Magyarországon a vidékfejlesztés/városfejlesztések miért nem radikálisabbak közlekedésfejlesztési szempontból?
Magyarországnak olyan sűrű vasúthálózata van, mint Németországnak.Ezt nem minden kelet-európai ország mondhatja el magáról, Románia,Bulgária hálózata például nagyon ritka.
Viszont, sem személyszállítás,sem teherszállítás szempontjából nincsen kihasználva.
Nagyon sok helyen, az állomások rossz helyen vannak, a város kieső részén és messze a centrumtól.Illetve, nincs összeépítve a busz pályaudvar a vasútival.Emiatt, nincs akkora személyforgalom.
Egy nagyon pozitív,szép példa Győr városa.Ott közel van a centrumhoz az állomás, gyalogos aluljáró köti össze a helyközi buszpályaudvarral, illetve a helyi puszpályudvar is ott van mellette.
Laktam Ausztriában, ott a vasút az alap tömegközlekedési eszköz, a busz csak kiegészítő,ráhordó szerepű.Illetve, csak ott megy, ahol nincs vasút.Ezzel sok pénzt is spórol az osztrák állam.
Nálunk meg szanaszét minden, rengeteg a párhuzamos járat.
Az,hogy nem lehet a vasutat a város központjához közel vinni, csak mese.
Bécsben ledózeroltak pár éve egy pályaudvart és helyére felépítették az új főpályaudvart, fúrtak alagutat is, "behúzták" a vonalakat az alagútba.Szóval, lehetséges, csak pénz kérdése.
De, erre vannak az EU-s fejlesztési pénzek.
Véleményem szerint, Magyarországon is arra kellene törekedni,hogy a vonat legyen az alap tömegközlekedési eszköz.
A villamos vontatás egyrészt környezetbarát,másrészt sok embert szállítani vele gazdaságos.Harmadrészt, csökkentené az utak terheltségét.
Teherszállításnál különösen igaz ez.Törekedni kellene, amit lehetséges és nem élelmiszer, azt sínen vigyék.
Cambridge-ben a külvárosban van a vasúti pályaudvar és a busz pályaudvar távolabb található tőle.
Londonban sok pályaudvar be van telepítve a belvárosba, viszont vannak pályaudvarok, amik történelmileg kint épültek meg. De ez Budapesten is így van. Véleményem szerint Budapesten és más városokban jó, hogy nincs a belvárosban pályaudvar (pl. Duna, vagy Tisza felett, mellett).
Viszont Szegednél, még mindig a Tiszába van robbantva a vasúti híd, Újszegeden ott meredez a túloldali hídpillér maradványa!
Szegeden, ha jól tudom ki akarják rakni a busz pályaudvart a belváros közeléből -nagykörút- a város szélére... Ez szerintem hibás döntés.
Trianonnal Magyarország vasúthálózatát megcsonkolták, a testet elválasztották a fejtől... Én így látom szubjektíven. Ezután még mind a mai napig sok minden tiltott volt, pl. vasúti hidak újraépítése...
Dehát tiltott jelenleg is a magyar gazdaság építése, szegeden is egy Vangelis nevű görög szélhámosban kimerültek az iparosítási törekvések... Szégyen!
Eközben a megfelelő Kormány embereknek személyes kapcsolataik vannak jó pár nagy multicégnél!
Sajna a nagyhatalmi külügyek nem engednek többet, úgy tűnik... Mert a politikus azt csinálná, ami népszerűbbé teszi.. Nem csinálhatja, Trump és Putyin bácsik nem engedik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!