Támogatnátok a 6 és 8 osztályos gimnáziumok, a szabad iskolaválasztás betiltását?
nem
nem lehet úgy csökkenteni a különbségeket, hogy mindenkit egyformán hülyévé teszünk
ezt megtanulhatnák már a liberálkomcsik
Lengyelországban 15 éves korig tiltott a szegregáció, nagyobb az egyenlőség. A diákok elkülönítése növeli a teljesítmény, eredmény különbségeket. A 6-8 osztályos gimnáziumba járók gyorsabban fejlődnek, mint a többiek. A szakiskolákba kerülők lemaradnak. Én is 6 osztályos gimnáziumba jártam és tapasztaltam, hogy jobbak a diákok és jobb, magasabb színvonalú az oktatás.
Itt egy tanulmány a témában:
A 15 éves diákok körében végzett PISA felmérés szerint Magyarországon csökkenti az oktatási rendszer legkevésbé a különbségeket, ezért inkább a lengyel rendszerhez hasonlót javasolnak.
A 444, index, Magyarnarancs írt a témában:
Magyarországon viszont csak az LMP vállaja, hogy fellépne ez ellen és kivezetné a 15 éves kor alatti szelekciót, szegregációt az oktatási rendszerből.
Azt miért nem teszik hozzá ezek a tisztánlátó liberális véleményvezérek, hogy a leszakadó rétegekkel nyugaton sem tudnak az ég világon semmit sem kezdeni?!
Miért van az, hogy a nyugati gettók kivétel nélkül afrikaiakkal és arabokkal van tele?! Ja, biztos a rasszizmus miatt...
És még arra sem lehet fogni, hogy rossz iskolákba járnának, vagy messze laknának a gazdasági központoktól.
Sőt, ahogy elnézem még a cigányság is jobban integrált, mint nyugaton a harmadik világbeliek.
Ezt akarja momdani. Ha valaki hülye, akkor ne emeljék fel vagy hagyják meg hülyének (hiszen az akar lenni!), hanem a többi is legyen hülye.
Annyi baj van még, hogy ez nem az igazi liberalizmus, hanem az ellentettje. Ez kommunista demagóg baromság.
Nem mindenki egyenlő a tudásban sem - ezt be kell látni kedves kérdező. Vannak, akikből ügyvédek, mérnökök, jogászok lesznek és vannak akikből villanyszerelők, asztalosok, hentesek. Van, aki jobban/többet tud tanulni és van aki nem annyira. Akkor jó egy oktatási rendszer, ha
a) hasonló tudású és
b) hasonló érdeklődési körű embereket tud összetoborozni.
Persze, azok, akik szakiskolában tanulnak, lemaradnak a gimnazistákhoz képest, de ez miért baj? Miért probléma, ha egy kőműves vagy egy autószerelő nem tanul bizonyos dolgokat?
"A 6-8 osztályos gimnáziumba járók gyorsabban fejlődnek, mint a többiek."
És ez miért baj? Őszintén nem látom.
A különbségeket szerintem nem úgy kéne csökkenteni, hogy az okosakat elhülyítjük, hanem hogy a lemaradottakat segítjük felhozni. Hogy megértsd: nem a 6 és 8 osztályos gimnáziumokat kéne megszüntetni, hanem mondjuk a szakmunkásképzőben kéne emelni az oktatás színvonalát.
Előbbiből egyébként főként tényleg egyetemre mennek tovább az emberek, vagy legalábbis olyan szakmát tanulnak, ahova emelt szinten matek, fizika vagy éppen történelem kell. De az, aki asztalosnak készül, nem kell, hogy emelt szinten tanuljon pl biológiát. Na de aki mondjuk egyenesen unatkozik általános iskolában, annak miért baj, ha már 12 évesen egy "válogatott" osztályba jár? Nem lekezelésből mondom, de tényleg nincs értelme! (Mint ahogy a leendő jogásznak is több töri kell, mint fizika és a mérnöknek fordítva.)
Nem állítom, hogy a 6 és 8 osztályos gimibe járók sokkal okosabbak vagy jobbak lennének, sőt. Én is ilyen iskolába járok és tény, hogy mentek el tőlünk a Fazekasba, meg egy csomó tanulmányi versenyt nyertek páran és azért tényleg elég jóképességű a többség, ez itt sem igaz mindenkire. Van, akin néha meglepődök, milyen lassú, más meg röhögve ötös itt is.
Mindez azért van, mert lehet, hogy alsóban még mind hű de okosnak éreztük magunkat és simán bekerültünk háromszoros túljelentkezésből, most már elválik, hogy van, aki tudta tartani az iramot és van, aki nehezen/szinte nem.
Nem is tudom, hova vezet ez a monológ, de a lényeg, hogy szerintem mindezek ellenére sem rossz dolog, hogy vannak ilyen iskolák.
A szabad iskolaválasztást meg mégis hogy gondoltad? Mindenki járassa a körzetibe a gyerekét, akkor is, ha kb gettó színvonalú? Mert hogy a mi körzeti iskolánk (onnan is jöttek osztálytársaim, én másikba jártam, de az se épp elit) olyan, hogy nyolcadikban xy-ka már terhes, buknak az emberek, botrányok egymás hegyén-hátán. Pár éve még ez a suli állt a legjobb hírben a városban. Na kérlek, ha öcsémet nem veszik fel 8 osztályosba, ide kellett volna negyedik után átíratni (akkor ért véget az osztály, ahova járt.)
Határozottan nem.
Rettenetesen véresszájú kommunista demagógiával érvelsz. Az iskolaválasztás szabadsága alanyi jog. Te arról beszélsz, hogy a tehetséges, jobb képességű diákokat le kell húzni a tanulni nem akaró, lusta pistikék/lajoskák szintjére hogy ezzel a "hátrányos helyzetű" "szegregált" családoknak jót tegyél. Ez a fajta kommunista képmutatás a legundorítóbb. Ti papoltok egyenlőségről, ami valójában arról szól, hogy aki jobb és tehetségesebb azt lehúzzátok.
Az élet nem az egyenlősdiről szól. Vannak és lesznek mindig is tehetségesebbek, ügyesebbek. Az érvrendszered teljesen elfuserált.
Tehát ha erőszakkal berakjuk a 150-es IQ-jú gyereket a gettószökevények közé, akkor az összes lüke gyerek értelmi szintje azonnal felmegy az egekbe.
Ja, nem.
Semmi olyannal nem tudok egyetérteni, ami azt eredményezné, hogy az osztály vagy az okosabbak tempójával halad, és a butábbak végleg lemaradnak, vagy a butábbak tempójával halad, és az okosak unatkoznak, nem kapják meg a nekik való fejlesztést.
Angliában kötelező körzetes iskolák vannak, nem lehet válogatni.
Az árkülönbség két teljesen egyforma, egymáshoz közel álló ház közt meghaladja a 40 000 fontot, ha a határok meghúzása miatt az egyik ház a jobb iskolakörzetbe kerül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!