Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi a probléma az oktatással?

Mi a probléma az oktatással?

Figyelt kérdés

Ugye oktatás és egészségügy, a két lassan közhelyessé vált problémás terület.

De listázva, mi a probléma az oktatással?

Most nem megoldásokat keresünk, csak egy felsorolást a bajokról.


2017. márc. 20. 13:15
 1/9 anonim ***** válasza:
85%

Középiskolában és általános iskolában túl sok házifeladatot adnak ki, a diákok túl vannak terhelve, és nem elég célorientált oktatás. A központi felvételi kész kínzás mostanra.

Egyetemről tudok leginkább:

Nem működik itthon a Bolognai rendszer. Arról szólna eredetileg, hogy vannak ugye a kötelező alapozó tárgyak (esetemben pl. fizika, mechanika, hő-áramlástan, matek, elektronika, infó, gépelemek), és mellette vannak a szakmai tárgyak, amiből jóval több szabad kezet kellene, hogy adjanak. Ehelyett kiadják nekünk, hogy márpedig nekem ezt és ezt a tárgyat kell felvennem és kész.

Hiába van az, hogy engem nem érdekelnek a járművek felépítése, ugyanakkor nagyon is szívesen beleásnám magam a biomechatronikába, vagy esetleg szimulációk, esetleg még több CAD/CAM leginkább szerszámgépészeti orientáltsággal, nekem akkor is a járműveket kell megismernem.

2017. márc. 20. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
73%

Nem tanítanak filmművészetet annak ellenére, hogy a filmek és a sorozatok a 21. századi irodalom legfontosabb elemei. Nem szoktatják rá a gyerekeket a vitázásra, holott az egymással szemben álló álláspontokat meg kell ütköztetni kulturált keretek között, ennek a hiánya vezetett oda, hogy az emberek nem állnak ki vitázni manapság senkivel, hanem csak rásütik egymásra, hogy "hülye vagy, hülyékkel nem vitázom". Gigantikus mennyiségű lexikális tudást akarnak beletömni a diákok fejébe az internet korszakában, amikor minden információ 2 kattintásra van tőled, arról nem is beszélve, hogy ez a tudás néhány éven belül kikopik, mert soha nem használják. A kötelező felvilágosító órákon kívül szó sem esik a szexualitásról, holott a tizenévesek számára ez a legérdekesebb témák egyike, szóval ha már adva van egy eleve fogékony réteg erre a dologra, akkor érdemes lenne beszélni nekik róla és így mondjuk elkerülhető lenne az a 40000 "terhes vagyok-e?" kérdés, ami a tájékozatlanságukból ered. Qrva sok időt töltenek az iskolapadban, a középiskolák nagy részében nincs lehetőség az órák közötti friss levegőre menni, a tesiórák során a tapló tanárok pedig egy életre elveszik a kedvüket attól, hogy saját passzióból valaha is mozogjanak.

Hirtelen ennyi jutott eszembe, ha gondolod írhatok még párat.

2017. márc. 20. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
45%
Ja és ha cégnél dolgozik az ember, sokkal gyakorlatiasabbak. Aki tervez, az szoftveren tervez és ismernie kell azokat. Cégekhez sokkal szívesebben felveszik azokat, akik elsajátították legalább az alapokat az adott programhoz. Nem hiába van az, hogy legtöbb helyen legalább 1 év tapasztalatot várnak el, mert az oktatás a cégnek költség, és ezzel kilábalnak belőle. Ugyanakkor elenyésző, hogy bármelyik programot megfelelően tanítanák az egyetemen.
2017. márc. 20. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
61%

Röviden:


- A képzés egyre inkább elalvult (nem rugalmas, nem készít fel a munkára, nem fejleszt készséget... stb.)

- Egyre inkább megszűnik az oktatás felzárkóztató szerepe (a gazdagabbak sokkal jobb oktatásban részesülnek)

- Az eszközök elavultak, a tanárok és a diákok egyaránt túlterheltek

- Nincs tényleges szakmai egyeztetés

2017. márc. 20. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
60%
Később irok hosszabbat. De röviden: nem szolgálja a részesei érdekeit.
2017. márc. 20. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
56%

elsővel egyet tudok érteni


Egyetemen nálunk is ez van, csak villamosmérnökin. Ennek a szaknak két fő része van. Az egyik az erősáram ( pl energetika, villamos gépek ) másik meg a gyengeáram ( automatizálás, infos programozos ) rész. Na most mi akár melyik irányba megyünk, le kell tenni a másik ághoz tartozó kötelező tárgyakat is, ami felesleges, és kínszenvedés tud lenni, ha egyetemi szinten több féléven át olyat kell tanulj, ami nem érdekel. Van olyan, aki csak ezek miatt egy évet csúszik. Késöbbi munkájához nem fog kelleni, de szenvednie kell vele. Egyetemen még ami probléma az az ( nálunk ), hogy némely egymásra épülés felesleges, csak szopatásként van, illetve arra mennek ki a dolgok,hogy minnél többen bukjanak, maradjanak benne az oktatásba, hogy az egyetem kapja a fizetést. Pl hogy lehet, hogy a kar kapacítása ezen a szakon max 45 fő, de van egy 30. féléves tárgy, amire a gépek miatt csak 10 hely van ? Ebböl az következik, hogy ha felvennéek 45 embert akkor 2. félévben mindenképpen megfognak buktatni 35-öt, és így olyanok is buknak ,akik nem engedhetik meg maguknak a csúszást, így inkább elhadják az egyetemet. Az egyetemek pénzlenyelő intézetek, ezerrel hírdetik a szakokat, és ők is tudják, hogy bizonyos szakokkal 95% hogy munkanélküli leszel, de mindig csak a szépet és jót mondják.


