Már megint miért a gazdagokon segít szeretett kormányunk?
Ebben az országban a szeretett kormányunk miatt átlagos anyagi helyzete is nagyon-nagyon keveseknek van, nemhogy pénze elektromos, meg hibrid autóra.
Meg mit szóltok, hogy nekik nyitják meg a buszsávot? Nem inkább a régi, olcsó, könyezetszennyezőbb autóknak kéne engedélyezni a buszsávozást? Hogy minél előbb elérjék a céljukat és így kevesebb károsanyagot bocsássanak ki magukból. Ellenben azzal, hogy ők ott pöfögnek a dugóban és nézzék ahogy a gazdagok ott húznak el mellettük a drága autóikkal.
Engem már az is felháborít, hogy a gazdagok a mi adónkból ingyen tölthetik az utcán az elektromos autóikat. A szegényeknek miért kell fizetni a benzin/dízel üzemanyagért? Az miért nincs ingyen? Miért nem a szegényeket támogatják inkább?
Ha én gazdag lennék, azért nem vennék hibridet, vagy elektromos autót, mert túlságosan bonyolult. Vennék egy szép új autót, erős benzines motorral és kész.
De sok embernek nagyon bejönnek ezek az autók. Előbb elérhetővé kéne tenni őket, hogy ne kizárólag a gazdagok kiválsága legyen.
Te nem vagy tisztában a szegény fogalmával. Aki tényleg az, nemigazán jár semmilyen autóval, és már elég régóta használhatja a buszsávot a BKV-val.
Egyébként hibrid autó neked :
És ezt még talán olcsóbb is behozni, mert kelet-európában csak a 20+ éves levedlett BMW AUDI esetleg VW a jó autó.
Micsoda megfizethetetlen árak... csak azt nem tudom miért vesz a "szegény" ember nagy fogyasztású presztízsautót, amire még rákölti az árát?
Napi prolihörgést hallottuk köszönjük szépen.
Magyarországon mindenki gazdag, akinek a jövedelme meghaladja a minimálbért. Abból autót nem lehet fenntartani, úgyhogy a kérdésed tárgytalan.
Az energiatakarékos autóknak pedig azért kedveznek, hogy mindenki olyat vegyen.
Két hozzáfűznivalóm van. Az egyik, hogy aki valóban gazdag, az nem elektromos autót fog venni, ami a legkevésbé tartja az árát. Vagy látsz egyetlen politikust ilyen autóval mászkálni?
A másik, hogy ez egy tipikus látszatintézkedés.
"A cél, hogy 2020-ig - az uniós irányelvekben megfogalmazott céloknak megfelelve - Magyarországon a forgalomban lévő autók mintegy 1,5 százaléka elektromos jármű legyen."
Oké, szúrjuk ki az Eu szemét, engedjük be a buszsávba azt 3 darab elektromos autót, ami ma Mo-on közlekedik.
Szerintem a városi környezetszennyezést nagyon hatékonyan vissza lehetne szorítani, ha elterjednének a hosszabb hatótávolságú elektromos és plug-in hibrid autók. Igaz, hogy egyelőre drágák, de abban a pillanatban, hogy az áruk esni kezd (ami törvényszerűen bekövetkezik, hiszen óriási befektetésekkel egyre nagyobb hatótávolságra képesek ezek a járművek, mint pl. a Nissan LEAF vagy a Tesla) már más lesz a képlet.
Az állam minden autóst lehúz sokszorosan az autó árán (27% ÁFA + regisztrációs adó + súlyadó stb.+ nagyon drága, aránytalan rendőri, önkormányzati bírságok), tehát ha segíti az ilyen járművek elterjedését azzal, hogy a buszsávban is mehetnek, nincs rájuk regisztrációs adó stb., akkor szerintem jót tesz. Az áram, amit elfogyasztanak elhanyagolható tétel, nekem nem fáj ha autónként 100 kilométerenként 1000 Ft értékben ingyen kap áramot, ha így kevesebb ember lesz beteg a városokban a káros hatások csökkentése végett. Amúgy ez nem fekete-fehér kérdés, mert idővel megjelenhetnek a pénzbedobós töltőoszlopok is, senki nem mondta, hogy mindig ingyen lesz.
Az irigységet jó lenne már elfelejteni, mert azzal senki nem fog előbbre jutni, csak a sötét, irigy ember lehúz a maga szintjére a destruktív gondolkodásmódjával egy csomó másikat is.
Maradjunk a számoknál:
Az számít, hogy mennyi az autó ára + a fenntartási költsége adott időszakra, adott használat mellett.
Dízel autó 8 liter városi fogyasztással évi 20e km megtétele mellett:
Üzemanyag költsége évente: 8*330Ft*200=528000 HUF
Szerviz kltsg évente: min. 40000 HUF
Elektromos autó évi 20e km megtétele mellett:
Üzemanyag költsége évente, ha otthon tölti (nagyon függ a fogyasztás a vezetési stílustól, de nagyságrendileg ilyesmi): 2,5*400*200=200 000 Ft
Szervizköltség: Min. 20 000 HUF
Nyilván durva becslés a fenti, de a lényeg érzékelhető szerintem: évi 300-350e HUF megtakarítás 20e km-nél,
10 év alatt évi 3M-3,5M Ft megtakarítás. Évi 40 000 km-nél több mint kétszer ennyi, hiszen az elektromos autó karbantartása sokkal olcsóbb, nincs olajcsere, nincs olajszűrő csere, nincs vezérlés csere, mint a dízeleknél.
Az elektromos autód zajtalanabb lesz és szerintem az áresése is kisebb lesz 10 év alatt, mint a robbanómotorosé. Sajnos a használhatósága korlátozott, hosszabb utakra teljességgel alkalmatlan. Nem tudsz kombi elektromos autót venni, ha nagy a család vagy az életedhez az kell stb. Furgont sem, Pick-up-ot sem...
Annak örülnék, ha az ÁFÁt is elengednék ezeknél az autóknál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!