Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Magyarországon miért nem...

Magyarországon miért nem vasúton szállítanak kamionok helyett?

Figyelt kérdés

Laktam Ausztriában, ott nem sok kamion volt.Maximum az autópályákon voltak.Nem mentek a házak között.


Magyarországon rengeteg kamion halad át, a főutak mentén lakó embereknek gyorsabban amortizálódik a háza, veszélyesebb gyerekekkel főút mentén lakni.


Miért nem pakolnak át mindent a vasútra?

Nagy mennyiségű árut gazdaságosabb vele vinni és környezetbarátabb is.


Vagy, az állam miért nem épít sok 2x2 sávos gyorsforgalmi utat melyek kikerülik a településeket?



2014. nov. 14. 21:31
 1/10 anonim ***** válasza:

"Laktam Ausztriában, ott nem sok kamion volt.Maximum az autópályákon voltak.Nem mentek a házak között."


Nem mennek a házak között, csak ha oda szállítanak. Osztrák végnél vagyok kamionos, bejárunk mindenhova a hegyek közé is.


"Magyarországon rengeteg kamion halad át, a főutak mentén lakó embereknek gyorsabban amortizálódik a háza, veszélyesebb gyerekekkel főút mentén lakni."


Ma már áthajthatnak szinte csak autópályán, pár kivételtől eltekintve, pl. 86 - os út.


"Miért nem pakolnak át mindent a vasútra?"


Miért nem teszik a buszokat vasútra? Hát ugyanazért. Két eltérő szállítási mód. Nem vezet mindenhova vasút, de közút szinte mindenhova vezet.


"Nagy mennyiségű árut gazdaságosabb vele vinni és környezetbarátabb is."


Nagy mennyiségű árut igen. De ha valaki csak 25 tonnát rendel? Vidd el vasúttal olcsóbban, gyorsabban mint kamionnal.


"Vagy, az állam miért nem épít sok 2x2 sávos gyorsforgalmi utat melyek kikerülik a településeket?"


Ma már azért van sok. Ausztriában pláne.


A baj a vasúttal az, hogy rohadt drága és lassú. Én a svájci kamionvonatot ismerem: Freiburgtól Novaráig 600 euró egy irányban. 400 km, 16 óra alatt teszi meg a vonat. Na ne vicceljünk.


Minden tanulmány szerint a közúti szállítás volumene nőni fog a jövőben. Épp a vasút az elavult.

2014. nov. 14. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
4%

A vasút nem megy be a bolt raktárába, veszélyes, mert sok a baleset, drága a fent tartása és nem is éri meg, illetve sokkal lassabb is. Külön vasúthálózatot kell kiépíteni.

Ezzel szemben egy kamion célba viszi az árut, kevésbé veszélye (főleg ha jó sofőr vezeti), olcsóbb, nem kell neki külön úthálózat, és jó úton akár 90 km/h-val is haladhat.

2014. nov. 14. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Mert két(Magyar!!!!!!!!) város közötti szállitás vasuton néhány hétbe tellik, és akkor még csak pu-pu közötti szállutásrol van szo. Szoval kérdezd a vasutasokat!
2014. nov. 14. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Ha eltekintünk a hálózat kiépítési költségeitől, akkor a vasút sokkal olcsóbb, mint a közúti szállítás. Igaz, csak akkor, ha nagyon nagy mennyiségű áruról van szó, ami nem romlékony stb.. 25 tonnás egységeknél felejtős a vasút. Egyidejű 1500-2000 tonnánál már sokkal olcsóbb.


Szomorú, hogy nem látod át, mi az összefüggés az országúton haladó kamionok és a megfelelő gyorsforgalmi úthálózat hiánya között. Nálunk akad még jó néhány tranzit útvonal, ami városokon vezet keresztül, még nem épült oda autópálya. Ha lenne abban az irányban, akkor nálunk sme menne be a kutya sem a városokba.. :D


Mint írtam, nagy mennyiségű árut most is vasúton szállítanak.


