Ép elmére vall, ha valaki 3 nappal az életbelépése előtt hirdet ki egy új nemmegszorítást, útdíjat?
Ki beszél itt ép elme szükségességéről? Ilyet csak naivak hisznek. Itt lehetőségről van szó. Még arra is van lehetőség (volt már rá példa), hogy visszamenőlegesen hirdetnek ki kötelezettségeket. Ekkor még meg is büntethetnek, amiért nem tudtad akkor, hogy később már megtiltják.
Mindenki aszerint cselekszik, amire lehetősége van. Nekik ezt is hagyják, miért ne tennék.
Kevesebb volt, mint 3 nap.
A rendelkezés: "A nemzeti fejlesztési miniszter 57/2014. (XII. 30.) NFM rendelete az útdíjfizetési rendszer átalakításával összefüggő egyes miniszteri rendeletek módosításáról"
Tehát XII. 30., és a 30-án megjelent 186. számú Magyar Közlönyben olvasható.
A gyakorlati használhatóságot jelentő térképek, aznap, 30-án, 21 órakor jelentek meg a kormány-, illetve a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. honlapjain.
Nagyobb baj, bár várható következmény lett, hogy 7 nap múlva is nehéz bérletet (matricát) vásárolni. Az elektronikus rendszer a túlzott igénybevétel miatti elutasítás mellett hibákat is vét.
Zűrösek voltak az előzmények is.
Orbán Viktor miniszterelnök, uniós követelményre hivatkozott, amit államtitkára is cáfolt. És kiderült, hogy éppen az uniós támogatással készült szakaszok nem lehettek fizetősek a M0-áson.
Hende Csaba, honvédelmi miniszter a Vas Népe 30-ki számában a következőket mondta az őt kérdező újságírónak: „Több száz millió forintot költünk a közlekedés fejlesztésére. Csupán riogatás az az ellenzéki felvetés, miszerint fizetőssé tennék az út használatát. Ma sem fizetős a 86-os út, miért lenne fizetős? Nem autópályáról, autóútról beszélünk, ezek a kamionforgalmat leszámítva nem fizetősek, semmilyen, ezzel ellentétes kormányzati előterjesztés nincsen.”
Még aznap este megjelentek az ezt cáfoló térképek, és másnap a táblákat szerelő munkások is.
Szita Károly, FIDESZ-es, - régóta - kaposvári polgármestertől hallottam először (a Kossuth Rádióban), hogy vidéki városok elkerülő útszakaszai is lesznek fizetősek. A meghökkent visszakérdezésből kiderült, hogy a műsorvezetőt is meglepte.
Gulyás Gergely, FIDESZ-es szakpolitikus, az Országgyűlés törvényalkotásért felelős alelnöke, TV-műsorban beszélt arról, hogy az új rendszer nem volt egyértelmű, a tájékoztatás sem történt meg időben, és nem volt megfelelő egyeztetés a húsz vitás szakasz érintett önkormányzataival.
És több FIDESZ-es polgármester tiltakozik a várható forgalmi problémák, légszennyeződés miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!