Magyarországon a falvakat "előfalvakká" kellene alakítani?
Véleményem szerint, Magyarországon a vidékkel komoly problémák vannak.
Én budapesti elővárosban lakom és egészen élhető.Én autóval járok, de a tömegközlekedés is jó, sűrűn mennek a vonatok.
Laktam Budapesten, de sohasem tudtam megszokni, túl zajos és nem túl állatbarát és drágák az ingatlanok.
Eredetileg vidékről származom, egy faluból.A múltkor jártam arra és megdöbbenve tapasztaltam, hogy elmúlt években semmiféle fejlődés nem történt.Oké, lett parkoló a temetőnél meg térköves járdák, de ezenkívül semmi.
Magyarországon az egész településfejlesztés olyan összevisszaság.
Minden faluhoz van közel egy város, általában 20 kilométerre.A városban van munkalehetőség,vásárlási lehetőség.
Na, oda kellene normális közlekedést szervezni, minimum óránkénti ütemes menetrendet.
Éltem és dolgoztam Ausztriában is 1 évet.A legmegdöbbentőbb az, hogy faluban laktam.De, olyan jó volt a közlekedés, hogy olyan, mintha a város peremén laktam volna és nem egy másik településen.
Magyarországon, böszmre rossz falusinak lenni, ez különösen a rossz közlekedés miatt van.A fiatalok nem tudnak elmenni szórakozni sem rendesen.
Az a gond, hogy az a maroknyi nyugdíjas nem fog óránként beugrani a városba. Lehet buszt üzemeltetni, hogy üresen rohangáljon fel-alá, csak felesleges.
Ahol van utazóközönség, ott meg van busz most is.
# 2
"Ahol van utazóközönség, ott meg van busz most is."
Ja. Csakhogy ahol nincs busz, ott persze hogy nincs utazóközönség. :)
Mifelénk tömött járatokat szüntettek meg, több lépcsőben, az emúttnyócévben. Amit persze a mostaniak is csesztek visszaállítani.
3! Két dolgot nem hiszek el, hogy tömött járatok voltak, meg, hogy bármit is megszüntettek, az utóbbi 10-15 évben a hazai helyközi közlekedésben alig történt járatmegszüntetés, amikor meg igen, akkor indult egy másik busz helyette, mondjuk tíz perccel később, tehát csak papíron szűnt meg a járat, hiszen a gyakorlatban csak áthelyezték az indulási időt.
Tény, hogy volt ahol megszűnt néhány járat, de az ottani járatonkénti 2-3 utas sok minden volt csak nem tömött busz.
Az a baj kérdező,hogy sok helyen még a legközelebbi városban sincs munkalehetőég.Én az ország keleti részén élek.Vannak akik Pestre járnak fel dolgozni,nekik fizikai képtelenség lenne megoldani azt,hogy vidéken lakjanak.
Sőt olyanok is sokan vannak,akik valamilyen gyárban dolgoznak pl Bosch,ők ugyan nem Pestre járnak fel,de így is utaznak egy órát.
Ha vidéken laknának ez 2-3 órát jelentene,ami napi 6 órát jelentene,csak hogy bejuss dolgozni meg haza.Ez megoldhatatlan olyannak,aki 12 órát dolgozik.Gyakorlatilag 6 órája maradna arra,hogy aludjon,egyen,bevásároljon,foglalkozzon a gyerekekkel,takarítson...
Azért nem is járnak sűrűbben a buszok,mert már csak idősek laknak a falukban,a fiatalok mind elköltöztek arra,amerre munka van.
Nem a közlekedés a fő gond,hanem az,hogy nincs munkalehetőség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!