Szerintetek a Tesla hol fog végül gyárat építeni? Szlovákiában vagy Magyarországon?
Állítólag ez a két ország közt gondolkodnak.
Orbán levitte a társasági adót 9%-ra.
Szerintetek ez fog segíteni?
"Szlovákiában,. A komoly cégek nem hisznek a Fidesz ígéreteinek. Bármikor bármit megváltoztathatnak. Nekik stabil jövő kép kell.
"
szóval az audi a mercedes a bosch csoport a zf nem komoly cégek :D...
"Miért menne csődbe?"
Mert meg soha nem termelt egy filler hasznot sem. Tavaly 900 millio dollaros veszteseget termelt, az iden talan kevesebb lesz, mert a Q3-ban mindenfele konyvelesi trukkel kihoztak egy szereny nyereseget.
Amikor elfogy a befektetok turelme es abbahagyjak a penzuk beleonteset a Tesla nevu feneketlen zsakba, abban a pillanatban csodbe megy.
2013-ban majdnem meg is tortent, par napra voltak a csodtol, es meg is allapodtak hogy eladjak az egesz hobelevancot a google-nak, vegul Musk felhajtott egy kis penzt es ment tovabb a werkli.
Azt olvastam, hogy csak az alacsony olajárak miatt mennek rosszul a részvényeik. A részvényárak meg csak a vétel/eladástól függnek, a befektetőktől.. mert eladásilag rekordokat döntögetnek, néhány nap alatt több tízezer modellt rendelnek elő stb.
Tehát nem tudom miért menne csődbe. Majd ha egyszer felmegy az olajár az egekbe kaszírozni fognak.
"Orbán levitte a társasági adót 9%-ra"
10%-ról. Wow... A magasabb adókulcs, 19% csak pár giga vállalatra vonatkozott, akik úgyis külön megegyeztek az állammal. De minden dolgozó után a fizetésének még egyszer a másfélszeresét ki kell tejelni az államnak, legmagasabb ÁFA, stb. A magyar adók egészen nevetséges szinten vannak.
Lehet, hogy Magyarországra fognak telepíteni, de ha így tesznek, az a kiemelkedő magyar oktatás miatt lesz, nem emiatt a teljesen jelképes adócsökkentés miatt. Megjegyzem a Fidesz eddig mindent megtett az oktatásunk leépítésére. Szóval grat, az ország egyetlen előnyét is tönkreteszik, de legalább 1%-kal kevesebb a legkevésbé jelentős adó.
Hadd mondjak erről még valamit. Ha egy cég nyereséges, akkor általában nem zárják be. A nyereségadó csökkentése azt jelenti, hogy azok akik eddig is nyereségesek voltak, most kicsit több nyereséget vihetnek haza. De itt eddig se az volt a probléma, hogy a nyereséges cégeknek túl kicsi a nyeresége! Hanem hogy a hatalmas adók miatt sok cég itt csak veszteségesen tudna működni. Amit ez a döntés egyáltalán nem befolyásol. Orbán a lehető legrosszabb adót választotta, ha itt munkahelyeket akar teremteni. Csökkenteni kell a munkavállaló után fizetendő járulékokat. Meg a mindenféle túlszabályozásokat eltörölni. És akkor sok kis cég tud nyereségesen működni, és így lesz rendes gazdaságunk. Ehelyett a már működő nyereséges cégek kapnak egy apró bónuszt, de akik az adókörnyezet miatt nem tudnának nyereségesen működni, azokra továbbra is ugyanaz vonatkozik.
Kiknek jó ez? Nagy cégeknek. Kiknek rossz? Kis- és középvállalkozásoknak. Szóval Orbán megint mást csinál mint amit mond. Előnyben részesíti a nagy külföldi vállalatokat a kis magyar vállalatokkal szemben, és ennek a tökéletes ellentétét kommunikálja le.
" mert eladásilag rekordokat döntögetnek, néhány nap alatt több tízezer modellt rendelnek elő stb. "
ez mind szep es jo, de nem errol szol a sztori. A lenyeg az hogy villanyautogyartassal tudnak-e nyereseget termelni. A reszvenyaraknak ehhez semmi koze elso korben.
A Tesla jelenleg nem termel nyereseget, de most meg elhiteti a befektetokkel hogy mindez azert van, mert rengeteget kell neki beruhazni. Uj gyar kell a Model 3-nak, epul a Gigafactory, fejlesztenek is, ez mind penzbe kerul. Musk elkepzelese az hogy majd ha eladnak egy evben felmillio autot akkor a beveteluk tobb lesz mint a kiadasuk, es nem kell tobbet kulso forrasok (mas penze) utan rohangalni.
Na ez a nagy kerdes, hogy ez sikerul-e, sikerulhet-e. Sokan szkeptikusok ezzel kapcsolatban, szemely szerint en is. Nyilvan nagy a hype meg a csapolas meg kritikatlan nyalás, de neha erdemes a szamok moge nezni.
Ha az iden osszejon a szazezres eladas akkor oromtuzek fognak gyulni, aztan ez autogyartasi szempontbol nulla, semmi, nem darabszam. Meg az is erosen kerdeses hogy evi felmillio auto legyartasaval lehet-e nyeresegesnek lenni egyaltalan.
De majd meglatjuk.
Mindettol fuggetlenul azert nem hiszem hogy Magyaroszagot valasztana a Tesla, mert Musk az automatizalasban hisz, ugy tervezi hogy robotok fogjak gyartani az autokat, (gepek gyartanak gekepet) igy kabe tokmindegy lesz neki hogy milyen magasak a munkaberek.
A Tesla europai kozpontja is Hollandiaban van, nem Kelet-Europaban.
# 11/16 Időpont ma 15:33
Tehát azt is vityának köszönhetjük, amit az "emútnyócév" kormánya hozott ide? Hűha...
"Magyaroszagot valasztana a Tesla, mert Musk az automatizalasban hisz, ugy tervezi hogy robotok fogjak gyartani az autokat, (gepek gyartanak gekepet) igy kabe tokmindegy lesz neki hogy milyen magasak a munkaberek. "
ilyen hozzáállással gyakorlatilag le is húzhatja a rolót a tesla már ma
"Tehát azt is vityának köszönhetjük, amit az "emútnyócév" kormánya hozott ide? Hűha..."
hát ha van valami köszönet abban, hogy a feriék tönkretéve a magyar gazdaságot akkor versenyelőnyhöz juttatták a külföldi tőkét, hogy olyan sokat nem kellett nekik könyörögni...
# 19/20 Időpont ma 16:13
Igen-igen. Feriék tönkreteszik a gazdaságot a kiszámítható gazdaságpolitikiával, vitya meg javít rajta a kiszámíthatatlannal. Yepp.
ztrewq1-t tiszteletlenhetjük benned? Csak nem bannolták a másik accod?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!