Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A XIII. kerület hogyan tudott...

A XIII. kerület hogyan tudott ennyit fejlődni a rendszerváltás óta?

Figyelt kérdés

A XIII. kerület két legfőbb városrésze (Angyalföld és Újlipótváros) igen eltérő képet mutat. Az utóbbi mindig is kellemes, élhető, már-már elit helynek számított, de az angyalföldi városrész a rendszerváltás idején még egy hihetetlenül lepukkant, tipikus munkásnegyed volt, telis-tele gyárakkal (főként a Váci út környéke). 1990 környékén nagyjából egy szinten volt pl. a X. kerülettel, Kőbányával.

Azóta eltelt 25 év és szinte rá sem lehet ismerni a XIII. kerületre. Persze most is viszonylag sok lepattant része van, de óriási területek újultak meg, szemben például Kőbányával. A rendszerváltás idején még kb. egy szinten (jó mélyen) volt a két kerület, azonban azóta a XIII. kerület elhúzott a fejlődésben, míg a X. kerület csak nagyon szerényen fejlődött.

Mitől ilyen sikeres Angyalföld megújulása?



2015. ápr. 19. 09:38
 1/3 anonim ***** válasza:
86%
Az XIII. kerület közelebb van a városmaghoz, több figyelem irányul rá.
2015. ápr. 19. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
89%

Én érintve vagyok mindkét kerületben, és én is gondolkodtam már ezen.

Az előttem levőnek igaza van. Ezt egészíteném ki azzal, hogy a belvároshoz való közelebbi elhelyezkedése miatt a közlekedése is jobb. Illetve lehet, hogy számít a Dunához való közelség is. Nyilván az újonnan épített házakat könnyebb eladni Dunára néző panorámával.

Kőbánya esetén erőteljesebb gettósodási folyamatokat veszek észre. Ha innen BKV-val utaznál a belváros irányába, akkor milyen lehetőségeid vannak? 28-as, 37-es villamos, 9-es busz. Át a csodás Nyóckeren! Az internet tele van olyan kérdésekkel, hogy biztonságos-e ezeken a járatokon utazni. Épp most a hétvégén késeltek meg valakit a 37-esen. Akkor szerinted?!

2015. ápr. 20. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
87%

A válasz abban is ott van, hogy a bezárt gyárak területei jó befektetésnek számítottak, és valakik éltek ezzel. Ezek átalakítása könnyű lehetőség: megvették és jól forgatták.

Kőbányán kevesebb bezárt gyár van, a lakott ingatlanokból meg ugye eléggé problémás kitelepíteni az embereket, hogy szép házakat építsenek a helyükre és drágán eladják.


Ahogy fent elhangzott, valóban fontos a jó közlekedés, itt a metró, és a hozzá kapcsolódó buszok, villamosok, és a biztonság sem mellékes szempont.

2015. ápr. 28. 02:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!