Nemrég feltettek egy kérdést Miskolc-Bp maglev-ről amit a Jobbik építene, mi vele a probléma?
én eddig nem hallottam róla, de támogatnám az ötletet.. miért mindig minden budapestnek épüljön? a 10km-s metrószakasz árából simán meg lehetne építeni, és tényleg 40perc alatt be lehetne érni bp-re dolgozni a szegényebb területekről, így feljavulna a helyzet ott is.. Gondoljatok bele mennyire megnőnének az ingatlan árak észak keleten, mennyivel több pénzt hagynának az emberek az ottani boltokban, így szép lassan a boltos is többet keresne rajta az alkalmazottjai, szép lassan helyrehozná a megélhetést itt is..
szerintem igazán nem nagy ár egy 10km metrószakasznyi pénzt erre áldozni, majdnem fél millió embernek változna meg tőle pozitívan az élete.
Erről nem hallottam, a párt médiumai sem írnak róla.
Honnan vetted ezt?
Magyarországon felesleges maglev, de még TGV is.
A fővonalakon 160-200 km/h elég lenne, maximum 1-2 új szakasz is épülhetne, ott mehetne 230-cal.
Ennél nagyobb felesleges egy ekkora országba.
Azért mert NEM KELL!
Ilyen egyszerű, nincs rá igény, és még 40 év múlva sem lesz a rá szükség.
Ellenben kellene egy jó egészségügy, meg oktatás, meg még elég sok minden... nem a maglev a legfontosabb. Mert vona gabika épp most azt adja a szátokba, amin lehet csámcsogni a lényegi problémák megoldását meg mellőzi.
"a 10km-s metrószakasz árából simán meg lehetne építeni,"
Ja lemaradt a lényeg: Gödöllőig a tesztpályát Pesttől!
Egy kilométernyi maglev vonal költésege 25-30 milliárd forint, egy 200Km-es szakasz közel 6000 milliárdba kerülne!
Azért azt tegyük hozzá, hogy egyelőre Kínában is csak a sanghaji reptérig megy a Maglev és azzal pont nem az átlag melós kínai utazik. Amikor még vonatoztam évekkel ez előtt a sima Intercity első osztály is kihasználatlan volt, mert nem akartak/tudtak érte plusz 1000-1500-öt fizetni az emberek. Gondolod a Maglevere annyi a jegy, mint a minden bokorban megálló személyvonatra? :D
A TGV/ICE/Sinanszen jegy sem olcsó, azzal sem a sima melósok utaznak napi rendszerességgel, ahogy a Concorddal sem ment sosem Mari néni meglátogatni az unokákat.
Ha már Budapest - Miskolc.
A 80-as vonal ív- és lejtviszonyai és "beépítettsége" akár lehetővé is tenné egy felújítás során a nagy sebességre való átalakítást.
Gyakorlatilag Hatvan végponti oldala és a miskolci rendező között asszem két olyan ív van, amit át kellene építeni, a többi megfelelne a 200+km/h sebességhez.
Meg kellene szüntetni a szintbeli keresztezéseket és minden útba eső állomást/megállót át kellene egy kicsit alakítani ( "elzárt" átmenő vágánypár, nagy sebességre alkalmas kitérők legalább átmenő vágányok végein, aluljárók kialakítása, elszigetelt magasperonok stb.. ) majd ezek után fizikai akadálya nem nagyon lenne egy Hatvan-Miskolc száguldásnak. Azt a 130 km-t le lehetne tolni ICvel 40-45 perc alatt. Ezt a vonalat már amúgy is korszerűsíteni kellene.
A nagyon gond, hogy Hatvantól a Keletiig mi legyen. Szűk keresztmetszet, nagy forgalom, nincs hova terjeszkedni..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!