Jogosítvány megszerzésének minimum korhatára 21 év. Támogatnád?
Ha igen, miért?
Ha nem, miért?
Én amint lehetett letettem a jogsit (mindent elsőre) és azóta egy alkalom nem volt, amikor balesetem lett volna.
Sőt meg sem tudom számolni hány olyan helyzet volt, amikor mások hülyeségét kellett elkerülnöm és sikerült megakadályoznom egy balesetet...
Szóval nem, nem támogatnám, mert aki hülye az 21 évesen is hülye marad, sőt akár 30-40 évesen is, nem a kortól függ az érettség.
40 éve, korengedéllyel vizsgáztam. Abban az időben a 17 évnél fiatalabbaknak pályaalkalmasságit kellett letenni. A jelentkezők több, mint fele már ekkor kiesett. Én ehhez a PAV-hoz kötném a jogosítvány megszerzését kortól függetlenül.
Lekopogom, eddig még egy koccanásom sem volt, pedig napi szinten vezetek jelenleg is.
# 10/11 Időpont ma 19:02
A vizsga lófsz, hagyjuk már. "Nehéz". Az ötéves analízis szigorlat, az nehéz, nem ez. KRESZen 90% magolással megy át, a vezetéstechnika meg ugyanaz mint a napi autózás, annak nem szabad nehéznek lennie.
Autópálya semmi extrát nem ad a vezetéshez, de éjszakai és rossz időbeni vezetést oktatni kellene (ezutóbbit Mogyoródon simán szimulálják).
Kérdező, aki 18 évesen leteszi a jogsit, azt nem azért teszi, hogy egy "halálos fegyver" legyen a kezében.
Az autóbalesetek nem a kor miatt történnek, hanem a kevés tapasztalat, hiányos tudás miatt. Egy 21 éves ugyanazzal tudással, ugyanakkora esélye van karambolozni közvetlen, miután letette a jogsit, mint egy 18 évesnek.
13-as, nos lehet hogy te vidéken csináltad, vagy piszok nagy mázlid volt, vagy olyna pro vagy h kormánnyal a kezedben születtél, sztem egy analízis szigorlat v vizsga semmi a forgalmi vizsgához képest. nem a kreszre gondolok, ne röhögtess... inkább arra h mondvacsinált dolgokon buktatnak embereket... az ismerősi körömben kb 30 ember, akinek jogsija van, kb 2-3 ember kivételével mindenki jattolt, ez azért jelenthet valamit. az a 2-3 emberből az egyik már 6 évesen Trabantot vezettett (ez ugye szabálytalan) a másik 2 meg 250 órát vett (a kötelező 2.5-szöröse).
persze, azóta 2 éve vezetek, és már-már megkérdezem, mi is volt olyan nehéz azon a vizsgán... aztán amikor bemegyek ea forgalomba és látom h az emberek 80-90%-a megbukott volna a vizsgán, vagy egy kis utcába ahol az emberek 100%-a szabálytalanul parkol, bizony elgondolkozok a vizsga létjogosultságán
# 16/16 Időpont ma 19:53
És a vezetők emberek saccperkábé 80-90%-át el is kéne tiltani a vezetéstől örökre. Nem azért, mert "szabályt szegnek jujj", hanem konkrétan ennyien vezetnek balesetveszélyesen. Ami elég gáz.
Az a baj hogy sok ember 30 évesen sem fogja fel, hogy egy két tonnás autót vezetni milyen felelősséggel jár, van aki 17 évesen is fel tudja.
Szerintem a 16/17 év(ennyi idősen lehet elkezdeni) reális.
ha értelmesebb lenne a KRESZ, nem átláthatatlan kamuszabályok gyűjteménye, akkor sokkal kevesebb lenne a szabálytalan ember. sajnos amíg a KRESZben vannak betarthatatlan szabályok, és amíg mindig a gyalogosnak/biciklisnek van igaza, bármennyire hülyék is, addig az autós is úgy fog gondolkodni, hogy neki tökmind1, leszar.ja a szabályokat, mint mindenki más.
az életkornak ehhez semmi köze nincs.
" kb 2-3 ember kivételével mindenki jattolt, ez azért jelenthet valamit"
Ez az amit mondta, hogy szar maga az oktatási rendszere. Szerintem tekintve hogy ez szinte alap dolog a világban, mint a telefonhasználat, oktatni kellene valamilyen szinten az iskolákban, megfelelően felügyelt körülmények között. És ilyen szempontból én elvenném a jogot egyes autósiskoláktól hogy tanítsanak, és vizsgáztassanak.
"az emberek 80-90%-a megbukott volna a vizsgán, vagy egy kis utcába ahol az emberek 100%-a szabálytalanul parkol, bizony elgondolkozok a vizsga létjogosultságán"
De erről alapvetően nem a vizsga tehet, hanem hogy az emberek k..rvára úgy állnak hozzá, hogy "na majd ha én is levizsgázom" és amint megvan a papír, nekiáll a saját kénye-kedve szerint közlekedni.
"ha értelmesebb lenne a KRESZ, nem átláthatatlan kamuszabályok gyűjteménye, akkor sokkal kevesebb lenne a szabálytalan ember."
Hát azért ne a nyúl vigye már a puskát. A legtöbb szabály átlátható, mégis pont leszarják.
"amíg mindig a gyalogosnak/biciklisnek van igaza, bármennyire hülyék is, addig az autós is úgy fog gondolkodni, hogy neki tökmind1"
Na ezaz, hogy nem így kellene gondolkodnia, pont ezért kellene elvenni az emberek nagy részétől a jogsit, aztán járjon gyalog ha nem képes a közösségnek megfelelően közlekedni. Mert aki úgy gondolkodik hogy "szarok a szabályokra" az nem való a kormány mögé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!