A XIII. kerület hogyan tudott ennyit fejlődni a rendszerváltás óta?
A XIII. kerület két legfőbb városrésze (Angyalföld és Újlipótváros) igen eltérő képet mutat. Az utóbbi mindig is kellemes, élhető, már-már elit helynek számított, de az angyalföldi városrész a rendszerváltás idején még egy hihetetlenül lepukkant, tipikus munkásnegyed volt, telis-tele gyárakkal (főként a Váci út környéke). 1990 környékén nagyjából egy szinten volt pl. a X. kerülettel, Kőbányával.
Azóta eltelt 25 év és szinte rá sem lehet ismerni a XIII. kerületre. Persze most is viszonylag sok lepattant része van, de óriási területek újultak meg, szemben például Kőbányával. A rendszerváltás idején még kb. egy szinten (jó mélyen) volt a két kerület, azonban azóta a XIII. kerület elhúzott a fejlődésben, míg a X. kerület csak nagyon szerényen fejlődött.
Mitől ilyen sikeres Angyalföld megújulása?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Én érintve vagyok mindkét kerületben, és én is gondolkodtam már ezen.
Az előttem levőnek igaza van. Ezt egészíteném ki azzal, hogy a belvároshoz való közelebbi elhelyezkedése miatt a közlekedése is jobb. Illetve lehet, hogy számít a Dunához való közelség is. Nyilván az újonnan épített házakat könnyebb eladni Dunára néző panorámával.
Kőbánya esetén erőteljesebb gettósodási folyamatokat veszek észre. Ha innen BKV-val utaznál a belváros irányába, akkor milyen lehetőségeid vannak? 28-as, 37-es villamos, 9-es busz. Át a csodás Nyóckeren! Az internet tele van olyan kérdésekkel, hogy biztonságos-e ezeken a járatokon utazni. Épp most a hétvégén késeltek meg valakit a 37-esen. Akkor szerinted?!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A válasz abban is ott van, hogy a bezárt gyárak területei jó befektetésnek számítottak, és valakik éltek ezzel. Ezek átalakítása könnyű lehetőség: megvették és jól forgatták.
Kőbányán kevesebb bezárt gyár van, a lakott ingatlanokból meg ugye eléggé problémás kitelepíteni az embereket, hogy szép házakat építsenek a helyükre és drágán eladják.
Ahogy fent elhangzott, valóban fontos a jó közlekedés, itt a metró, és a hozzá kapcsolódó buszok, villamosok, és a biztonság sem mellékes szempont.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!