Honnan van az UBER pénze? (100. 000 önvezető S osztályú Mercedest rendeltek)
A legolcsóbb S-osztályú Mercedes ára 25.000.000 Ft (Ezek még nem vezetik magukat.) Ebből 100 ezer darab: az 2500 milliárd forintba kerül. Miből van ennyi pénzük?
Mi a célja az UBER-nek? Ki pénzeli?
Pl. onnan hogy 20%-ot zsebretesz minden fuvarból. Egyébként meg egy több mint 60 milliárd dolláros cég ami szinte az egész világon jelen van vagy lesz, már ahol persze nem próbálják a taxis hiénák elüldözni.
Célja? Pénzt keresni, mi más?
Ki pénzeli? Befektetők.
Akkor számolgassunk:
Egy fuvar Csepelről a Kossuth térre az UBER fuvardíjbecslője szerint 4000 Ft, ebből 20 % megy az UBER-nek, az 800 Ft, ebből az UBER még adózik, de most a számításban az egyszerűség kedvéért feltételezzük, hogy nem.
Lássuk, hogy kb hány fuvarból jöhetett össze a Mercedesrendeléshez szükséges 2500 milliárd forint.
2500 milliárd Ft/800 Ft = 3.125.000.000 fuvar
Az UBER nagyjából 200 városban dolgozik világszerte, vannak Budapestnél kisebb, de nagyobb városok is, Budapest így az átlagnak vehető: [link]
Tehát egy átlagos városra így Budapestre 3.125 milliárd fuvar a világon / 200 város = 15.625.000 fuvar/Budapest.
Ebből az jön ki, hogy Budapesten a csecsemőtől az aggastyánig mindenki már igénybevett 9 fuvart, így a világ összes nagyvárosában is.
Ahhoz pedig, hogy valaki ilyen rendelésekben gondolkodjon vagy jóval nagyobb bevétellel, vagy jóval több pénzzel kell rendelkeznie.
# 4/4 Időpont ma 00:51
Ahogy elnézem, a következő dolgokról nem hallottál:
- Alaptőke
- Befektetők
- 8 éve üzemel a cég, nem 2 perc alatt kellett 3 milliárd forintot összekaparniuk.
- Mindenhol 800 forintos árral számolsz, holott - az egyébként nem 200 hanem közel 400 - város javarésze "Nyugati", ahol ~10 USD-ért be se indítják a motort, nemhogy elvigyenek bárhova.
Több mint 300 városban szolgáltat az Uber és folyamatosan bővül.
50 milliárd dollárra vagy még komolyabb összegre akarják növelni a cég kockázati tőkéjét. Számolgass, hogy ebből kijönnek-e az önjáró Mercedes-ek. Nem is említem, hogy már van csomagszállító és ételszállító része is a cégnek. Emellett, biztos vannak kisebb városok, mint Budapest, de az angol és amerikai városokban tuti legalább duplaennyi egy taxi költsége ha nem még több. És még mindig nem kereskedelmi árban kell számolni egy ekkora tételű vásárlásnál és főleg nem egy összegben. Amúgy rengeteg befeketetője van az Ubernek ha megnyitod a 2. wiki linket ott írják is, hogy a Google meg egy nagy kínai IT cég is milliókat fektet be dollárban. És ez a 21. század az Uber pedig egy telefonos applikáció. Megeszem a kalapom ha nem szereznének hirdetésekből is bevételeket valahogyan. AMúgy megemlíteném, hogy Travis Kalanick-nak gyenge 6 milliárd dolár a vagyon és ő csak az egyik alapító. Szóval ha kellene pénz az Uber-nek tud beletolni.
Mert az Uber, mint vállalat már messze nem csak annyiból áll hogy taxizgatás.
Ráadásul ez nem úgy működik hogy gyűjtögetik a pénzt malac perselybe, befektetnek, felvásárolnak, ami még több pénzt termel.
Ugyanúgy mint a Facebook is kinőtte magát pár egyetemista srác ötletéből, a Google sem csak a keresőt jelenti mára, ugyanígy többet jelent az Uber is.
Kerdezo
Uber egy komoly ceg lett, kinotte onmagat
"Morgan Stanley is valuing Uber at $62.5 billion dollars and will sell shares at $48.77 per share."
That is IPO ! ha tudod hogy az mi
Szamolgatni hogy Jozsi bacsi 200 vagy 400 forint borravalot ad ket megallo kozott egy ertelmetlen dolog.
Remelhetoleg szelesebb a perspektivad mint a csepeli fuvarok kalkulalasa
Inkabb vegyel reszvenyt :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!