A 2-es metró felújításával is ennyit szerencsétlenkedtek annó, mint most a 3-asével?
Nem.
A hármasra költeni nem igen akarnak, pontosabban meg akarják csinálni csak ugye a kormány nem akar pénzt adni (eleget).
Nem.
A kormány adott pénzt a felújításra, oldják meg abból azt, amit tudnak. És most kivételesen ebben a témában egyetértek a kormánnyal.
Egyébként bármi is történik, az adófizetők járnak rosszul: ha nem újítják fel, akkor sem teszik vissza a költségvetésbe ezt a pénzt, plusz lesz továbbra is egy rossz metro; ha meg felújítják, akkor ellesz tapsolva a pénz, sok olyan adófizető pénze, aki a büdös életben nem metrózik, pluszban még a jegyek ára is szépen emelkedni fog.
Félreértés ne essék, természetes mindenképp fel kell újítani ezt a metrót, nem vagyok ellene, csak kötségvetésileg átgondolatlannak tűnik nekem az egész, plusz Bp. úgy akar metrót újítani, hogy semmit nem tesz bele, de ugyanakkor leginkább az ő érdekük az egész...
# 2
Budapesten 2 millió ember él, és a GDP kb. 40%-át adja. A metró nem valami hobbi, ami csak úgy kell Budapestnek, hanem egy nagyon komoly utasforgalmú vasútvonal, aminek a működése egyáltalán nem csak a budapestiek érdeke.
De most én is jöhetnék itt azzal, hogy Pest megyeiként mi a bánatra jó nekem, ha mondjuk Szegednél elkerülőt építenek. Miért tesznek bele az én adómból? Mondjuk azért, mert az is nemzeti érdek.
Különösen felháborító a kormány hozzáállása akkor, amikor stadionra, vizes-VB-re, Városligeti betondzsungelre gondolkodás nélkül öntik a pénzt, teljesen mindegy, mennyivel haladta meg az eredeti terveket. Az ország legfontosabb vasútvonalára meg nincs pénz, és a kormány vállat von, ebből is látszik, hogy mi a Fidesz értékrendje.
"Budapesten 2 millió ember él, és a GDP kb. 40%-át adja. A metró nem valami hobbi, ami csak úgy kell Budapestnek,"
Akkor lehetnének annyira legény a gáton, hogy hozzáteszik a maguk részét az összeghez, akár pusztán azért, hogy elmondhassák, hogy ők is benne voltak a projektben...ha minimálisan jelképeset, akkor annyit, de 137 milliárd ft után még mindig követelőzni, nekem kicsit sántít ...
A szegedi elkerülő is ilyen...nyilván ilyen esetben Szeged is hozzátesz valamennyi önerőt a dologhoz...de mondjuk a példád rossz, mert az elkerülők állami fenntartás alá esnek, a metró meg fővárosi önkormányzati.
De ha egyszer nincs mit?
Az, hogy Budapest termeli a legtöbb GDP-t az országban, csak abban nyilvánul meg, hogy az állami költségvetésbe az adók Budapestről érkeznek a legnagyobb arányban. Ha belegondolsz, akkor Budapest jóval kisebb ütemben fejlődik, mint amit megtermel, hiszen a vidék fejlődéséhez elég rendesen hozzáadnak az itt beszedett adók.
Mindezzel semmi gond nem lenne, na de amikor egyszer Budapestnek kellene pénz, akkor sem tudják azt megadni? Miközben mindenféle sportbaromságra és egyéb hülyeségekre mindig van, számolatlanul?
Az meg nem értem, mit magyaráz meg, hogy a metró fővárosi fenntartású. Éppen ezért már az üzemeltetés során is rengeteg pénzt tol bele az önkormányzat, míg eközben az állami fenntartású utakba csak az állam rak bele pénzt.
"Mindezzel semmi gond nem lenne, na de amikor egyszer Budapestnek kellene pénz, akkor sem tudják azt megadni?"
Adtak 137 milliárdot.
"Az meg nem értem, mit magyaráz meg, hogy a metró fővárosi fenntartású."
Az azt jelenti, hogy az ebből származó haszon (pl jegy-és bérletek) is az önkormányzat bevétele.
"Éppen ezért már az üzemeltetés során is rengeteg pénzt tol bele az önkormányzat"
No igen, de ha veszteséges, akkor azt mégse az adófizetőkkel kellene megfizettetni. Én pl abszolut nem támogatom veszteséges dolgok működtetését, mint pl vidéki vonat- vagy buszjáratok, ahol a sofőrön kívül max két ingyen utazó nyugdíjas ül.
Amúgy a többi mondandóddal egyetértek... mindettől függetlenül a pazarlás az soha nem látott mértékű persze.
De ha a 137 milliárd nem elég? Több kell. Nem ki beruházás ez.
Jegy-bérlet bevételek? És vajon az fedezi egyáltalán a működtetés költségét? Főleg úgy, hogy a metrót nem lehet leválasztani a hálózatról, tehát érdemes az egész BKK üzemeltetési költségét a teljes bevételével összevetni, és máris nem kell annyira senkinek az a budapesti tömegközlekedés.
El kell, hogy keserítselek, de nyereséges közösségi közlekedés nincs. A közösségi közlekedés egy közszolgáltatás, amibe bizony bele kell tolni állami és önkormányzati pénzeket, hogy fenn lehessen tartani. Ez nem valami magyar dolog, külföldön is így megy, csak jobb helyeken nem abból áll a finanszírozás, hogy hagyják kivérezni, aztán pár évente nagy kegyesen dobnak egy kis pénzt.
Szerinted az, hogy minden ember tudjon utazni, anélkül, hogy mondjuk saját autót kelljen fenntartania, csak felesleges pénzpumpálás? Kíváncsi lennék, hogy adnád be az ország jelentős részének, hogy itt holnaptól nem fog járni semmilyen tömegközlekedés, mert nem hozta a profitot. Budapest és elővárosán kívül szánthatsz is be mindent (azért ott is a vonalak nagy része menne a levesbe), mert ez bizony egy masszívan veszteséges dolog, közpénz nélkül nem megy.
Kiszervezni? De hova? Nem lesz olcsóbb kiszervezve sem, kutya nem fog ugrani egy vidéki kis buszjárat üzemeltetéséért, csak akkor, ha az állam vagy önkormányzat fizeti meg, mert jegyekből nem fogod tudni fenntartani.
Ez az "azt kell megcsinálni belőle, amire futja" akkora bullshit, már ne haragudj. Mi az, hogy szép pénz? Szép pénz egy magánembernek, de nem feltétlenül egy ilyen kaliberű projektre. Meg mégis hol faragnál le? Már ez sem egy full extrás felújítás, már rég nincs tervben, hogy minden megújuljon. Ráadásul hónapokra le kell zárni a metrót, azért az nem úgy megy, hogy ha majd akad egyszer még 30 milliárd, akkor abból még szépítgetjük újabb lezárással. Ezt egyben kellene megcsinálni, hogy 20-30 évig ne kelljen megint újrakezdeni, és azt gondolom, hogy nem ezeken a milliárdokon kellene múlnia ennek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!