt, hogy a Malévot beszántották?
1#
Miért van szükség állami légitársaságra?
Az USA is jól megvan nélküle.
Nem csak és kizárólag a MÁV van, mert nem lehetséges másnak vállalkoznia. Egyszerűen nem éri meg. A MÁV is veszteséges, pedig összességében százmilliárdos beruházásokra lenne szükség, hogy korszerűsítsék a pályákat és a kocsikat.
Ami meg nyereséges volt ( MÁV Cargo ), már felvásárolták.
Egyébként nem örülnék, mert 1000% hogy a haveri kör kapná meg, aztán pár év után becsődölne a cég, mert nem éri meg üzemeltetni. Volt már rá példa, pontosan tudjuk hogy megy ez. Nem is olyan rég tették meg a gyárakkal.
A Volánbusz a járatai nagy részén már most is magános alvállalkozókat alkalmaz - láthattuk micsoda remek King Long buszokkal oldották meg a közlekedést. Szerintem ez egy tévhit, hogy azért rossz a tömegközlekedés, mert állami kézben van. Lehet, hogy azért is - de azon a vonalon, ahol 50 utasból 45 ingyen utazó nyugdíjas a magánosok sem fognak luxusbuszokat közlekedtetni, mert nem éri meg nekik. Sőt, leginkább semmilyen buszt nem fognak közlekedtetni, csak a jövedelmező vonalakon, a falvak és kistelepülések meg el lennének zárva. Ha csak nem az állam fizet azért, hogy ezeken a vonalakon is járjanak - de akkor meg ugyanott vagyunk, mint most.
Tehát én nem igazán értem, hogy a külföldi cég magyar munkavállalóval magyar utakon magyar munkakörnyezetben hogyan tudna magasabb színvonalon szolgáltatni. Mielőtt behozza a lerúgott használt külföldi járműveit megkéri a német utazóközönséget, hogy fingják tele a busz légterét, had érezzünk mi is egy kis nyugatot, mihelyst nálunk forgalomba állnak a buszaik? Egyébként a Flixbus meg Orangeways már évek (ha nem évtizedek) óta jár - Tékozló Homáron lehet róluk olvasni, de többnyire nem a magas színvonallal kapcsolatban.
ma 18:05
Megnéztem a Tékozló Homáron mit írnak az említett vállalatokról és hát a Flixbus-ról csak 1 bejegyzés van, viszont az Orangewaysről annál több, szóval ne keverjük a két vállalatot....a Flixbus elég korrekt vállalat.
Egyébként a leírtaknak a felével egyetértek, viszont azzal a mondattal, hogy "a külföldi cég magyar munkavállalóval magyar utakon magyar munkakörnyezetben hogyan tudna magasabb színvonalon szolgáltatni." ne vicceljünk már, ilyen szemléletmóddal ne vágj bele semmilyen üzletbe :)
Legjobb példa: Lidl, Aldi. Külföldi cég és imádják a magyarok...
"behozza a lerúgott használt külföldi járműveit"
Igen, de még azzal is jobb, mint a 30-40 éves járművekkel tovább közlekedni. A külföldi cégekben legalább bennük van egy kicsit a fejlesztés akarása és nem úgy mint a magyar vezetőkben, hogy jó lesz az még 20 év múlva is...
A 30-40 éves buszokat cáfolom, legalábbis a Borsod Volán vagy az új hosszú nevén, ami rövidítve Émkk, most szerzett be egy csomó Mercedes buszt, többek között, de más típusokat is. Előtte 10 évvel szintén. Szóval a régi Ikarusok már nem túl jellemzőek.
Egyébként a 65 év feletti ingyen utazást megszüntetném, illetve a kézipoggyászra tényleg jegyet szednék. 74 éves mami a kerekes szatyorral, amiben 25 kiló zőccség van, mellette a kockás piaci szatyor 17 kiló hússal megpakolva, az a 400 forint nem fog fájni neki, amiért hazamegy.
Szakorvosi rendelők is kiürülnének mert nem mennének minden kínjukkal oda. Jó, valaki tényleg beteg, de akkor feküdjön be a kórházba, félholtan ne utazgasson naponta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!