Egyetértetek, hogy a közlekedést piaci alapúvá kellene tenni?
Számomra, közlekedéspolitika terén az Egyesült Államok a minta.
A helyközi közlekedés autókra van alapozva.Ez így hellyes és kényelmes.
A nagytávolsú közlekedés vonatra, repülőre.
Mivel, Magyarország kicsi,ezért belföldi repülőzésnek nincs értelme.
Helyette a vasutat kellene fejleszteni.Emelni a színvonalat, növelni a sebességet,kapacitást.
A vasút lehetne a távolsági forgalom gerince.
Viszont,az IC járatok piaci alapon közlekednének.
A veszteséges buszjáratokat,volántársaságokat megkellene szüntetni.
Hiszen, aki soha nem ül fel rá, minek fizesse az adójából?
Legyen piaci alapú!
Helyettük, magánvállalkozók,privát cégek szolgáltatnának, ott, ahol szükséges és van rá igény.
Ezenkívül, csökkenteni kellene az üzemanyagot, autófenntartást sújtó adókat.
A munkábajárásnál pedig a törvény előírná,hogy a munkahely és a bejelentett lakcím közötti távolságon elhasznált üzemanyag 100 százalékban térítve lenne.
Mivel, csökkenne az adója a benzinnek, nem kerülne többe a cégnek, mint most.
Az autó maga a piaci alapú közlekedés.
"Az autó maga a piaci alapú közlekedés."
A 100%-ban állami beruházású út autópályahálózat amit a benzin adójából, amit csökkenteni akarsz éppen még csak fenntartani sem lehet nem túl "piaci alapú".
"A munkábajárásnál pedig a törvény előírná,hogy a munkahely és a bejelentett lakcím közötti távolságon elhasznált üzemanyag 100 százalékban térítve lenne. "
Ebből az lenne, hogy nem venné figyelembe a munkáltató, hogy hol laksz, és az igény benyújtása után távozhatnál, ahogy több ilyen engedmény esetében is van.
"Mivel, csökkenne az adója a benzinnek, nem kerülne többe a cégnek, mint most. "
A jelenlegi "néha és alig-alig" térített módnál többe kerülne.
Amúgy [link] az amerikai közlekedésről.
"Az autó maga a piaci alapú közlekedés."
És repülve közlekednek? Mert a közutak 99% Önkormányzati és állami fenntartás alatt áll, az építést is az állam rendeli meg.
Rendben, legyen piaci. Autózgass, ha építettél magadnak utat. Mivel én nem autózom, ne az én adómból akarj jól élni. Sőt - piaci alapon - építsen vasutat vállalkozó, és szedjen pénzt a használatáért. Tőlem, a busz- és más közlekedés is lehet piaci. Mindenki alakítsa ki a feltételeit (vagy beszéljen erre rá hozzáértőket) annak, amit használni akar. De továbbmegyek. Ha az oktatást, egészségügyet is piaci alapokra helyezzük (hiszen van már ilyen, állítólag ott nincs korrupció se), akkor szinte mindent megoldottuk. A parlamentet ki lehet adni a turistáknak, vagy nagyobb reprezentatív összejövetelekre (szigorúan piaci alapon), hiszen képviselők, kormány nem kell. Ugyanis az állam mindössze az előbbiek miatt szükséges, különben fölösleges pénzkiadás. Nincsenek adók, nő a jövedelem, a fogyasztás, ezáltal a termelés, azáltal meg a gazdaság, aztán rövidesen itt a kánaán.
De kár, hogy ilyen zsenik ritkán születnek. Ha mégis, senki se hozza őket helyzetbe, hogy cselekedhessenek mindenki üdvére.
De azért barátom előtte szólj, hogy időben elhurcolkodhassak innen. Ma még - minden diktátorok ellenére -kitartok itthon.
#6
Az Usa a közlekedésfejlesztési, és egyéb céladóiról híres, tehát nem nagyon talált.
Ráadásul nem éppen az autó fele mennek:
Nem. Kivitelezhetetlen. Millió és egy oka van. A teljesség nélkül csak néhány:
-A tömegközlekedés mindig is deficites lesz (kivéve talán a vasúti teherszállítást)
- Busz és vasút járatok szűnnének meg
- Egységes ár hiánya
- Közutak hiánya/ minősége
- Környezetvédelmi szempontból káros a sok autó
- Elektromos autók hiánya
- Elektromos autók töltőállomásainak a hiánya
- Parkolóhely hiány
- A vasút jelenlegi állapotáról még ne is beszéljünk
És akkor még hol van az ezekhez szükséges tőke...
15-20 év folyamatos intenzív és irgalmatlanul költséges fejlesztéssel létre lehetne hozni egy nem piaci közlekedést, amely környezetbarát és a jelenleginél nagyságrendekkel alacsonyabb költségű közlekedést. Csak se pénz se igény. Nem csak Magyarországon, sehol máshol. A lobbicsoportok erősebbek.
A benzint meg felejtsd el, de még jobb lenne ha az autókat is.
"A munkábajárásnál pedig a törvény előírná,hogy a munkahely és a bejelentett lakcím közötti távolságon elhasznált üzemanyag 100 százalékban térítve lenne."
Tehát magyarul ahelyett, hogy támogatnánk a tömegközlekedést, ahol sok embert lehet egyszerre szállítani, támogatni kéne az autós közlekedést, ahol maximum 5 ember tud elutazni egy gépkocsiban (bár sokan egyedül mennének). Ennek így mi értelme? Akkor lényegében a közszférában dolgozóknak az állam fizetné a benzint. Picit drágább lenne, mint fenntartani a tömegközlekedést, de te tudod.
Amúgy meg nem gondoltál bele abba, hogy milyen iszonyatosan durva dugók lennének? Ha Budapesten mindenki autóba ülne, szerintem te ha hajnali 5-kor indulnál a város másik feléből, akkor se tudnál 8-ra beérni a munkahelyedre...
Amúgy meg arra nem gondoltál, mi lenne azokkal, akiknek nincs jogosítványa, vagy nem vezethetnek? Például a diákok, vagy az idősek (akik már alkalmatlanok a vezetésre)?
Tömegközlekedést azért tartunk fel, mert azt még az egyszerű ember is tudja, hogyha felszállsz a metróra, akkor hamarabb ott vagy a célállomáson, mintha állnál mondjuk dugóban az Üllői úton.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!