Ha Magyarországon nagyjából mindent szabad piaci alapúvá tennénk, akkor elindulna fejlődésnek az ország?
Persze nem egyszerre, kellene rá pár év.
Minél több dolog szabad piaci egy országban, annál kisebb a korrupció,csökken az "uram atyám" metódus.
Igaz,hogy minden szolgáltatás fizetős lenne.De, nézzük a jó oldalát, lelehetne csökkenteni az ÁFÁT pár százalékra,aztán a fizetéseknek nem nyúlná le felét az állam.
Nem kellene egy vállalkozónak olyan sok adót fizetni, nem lenne teher egy motor,autó fenntartása,tankolása.
Az emberekben kialakulna egyfajta önállóság.
Ilyenekre gondolok:
-Egészségügy részleges privatizációja, vizitdíj bevezetése,biztosításokra alapozott ellátás.
-Állami tömegközlekedés megszüntetése, privát cégek pályázhatnának régiónként,vonalanként mint közszolgáltatásra.
Egyedül a forgalomirányítási rész maradna állami.
Mivel autót olcsón lehetne fenntartani,tankolni így sokan átállnának arra.
-Oktatás átszervezése,elvenni a monopóliumot az államtól,nagyobb teret engedni a magánintézményeknek.Különösen a magánegyetemeknek,hiszen sokkal magasabb szintű tudást tudnak biztosítani, jobb eszközeik,felszerelésük van.
Ehhez hozzátartozik,hogy némelyik állami egyetemet privatizálni kellene, ahogy anno a Metropolitan Egyetemmel tették.Túl sok az állami intézmény.
Természetesen,lenne ösztöndíjprogram.
Ezeknek az intézkedéseknek köszönhetően, növekedne az emberek életszínvonala.Nagyobb házban tudnának lakni, jobb és több autót engedhetnének meg maguknak.Több, választékosabb élelmiszert tudnának venni.
Azért, mert nem lenne elvonás a fizetésükről, alacsonyabb lenne az áfa.
Magyarország előbb-utóbb olyan jó hely lenne, mint az USA.
Lenyegeben most is ez van. Ha normalis ellatast akarsz akkor maganorvoshoz kell menni. Ha normalis oktatast akarsz maganiskolaba kell menni.
A tomegkozlekedes viszont veszteseges uzlet szinte barhol a vilagon, profit alapu cegek nem tudnak megoldani.
Az egekbe növelnéd az egyenlőtlenséget, a nagy francokat lenne jobb.
Ha a MÁV-ot, a Volánt, a BKK-t, az MVK-t, a DKV-t évről-évre milliárdokkal segíti ki a fenntartó, az állam, a város, különben csődbe jutnának. Még a szabadpiac fellegvárában, az USA-ban is törvény írja elő az Amtrak működését, évről-évre százmillió dolláros szövetségi támogatásokat kap. A tömegközlekedés mindenütt veszteséges. Persze lehet ábrándozni százezer forintos BKV bérletről, ezer forintos szegedi villamosjegyről, meg hogy egy Szent Istvánban kerüljön elvonatozni a szomszéd faluba, de azért legyünk már észnél.
Az meg külön tök jó, hogy az emberek átállnának az olcsó autóra, biztos baromi jót tenne a környezetvédelemnek és a baleseti statisztikáknak, hogy előkerülnének a garázsból az ezer éves foschtalicskák meg a hétvégi sofőrök, akik hirtelen nem tudják kifizetni a jóval biztonságosabb és környezetbarátabb tömegközlekedést. Meg ha apa, anya dolgozni mennek, a kisebbik gyerek középiskolába, a nagyobbik meg menne vissza az egyetemre hétfőn, akkor biztos vesznek négy autót, ugye?
A beteg embereket nem, vagy csak jóval nagyobb összegért biztosítanák a magánbiztosítók, egy cukorbeteg, szívbeteg vagy egy vesével született ember jó nagy gondban lenne, nem pláne ha szegény országrészbe valósi, akkor aztán még pénze sem lenne a magasabb tarifára. Dögöljön csak meg.
Először is, milyen az a választékos élelmiszer? Sok szinonimát használ és fordulatosan fogalmaz? :-D Amúgy nyilván, ha eltöröljük a mezőgazdászoknak juttatott EU-s és állami forrásokat, akkor attól biztos olcsóbb lesz és az emberek ki tudják majd fizetni. Attól, hogy az ingatlanépítést szabadpiaci alapokra helyezed senkinek nem lesz pénze nagyobb házra, azt pedig csak halkan jegyzem meg, hogy az ingatlanpiacon ma is alig vannak támogatások. Az autót pedig nem értem, mit kell ennyire fetisizálni. Ez nem a hatvanas évek és az American Dream korszaka, látjuk azóta a globális felmelegedést, a savas esőket és a közúti balesetek ijesztő statisztikáit.