Középiskolában meg az van, hogy megint mindenki tanul mindent, és végül semmihez sem fog igazán érteni. Továbbá nem adják meg a szabad kezet az iskoláknak, mert ők jobban tudják, hogy mit kell tanítani. Eléggé szomorú, hogy én a megye elit gimiébe jártam matek-fizika tagozatra, és 12. osztályban kétszer annyi történelem orám volt, mint fizika. Szerettem a történelmet, de olyan volt a dolgozat, hogy tanuld meg napra pontosan az olesz egységhez tartozó évszámokat, mikor nem baj, hogy érettségin ott lesz az atlasz. Magoltatják a külföldi évszámokat, ahelyett, hogy rávilágítanának a dolgokra.


Szóval ami szerintem probléma:

-Nem adnak elég szabad kezet az iskoláknak, túl van központosítva a rendszer

-Túl sok az érettségis tárgy.Ausztriában csak 3 tárgyból kell reéttségizni, még is jobb az oktatásuk. Én személy szerint a két magolos tárgyat, az irodalmat és a történelemt választhatóvá tenném, vagyis hogy a 2 közül lehessen választani.

-A tanárok képzetelnsége. Manapság az megy tanárnak, aki máshová nem jó. Akinek megy a nyelv az elmegy tolmácsnak, akinek megy a fizika az elmegy mérnöknek. Miért is tanúlna tovább valaki matek fizika tanárnak, ha helyette mérnökként nem 6 hanem 3,5 évet kell az egyetemen töltenie, a várható fizuja kétszer akkora lesz, ha ott jó belőle akkor lehet magasabb bérigénye is. Ezzel szemben a tanároknak meg van adva a bérkeret, amnél több pénzt nem kaphat. Persze nem csak a pénz a fontos, de ez sokaknak indok, hogy ne menjenek tanárnak.

-Minden osztályban van olyan aki szereti és a jó jegyre hajt, és olyan, aki nem veszi komolyan. Főleg általános iskolában fordulnak elő olyankok, hogy a tanár sírvam ent ki az óráról mert a nem tanuló cigánygyerek bunkóskodik. Szerintem az ilyen embereket külön kellene válogatni, hogy azt aki érdekli, azzal külön is foglalkozzanak. Pl Németországban a tehetséges diákokat mindeféle " továbbkézpsekre" küldik...

2017. márc. 20. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
2017. márc. 20. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

7es, ez egy nagyon szar cikk:D

nekiáll tetvészkedni a helyesírási szabályokkal meg a Himnusszal. Összehasonlítja a magyar írás szabályait az angoléval, hogy az mennyire nem szarozik a kötőjellel meg az i-képzővel, miközben a két nyelv egy fikarcnyit sem hasonlít egymásra. Ne olvass ilyeneket, elbutít:D


A válaszokat köszi, mennek a zöldek! :)

2017. márc. 20. 15:49
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Tehát lentről felfelé:


§Általános Iskola§

- túlterheltek a diákok

- hatalmas lexikális tudás, aminek a 70-80%-ára sosem lesz szükség és el is felejtődik

- felesleges tölteléktantárgyak hada, ami csak az időt viszi el feleslegesen

- a nagyon rossz és agresszív diákokat sem buktatják meg, nem rúgják ki őket, mert a suli létszám alapján kap támogatást, nem tanulmányi eredmény/átlag alapján

- szexuális felvilágosítás az esetek 90%-ában egy nagy nulla

- osztályzás olyan tantárgyakból amik puszta készségeken alapulna (rajz, ének, stb.)

- mindennapos testnevelés teljesen felesleges, emiatt inkább csak megutálják a diákok az egészet, főleg, ha a tanár is sz@r

- az iskoláknak egyszerűen nincs pénze, már nálunk is úgy volt (13-15 éve), hogy technikán meg kémián sosem csináltunk semmi gyakorlatiasat, mert "nincs hozzá anyag", "nincs pénz", "túl kevés van belőle", "túl sokan vagytok" stb.



