Konkrétan hány műszaki szakközépiskolást vettek fel az orvosira, hogy a baloldal így retteg a korai pályaválasztás bebetonozásától?
Ha csak 1 ilyen ember van, akkor már jogos a kritika. Mi értelme ennek a szabályozásnak? Mi a haszna?
Én is szakközépiskolába jártam és 10. körül rájöttem, hogy utálom a közgazdaságot, de akkor már nem akartam 2 évre iskolát váltani, mert amúgy szerettem a magát a helyet, csak a szakmai óráimat utáltam. Szerencsére engem még nem köteleztek rá, hogy elméleti közgazdaságból vagy üzleti gazdaságtanból érettségizzek, így mehettem természettudományos tárgyból, mégha önállóan is kellett felkészülnöm rá, mert már akkor 1-1 évig tanítottak csak minden természettudományos tárgyat nekünk... Mégis ki járt volna azzal jól, ha engem is köteleznek a szakmai érettségire? Végül úgy alakult az életem, hogy természettudományos pályára megyek, szóval nekem speciel szükségem is volt arra az érettségire válaszható tárgyként.
Van egy barátom, világ életében rajzos/grafikus akart lenni. A gimiben is így vette fel a fakultációkat, délutáni órákra, sőt, külön órákra járt. Aztán 11. osztályban elment pár nyíltnapra, belehúzott a bioszba és most az orvosin van. 17 évesen változtatta meg az elképzelését. Most is szeret rajzolni, de már máshogy képzeli el az életét.
Ha 12 évesen beülsz egy iskolába, ami egy irányba halad, hogy és mikor válthatnál? Nem feltétlen csak egyetemről van szó! Egy egészségügyi szakközépben tanulóból soha a büdös életben nem lesz asztalos, hiába gondolja meg magát 16 évesen.
"... nem tanulnak már bioszt és kémiát, csak természettudományt,..." - hát mit mondjak. Vajon a biológia hová sorolódik a te fejedben?
És barátom nem ez itt a baj. Hanem az, hogy olyanok ugatnak bele az oktatásszervezésbe, akiknek gőzük sincs róla. Nem csoda, ha lezüllik. Itt az "olyanokba" beleértettelek téged és a kormányzat nevében ténykedő összes "szakértőt". Azt is, aki egyébként valóban ért hozzá, csak eladta a lelkét. Faust még jól járt, de ezek...
"Ha csak 1 ilyen ember van, akkor már jogos a kritika."
tehát akkor szívassunk 200 embert egy évfolyamon, mert 1 ember majd lehet hogy orvos szeretne lenni
Kérdező, mivel szivassunk? Azzal, hogy tanítunk?
Ez sok dolgot elárul a tudásról alkotott képedről...
7es, ennyi erővel a matematika oktatásból elég lenne 2 év is általánosban, hisz összeadás-kivonás és osztás-szorzáson kívül mást nem használ egy átlag ember.
Sőt, irodalmat teljesen fölösleges tanulni. Kémiát pláne. Fizika nagyrészét is. Földrajz szintén csak pár ember számára válik hasznos tudássá.. rajz, ének, etika, filozófia, hittan nevetséges, fölösleges...
Igazából így belegondolva, akár már 11 évesen is befejezhetnék a sulit, a többi úgyis csak olyan haszontalan tudás, amit úgyis elfelejtenek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!