Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Hol lehet elérni a tüntető...

Hol lehet elérni a tüntető tanárok oktatáskoncepcióját?

Figyelt kérdés

Nem. A 25 meg akárhány pontok (amik egyébként egymásnak is ellet mondanak) nem koncepció.


Mert nagyon úgy tesznek, mint akik tudják miről beszélnek.


2016. ápr. 21. 15:04
 1/6 anonim ***** válasza:

A 25 pont egy konkrét feltételrendszer igénylése ahhoz, hogy tanítani lehessen egyáltalán. Az oktatás koncepciója végtelenül egyszerű. Adottak szakemberek, akik meg tudják mondani azt, hogy egy adott környezetben (országban), adott életkorban mit és hogyan érdemes megtanítani. Aztán adottak szakemberek (tanárok), akiknek megtanították ezt a tevékenységet. Továbbá pedig adottak technikai feltételek, amelyek megléte szükséges, hogy a tanítás eredményesen megtörténhessen. Végezetül pedig adott egy társadalom szülőstől, kormányostól, amely mindehhez mindehhez meghatározott módon viszonyul, hogy az eredményesség teljesülhessen.


Namármost. A koncepció az, hogy fejlődő ország, öntudatos, cselekvéskész polgár akkor keletkezik, ha az oktatás hatékony. Ehhez mindössze a feltételeket kell teljesíteni. A feltételeket előbb összefoglalóan felsoroltam. Vannak közöttük fontosabbak, azonnal megvalósítandók, és vannak olyanok, amelyek kicsit később is megvalósulhatnak. Az általad említett tanárok ezek közül megfogalmazták azokat, amelyek leginkább fontosak. Tanítani tudnak, csak nem hagyják őket. Nem hagyja a kormány, amikor másra köti le az idejüket, amikor nem ad pénzt az infrastruktúrára, amikor ő és ne m a szakemberek mondják meg, mit és hogyan kell tanítani, és nem hagyja a társadalom, mert lenézi őket, gátolja a munkájukat, a szülők egy része jobban akarja tudni, mit kéne. És gátolják abban is, hogy nincs utánpótlás. Tavaly az egész országban egyetlen ember jelentkezett fizikatanárnak (az egyetemre tanulni).


A további részletekhez már kell némi tanítási ismeret. Nem tantárgyi, az más.

2016. ápr. 21. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Hol van definiálva az, hogy mi az eredménye annak, hogy lehet tanítani? Mert nem feltételekhez kötjük a célokat, hanem célokhoz a feltételeket.
2016. ápr. 21. 15:52
 3/6 A kérdező kommentje:

"Tanítani tudnak, csak nem hagyják őket. Nem hagyja a kormány, amikor másra köti le az idejüket, amikor nem ad pénzt az infrastruktúrára, amikor ő és ne m a szakemberek mondják meg, mit és hogyan kell tanítani,"


mondjuk a pedagógus minősítésben olyan szempontok vannak, hogy hogyan reflektál a tanár a legújabb tudományos eredményekre, nem gondolom, hogy aki eddig szakszerűen tanított annak most egy hihetetlen kihívás ilyen kérdésekre válaszolni


rajtam múlna minden gyerekről külön statisztikát kellene készíteni, hogyha 8. osztályban megbukik matematikából, akkor ne a gyerek legyen az egyetlen hibás, hogy miért nem tanult (egy 13-14 éves)

hogy lehet 8. osztályig eljutni hogy a végén valaki hirtelen nemtanulásból megbukjon, úgy hogy egészen addig egy elégségest legalább teljesített?


egyetemen ez úgy ment, hogy minden gyakorlat előtt volt egy beugró, amit visszaszedtek, és amit nem tudott az ember beugrón (természetesen az aláíráson, ha egyáltalán viszgáig eljut), abból vizsgán kőkeményen szétszedték

egy 1-12. osztályost nem kell szívatni, de hogy a fejlesztés egy semmilyen gyerekre és a szülőre bízott medertelen koncepciótlan semmi, arra ez a 25 pont semmit nem mond

2016. ápr. 21. 16:07
 4/6 anonim ***** válasza:

,,Tanítani tudnak, csak nem hagyják őket"

Ez ugye csak valami rossz vicc akart lenni. Pont azért van ilyen helyzetben az oktatásunk, mert a tanároknak több, mint a fele nem tud tanítani. Nem a KLIK zülesztette le, hanem maguk a tanárok. Egyre többször találkozok azzal a jelenséggel, hogy egyik tanárnál bukdácsol a gyerek az adott tantárgyból, elmegy másik tanárhoz ott meg kitünő és a tanár dícséri, hogy mennyire ért hozzá. Mik voltak a gondok mikor rá lett kérdezve? Az első tanár az első órán már hülyének titulálta a gyereket és nem volt hajlandó foglalkozni vele. Nem volt hajlandó elmagyarázni neki, ha nem értett valamit, rendszerint olyanokkal válaszoltak neki ,,te hülye vagy, úgyse értenéd meg". A másik tanárnál meg mikor feltett egy kérdést elmagyarázta neki rendesen, az adott gyerek pedig elkezdte megérteni.

Még azt se lehet mondani, hogy ez egy adott régióra jellemző probléma lenne, mert az ország különböző pontjairól is bőven hallottam már ilyet.

Szóval nem csak a kormánnyal van a gond, hanem ott a legnagyobb gond a tanárokkal van.

2016. ápr. 22. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
A legnagyobb gond itt a tananyaggal van, és annak mennyiségével, minden más ahhoz képest csak másodrangú probléma..
2016. ápr. 22. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Nem, a legnagyobb gond nem a tananyaggal van, hanem ahogy írtam magukkal a tanárokkal van. Legtöbbjük egyszerűen ahogy írtam a tanári pályára alkalmatlan, mert nem tud tanítani. Amikor többségben vannak az ilyen tanárok, akkor mindegy milyen a tananyag, lehet első osztályú is, de a diák nem fogja megtanulni. Szóval előbb azért kellene tünteni a tanároknak, hogy vizsgálják felül őket mindegyikük alkalmas-e tanárnak.
2016. ápr. 23. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!