§Középiskola§

- évről-évre változtatják a felvételiket, a felvételi menetét, a feltételeket, egyszerűen követhetetlen sz@r az egész, már 6-7 éve is az volt, mikor én érettségiztem

- 60 óra közmunka az érettségihez, mégis mi a sz@rnak?? a diákoknak így is rengeteg tanulnivalójuk van, most meg még ez is

- szintén rengeteg lexikális tudás "általános műveltség" címen, amire sosem lesz szükség

- annyira pénzhiánnyal küszködik a legtöbb intézmény, hogy például a beszerzett elektromos táblákat, projektorokat sem tudják karbantartani, ha valamelyik egyszer elromlik, akkor az úgy is marad, mert egy projektorégő kb 60 ezer forint, és már erre sincs pénz

- sokszor se kréta, se szivacs, mert nincs rá keret, vagy ezen spórolnak

- A fűtéssel is gondok vannak, mert nincs a sulinak pénze

- Ostoba és minőségtelen tankönyvek, persze jó drágán

- Szintén semmi gyakorlat, se kémián, se fizikán, mert nincs rá semmi keret

- Az informatika oktatás egy gyerekes játszadozás szintjén van, pláne a mai világban

- A neveletlen tanulókat itt sem rúgják ki

- Az igazgatókat sorra cserélik le fideszesekre

- Rengeteg házi feladat, korai kezdés, a diákok túlterheltek, ahogy a tanárok is

- Sok tölteléktantárgy (filozófia, etika, ének, rajz)



§Egyetem§

- Sok egyetem csődközeli helyzetben van, a fűtés is nehézséget okoz

- Sok helyen az oktatás színvonala semmit sem ér

- Az óraütközésekbe mindenki sz@rik bele, aki tehetne ellene valamit

- Vannak helyek, ahol a tanárok plusz pénzt kapnak, ha minél több diákot buktatnak meg

- Már első vagy második félévbe betesznek olyan kötelező tantárgyat, amihez 4-5 másik kéne alapozónak

- A tandíj a fizetésekhez képest nevetségesen magas

- Hallgatói szerződés, ami még a diktatórikus Fehéroroszországban is igazságosabban van megoldva (ott azonnal adnak a diploma mellé munkát is)

- Tölteléktantárgyak itt is vannak dögivel

- Sok helyen abszolút semmi gyakorlatiasság, csak seggelés és visszaböfögés

- A Neptun rendszer egy elavult, használhatatlan rossz vicc

- A Bolognai rendszer működésképtelen nálunk

- A wikipediát meg ezekhez hasonló internetes, mindig frissülő forrásokat hiteltelen, nem használható forrásnak titulálják, de a 20-30 éves könyvek forrásként elfogadhatóak

- Sok tanár sz@rik bele az órájába, nem csinál jegyzetet, nem ad semmi konkrétumot, és olyan könyvből/anyagból kér számon valamit a ZH-n, ami szinte sehol sem elérhető

- Aki fizetősön van, annak a koli is drágább, meg ösztöndíjat sem kap, mondván "ha tudja fizetni ezeket akkor nincs szüksége ösztöndíjra"

- Effektíve az egész felsőoktatást olyanra akarnák alakítani, hogy csak a tehetősöknek legyen elérhető

- Nevetséges ez a pontrendszer, hogy állami helyre vért kell f sni, hogy bekerülhess, de fizetősre egy laza 200 pont meg 3-as érettségi is elég



Egy fontos dolog még: a tanárok.

- Egyáltalán nem keresnek jól, emiatt a tanári szakma kényszerszakma lett, csak az megy erre, akit máshova nem vettek fel, emiatt egyre csúszik a tanárok színvonala, a legtöbb nem, vagy csak rosszul tud tanítani

- Olyanok mennek tanárnak, akik utálják a gyerekeket

- Egyetemen vannak olyan tanárok, akik semmit sem értenek ahhoz, amit tanítanak, de protekcióval bekerültek

- Egyetemen direkt buktatnak meg embereket, és ha valaki felemeli a szavát, az onnantól el van ásva a tanár szemében, vért köphet, akkor sem engedi át

- Középiskolában vagy általánosban a tanárok 99%-a nem ért az elektronikai cuccokhoz, de persze mindenképpen használni akarják őket, mert az milyen modern meg menő, de a suli nem tanítja be őket, mert nincs rá pénz, nincs rá keret meg idő, emiatt a 45 perces órából 20-25 perc azzal megy el, hogy a tanár sz@rakodik a berendezkedéssel

- Sokan úgy tanítanak, hogy felolvassák a könyvet, ezt pedig akárki meg tudja csinálni diploma nélkül is

- A nyelvtanárok 90%-a nem tanítja meg normálisan a nyelvet, a helyes kiejtésre nulla hangsúlyt fektetnek


Az egész oktatás egy összeszedetlen, rendszertelen, lukas, állandóan dilettáns és gagyi módon változó katyvasz. Elég csak Hoffmann Rózsa elvetemült, bugyuta ötleteire gondolni. 1 éve volt abból is botrány, hogy a pénzhiányra hivatkozva valamelyik suliban a gyerekek tízóraira kaptak egy üres zsömlét, amiben volt 1 darab répakarika, miközben a börtönökben még külön vegetáriánus étkezés is lehetséges, minőségi(bb) élelmiszerekkel. Felháborító.

Alapba kéne az egészet megreformálni, újrakezdeni, mert ami most van, az egy szánalmasan rossz vicc.

2017. márc. 20. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!