Sokan miért preferálják a takarékbankokat, amikor sokkal fejletlenebbek, mint a "nagyok"?
Sok ember, ezeket az állami kis takarékszövetkezeteket preferálja a nagyok helyett (Este, OTP,Unicredit...stb)
Amikor elmesélem nekik,hogy hogy megy az én bankomnál, rácsodálkoznak "0-24 telefonbank szolgáltatás...aztaaaa"
Aztán, az interaktivitás sem mindegy, van android alkalmazásuk is, akár telefonról is lehet utalni.A takarékoknál ilyesmi nincs.
Amikor diák voltak én is takaréknál voltam, utána mentem át nagy bankhoz, óriási a különbség, de nem csak a szolgáltatásokban,hanem az ügyfélközpontúságban.
A nagy bankoknál kis túlzással kinyalják a fenekedet, a takarékosok meg olyanok, mint a közalkalmazottak.
Én takarékbankos vagyok 20 éve. Én is tudok telefonról utalni és egyszer sem fordult meg eddig a fejemben hogy váltsak nagyobb bankra. A számlavezetési díjam gyakorlatilag 0, nincs semmi költségem a számlával kapcsolatban és annyira nem vagyok hozzáértő de szerintem a nagyobb bankoknál nem ez a jellemző. Viszont ha úgy vesszük ahogy te fogalmaztál el is várom hogy "kiny****k a se***m" ha már megterhelik a számlám egy rahedli rejtett költséggel.
Ez csak egy egyéni személyes tapasztalat, nem azt mondom hogy ez az általános válasz a kérdésedre!
Szerintem meg inkább a kis bankoknál nyalják ki a fenekedet.
Egy kis fiókban ismernek, egy nagy OTP fiókban egy vagy a sok közül, csak egy sorszám. Egy kis fiókban viszont pontosan tudják, hogy miket szoktál intézni, eddig miket intéztél, rugalmasabbak, nem idegenként bánnak veled.
A technika meg a kis bankokat sem kerülte el. Nem is tudom, hogy miért gondoltad ezt.
Kérdező
Két teljesen más csoportról beszélünk.
Az egyik csoport csak arra használja a bankját, hogy felvegye a fizetését aztán kész. Neki bőven elég a takarékbank.
A másik csoport viszont aktívan használja a bankszámláját. Interneten vásárol, paypass, utalások stb. Nekik a nagybank sokkal praktikusabb a kibővített szolgáltatások miatt, ráadásul bankközi utalásoknál minnél nagyobb a bank annál olcsóbb az utalás, mivel kevesebb közvetítőn megy keresztül a pénz.
Jogos kérdések.
Én nagyon nem voltak a takarékszövetkezetek híve, de pénzügyesként nyomon követem a pénzügyi, gazdasági híreket, az elmúlt években lezajlott takszövös konszolidációt is.
Az a véleményem, hogy ma már biztonságosak, sokkal modernebbek és vállalhatóbbak.
Az integrációba szervezés, szigorúbb szabályok kialakítása és implementálása, végül pedig az egyesülések sokat javítottak a szektoron.
Persze a kistelepülési, falusi fiókokban dolgozók viselkedése, kommunikációja nyilván nem változott meg ettől, ami nekem továbbra is visszatetsző.
Igaz, úgyis lehet nézni, hogy érzékelik az igényeket és reagálnak rá. Egyrészről ez okos hozzáállás.
Én ezután is maradok a nagy kereskedelmi bankoknál, de ma már elfogadhatóbbnak érzem a takarékokat, mint néhány éve.
A kérdést a politika témában tetted fel.
Sok mindenben nem értek egyet a kormány gazdaságpolitikájával, de amit a takarékszövetkezeti szektor átalakításában csináltak vagy sok esetben csak támogattak azt nagyon helyesnek tartom. Már régen ez kellett volna.
De talán ne menjünk el a politika irányába.
Kérdező és akik eddig válaszoltak!
Senki nem írta oda, hogy melyik takaréknál van a számlája, pedig úgy lenne igazán informatív, hiszen a takszövök önálló vállalkozások még mindig, csak egy integrációs szervezet tagjai.
Kérdező:
A takarékok sincsenek állami tulajdonban (szemben pl. a Budapest Bankkal amelyik kereskedelmi bank). A takszövök szövetkezeti tulajdonban vannak, tehát magánemberek és cégek a tulajdonosai.
Éppen diákként voltak régebben nagyon sok banknak ingyenes számlái. CIB CIBEZZ például.
Hogy hogy akkor voltál takszövös? Melyik takaréknál voltál?
Az ügyintézők hozzáállását jól látod.
Valaki írta itt, hogy a kisebb fiókokban kinyalják a fenekét, a nagyokban pedig csak egy számsor mindenki.
Egy alapvető hatalmas különbség van:
Jó dolog az ügyfélközpontúság és a személyre szabott tanácsadás, de ez nem egyenlő azzal, hogy Marika mindenkit ismer és elbeszélget az ügyfelekkel a családról meg, hogy a kis pénzéből most épp mit akar venni. Ez engem taszít.
Szerintem alja.
Banktól azt várom el, hogy partnerként kezeljen, de kulturált, hivatalos stílusban.
Ha fiókba megyek, ami nem gyakori, akkor leülök és az ügyintézővel mint hozzáértővel akarok a pénzügyekről tárgyalni. Úriember módjára, kulturáltan, diszkréten.
Ez nem a falusias stílusú közvetlenség. Teljesen más a kettő.
Hasonló kérdést tettem fel én is nemrég, csak más megközelítésben.
https://www.gyakorikerdesek.hu/uzlet-es-penzugyek__banki-ugy..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!