Az egekbe növelnéd az egyenlőtlenséget. Egy budapesti, győri vagy mosonmagyaróvári programozó, mérnök, gazdasági elemző vagy taxis baromi jól járna, alig lenne ÁFA azon, amit vásárol vagy pláne, amit elad, többet keresne és ki tudná fizetni a szolgáltatásokat, még ha drágulnának is. Egy belső-somogyi, szabolcsi vagy nógrádi embert pedig halálra ítélnél. Az ingatlanja már ma is filléreket ér és menne szívesen BP-re vagy Nyugat-Mo.-ra munkát vállalni, csakhogy egy albérlet elviszi a fizetése hetven százalékát, két havi lakbér+kaució kell előre, nagyjából kis túlzással a háza ér annyit, mint hogy beköltözhessen. Bejelentett pesti/óvári/győri/soproni lakcím nélkül meg hajrá! Mondjuk elközlekedni sem két fillér odáig a te rendszeredben. Otthon nincs munka, biztos majd ki tudja fizetni a magánbiztosítót és a "választékos" élelmiszereket.
Az oktatás magánosítása pedig a leggusztustalanabb húzás az összes közül, egy pesti, győri, fehérvári, soproni, óvári közgazdász vagy informatikus majd ki tudja fizetni a fiának vagy a lányának a magán általános sulit, aztán a magán középsulit, aztán az egyetemet. Mivel az adóbevételeket gyakorlatilag megszünteted, így a költségvetésnek nem lenne rá forrása, hogy legalább tartsa a színvonalát a maradék állami intézményeknek, a magánok pedig egyre jobb színvonalat nyújtanának, mert forrásuk lenne rá és versenyeznének is egymással a pénzes szülők gyerekeiért. Szerinted melyik magániskola lenne akkora hülye, hogy Ózdon vagy Kisvárdán nyitná meg a kapuit? Tovább nőne a területi és a társadalmi egyenlőtlenség, akik most gazdagok, azok tovább híznának, a most csórók tovább szegényednének, BP+Győr-Moson-Sopron (+ talán Vas, Fejér, Veszprém, Komárom-Esztergom) lassan felmásznának az osztrák szintre, az ország többi része meg lesüllyedne valahova Albánia és Moldova közé. Persze ha a nógrádi vagy dél-baranyai gyerek esetleg a kegyetlenül leromlott állami falusi iskolában tehetségesnek mutatkozna, akkor sem kell megijedni, úgysem lesz pénze buszbérletre a szomszéd középsuliba, nem pláne a legközelebbi egyetemre.
Ja, jól felzárkóznánk az USA-hoz, egyenesen Detroithoz, Clevelandhez, Flinthez és a Nagy Tavak rozsdavárosaihoz.
Az alacsony adók miatt több vállalkozás jönne létre, több külföldi befektető jönne.
Előbb utóbb az a fogalom is megszületne,hogy magyar befektető,jelenleg ilyen nincsen.
Kialakulna egy magyar tőkés,befektető réteg.
Az egyenlőtlenségek megléte pedig természetes dolog.
2#
A 4. válaszomban írtam erről.A gyengébb régiók is fejlődésnek indulnának.
És mégis mitől fejlődnének? Miért menne egy befektető Rétságra, Bólyra vagy Encsre, amikor Pesten, Fehérváron vagy Győrben ezerszer jobb közlekedés, logisztika, közművesítés és szakképzettebb munkaerő várja?
Amúgy meg az egyenlőtlenségek megléte természetes dolog, de szándékosan növelni nem kéne.
Én támogatom a kérdező minden felvetését! Bár én még tovább is mennék ennél.
Ilyen intézkedések után hatalmas tőke tudna koncentrálódni, ami rövid időn belül fellendítené a gazdaságot és rengeteg új munkahely jönne létre, ami értékesebbé tenné a munkavállalót.
Nem a multik, meg a kapitalizmus miatt van szegénység, hanem, mert az állam lenyúlja a fizetések kétharmadát és hülyeségekre költi, korlátozza a piaci versenyt és a csókosok cégeit hozza helyzetbe az adófizetők pénzén, akik sz*rt gyártanak drágán.
De amúgy a piac szabadsága elsősorban erkölcsi kérdés és nem gazdasági. Az adószedés fegyveres rablás. Az állami piaci szabályozások pedig a tulajdonjogok sárba tiprásának minősülnek. A szabad piacon minden interakció önkéntes. Így az elszegényedést és a felelőtlenséget nem lehet a gazdagok és a felelősek nyakába varrni. A mostani rendszer nem csinál mást, mint kollektivizálja az egyéni felelősséget, így a felelőtlenek egyre nagyobb károkat tudnak okozni, mert sosem lesznek számon kérve és mindig azoknak kell tartaniuk a hátukat, akiket a nép éppen szerencsésebbnek gondol.
Amúgy lesheted, hogy egy ilyen félkommunista országban valaha is szabad piac lesz! Egyre több az adó és az állami szabályozás. 20 év múlva mindenki putriban fog lakni és majd akkor is a vállalkozókat fogjuk szidni, akik próbálnának értéket teremteni meg a sokadik válság után is még szigorúbb állami szabályozásért fogunk rimánkodni. A nyugat is sajnos a szocializmus felé halad, de ők még 10 évvel le vannak maradva hozzánk képest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!