Ha új metrókocsikat kaptunk használtak helyett az oroszoktól az miért baj?
1. Ami az oroszoktól van az fúj. Mondják azok, akik nemrég a feneküket nyalták.
2. Más feltételeknek kellett volna teljesülniük a "felújított" és az új szerelvényeknél. Tehát ha felújítottként kapunk újat, az korlátozza a versenyt.
3. Olcsóbb, mint pl az Alstrom szerelvények voltak (szarabb is mondjuk), és hogy képzeli a zOrbán, hogy valami olcsóbb, amikor ő a korrupció mintapéldánya.
Mindenesetre kérdéses, hogy felújításnak számít-e az, hogy gyakorlatilag minden alkatrészt kicserélnek. Illetve az is, hogy ezek a szerelvények az után, vagy az előtt készültek, hogy az oroszok megnyerték a "felújítást". Az szerintem várható volt, hogy amit elvisznek az gyakorlatilag hulladék, és kb mindent cserélni kell rajtuk.
Ha tényleg új a metrókocsi, akkor nem az a baj, hogy újakat kaptunk felújítottak helyett. Mondhatjuk, hogy még jobban is jártunk így.
Az a gond, hogy az egész sztori a pályáztatástól kezdve baromira sántít valahol, de nem tudni, hol. A pályázat a 3-as metró szerelvényeinek felújításáról szólt. Gondolom, előtte felmérték a kocsik műszaki állapotát és alapján döntötte el valaki, hogy még fel lehet őket újítani. Ha viszont a Metrovagonmasnak jobban megéri új szerelvényt küldeni a felújított helyett, akkor az itthoni pályázat előkészületeinél nem stimmel valami: hogy lehet, hogy a budapesti nagyokos nem vette észre, hogy a kocsik már annyira ramatyok, hogy nem is éri meg hozzájuk nyúlni?
Ha tényleg annyira romosak voltak a kocsik, hogy a felújítás már nem reális opció, akkor újakat kell rendelni. De akkor miért nem arra írták ki a tendert? Talán azért, mert akkor mindenféle nyugati gyártók is versenyképes ajánlattal álltak volna elő szerelvényekre és új vonatbefolyásoló rendszerre? Hiszen a jelenlegi feltételek mellett érthető, miért a Metrovagonmas nyert: ők gyártották az eredeti kocsikat, biztosan ők tudják a legjobban felújítani őket, hiszen ismerik a technikát töviről hegyire, műszaki szempontból abszolút indokolható, hogy ők végzik a munkát. Na de ha mégsem felújításról van szó, hanem fű alatt új kocsikat szerez be a BKV, akkor lehet, hogy lett volna jobb ajánlat is, mint az oroszoké. Lehet, hogy drágább lett volna, de egy 20-25%-kal drágább ajánlat egy sorozat új szerelvényért, az ezeréves AVR helyett új befolyásolórendszerrel hosszú távon lehet, hogy jobban megérte volna, mint "mármostazonnal" jelleggel kilapátolni a milliárdokat a nagy orosz medvének. Az meg más kérdés, hogy a másik talpon maradt, észt pályázó ajánlatát milyen nevetséges indokkal utasította el a BKV. Ennyi erővel az orosz ajánlatban is lehetett volna ekkora hibát találni.
Ezért kell néha a dolgok mögé nézni, mert itt sem az a lényeg, hogy felújítás helyett új kocsikat kaptunk, hanem az, hogy hogyan jutottunk el a felújításig.
"Olcsóbb, mint pl az Alstrom szerelvények voltak (szarabb is mondjuk)"
Ja persze, azért mennek még mindig 60 éves szerelvények, mert az oroszok annyira szart gyártanak. Majd meglátjuk, hogy az Alstom kocsik fogják-e bírni 50-60 évig.
Azért, mert a ruszkiknak volt egy rakás régen gyártott, el nem adott metrószerelvénye. De újként nem adhatták el nekünk, mert ahhoz közbeszerzést kellett volna kiírni,és lett volna jobb ajánlat.
Ezért Orbán utasította Tarlóst, hogy felújításra kérjen ajánlatot, amire csak az oroszok jelentkeztek, majd kivitték a hulladékot, és ideadták az újakat, a pénzt meg "felújítás" címén zsebre tették, és a megfelelő embereknek visszaosztják amit kell.
Az a baj, hogy nem Merkeltől vásároltunk.
Ennyi.
Ha tőle vettek volna Orbánék akár milyen szart, a ballibsik itt tapsikolnának.
Inkabb az a baj, hogy messze ez volt a legkedvezotlenebb megoldas, de megis ezt valasztottak.
Miert? Ez a legdragabb, ergo itt lehet a legtobbet eszrevetlenul kilopni es osztani a csokosoknak.
En egyebkent szemely szerint meghajlok a regi orosz kocsik elott, hiszen nemelyik 40 evet is szolgalt, az Alstom valoszinuleg sehol sem lesz mar akkor. Az ujakat is elfogadnam, ha, ismetlem HA ez lett volna az egyetlen ut. Ellenben masok legkondis kocsikat kinaltak olcsobban. Na itt van a gaz. Szerintem a legkondi meg akar tobb penzt is megert volna, de nem. Luzer utas izzadjon csak a Kokitol Ujpestig, a kedvenceinknek ugyis ott van a hutott Merci. A tobbi le van szarva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!