A kommunizmus alatt miért akart olyan sok magyar autót? Nagyon fejlett, kiterjedt és olcsó tömegközlekedésünk volt, és még nagy plázák meg bevásárlóközpontok sem voltak, ahol annyi mindent vásárolnál, hogy ne tudd kézben vagy biciklin hazavinni.
Akkor még nagyobb státusszimbólum volt, mint ma. Mert ma, ha van elég pénzed, akkor bemész egy autókereskedésbe, veszel egy kocsit, vagy pedig akár használtan is, teljesen mindegy.
Akkor nem így volt. Elő kellett jegyeztetned az autót, és aztán évek (!) múlva pedig megkaptad. Most gondolj bele, mekkora presztizs volt akkoriban, amikor több éves várakozás után beülhettél a vadiúj Trabant, vagy Lada volánja mögé, és végiggördülhettél vele a falun, városon (ki hol élt). Bizony, irigykedtek az ismerősök.
A 70es evek kozepetol gyakorlatilag marhara nem volt statuszszimbolum egy Lada vagy egy Trabant.
Akkoriban is voltak Magyarorszagon nyugati autok, Mercedesek, BMWk, sot ennel egzotikusabb autok is, azok valoban statuszszimbolumok voltak. De egy Lada? Amikor minden lakotelep parkoloja tele volt veluk?
Na olyan jó tömegközlekedés nem volt. Sokfelé sokkal ritkábban jártak a vonatok, két-három óránként. Valamikor 2006 körül(?) álltak át az ütemes menetrendre, amikor már óránként jár, de a buszközlekedés még mindig nem az igazi.
Persze, városon belül már biztos akkor is volt jó de az ingázóknak egyszerűen jobb volt az egyéni közlekedés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!