Az utolsóról meg kérdezd a nagyvezírt :D

2014. nov. 15. 02:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
40%

Ne keverjünk két jelenséget. Nálunk nemcsak fizikailag, szerkezetileg is rossz az úthálózat, továbbá a szállítási pontok hálózata is. Ezért mennek a kamionok a házak között.

A vasútszállításra terelést egyébként elkezdték, amikor kiépítették néhány helyen az átrakó állomásokat. Elég korszerűek, sokba kerültek, azóta az enyészeté lettek. A kamion sokkal jobb a kormánynak, mert éppen a drágasága miatt jobban fejhető. Ez a módszer nagyon hasznos a kevés kamiontulajdonosnak (jó sokba kerül a szállítás, de nem a hatásainak költségeibe) és a mindenkori kormánynak. A gyártóknak és kereskedelemnek mindegy, mert áthárít. Csak a tömegeknek rossz.

Egyébként a vasútszállítás sokkal olcsóbb, ha mindent, például az e miatti asztmák és tüdőproblémák kezelését is beleszámítjuk. És a kivitelezés is kényelmesebb, ha értő módon tervezzük. Jobb helyeken ez úgy megy, hogy a gyártókapacitástól függ a szállítójármű. Kis cégektől kis teherautók, nagyobbaktól nagyobbak, nagyon nagyoktól vasút szállít. Teherautó csak a vasúti csomóponttól és onnan a kereskedőig. A többi - a nagy távolság - vasút. Jó szervezéssel sokkal gyorsabb. Persze ehhez szakértelem és akarat kell. Nálunk egyik sincs.

2014. nov. 15. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

"Jobb helyeken ez úgy megy"


Jobb helyeken. Hol?


"Teherautó csak a vasúti csomóponttól és onnan a kereskedőig."


Én már 14 éve kamionozom, (abból az utóbbi 7 év külföldi cégnél). Soha, egyetlen esetben sem szállítottam olyat, amit vasúti csomópontig kellett volna vinni, vagy onnan tovább.


"A többi - a nagy távolság - vasút."


Szibériában is voltam - mindvégig közúton.


"Jó szervezéssel sokkal gyorsabb."


Ez nagyon mulatságos. Lassú a vasút, mint a betyáristen. Míg átraknák, oda lehetne érni a legtöbb európai célponthoz közúton. De nincs átrakás. Konténert visz a vasút is, de olyat SOHA nem láttam, hogy ponyvás kocsi rakományát vasútra átrakják.

2014. nov. 15. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Az 5-ös Hozzászólónak:

A 90-es évek közepén Debrecenben a Járműjavítóban elkezdtek volna egy ilyen átalakítást.

A kezdeményezést (talán találmány is volt benne, de ha nem mindenképpen jelentős újítás, ezt most nem tudom) megfojtották.

Komoly érdekeket sértettek meg azáltal, hogy vagonokra, felrakható, onnan gépjárműre átrakható formában az áruszállítást részben áttetették volna a vasútra. Az olajlobbi ezt nem engedhette meg.

Nem számít(ott) a környezet szennyezése, az ezzel kapcsolatos kutatások mérési eredménye. (Pl.: a közút

felett és mellett kialakuló, égéstermékek által létrehozott burok, amely melletti földeken a gabonafélék, a kukorica, egyéb növények vagy a legelők szennyeződnek, továbbvive ezt az élelmiszerláncba. Az olajlobbi nagy úr.

2014. nov. 16. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Igen, arról van szó, amit #7-ben leírtak. De kamionos barátunk ezt nem érti. Persze hogy csak olyan helyen járt, ami őt igazolja. Hiszen ami lehetne, azt elképzelni sem tudja. A vonatok sebességéről. A világ számos pontján (no nálunk egy darabig még nem) vannak 200-300 km sebességű vonatok. Ilyen kamionok soha nem lesznek. A transz-szibériai vasút persze nem ilyen. Nem is ez a célja.

Közismert tény, hogy a magabiztosság fordított arányban áll az ismeretek mennyiségével. Oka az, hogy aki összeszedett némi ismeretet, hamar rádöbben, mennyi minden hiányzik még. És ez óvatossá teszi nyilatkozataiban.

2014. nov. 16. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy a kamionos barátunk nem beszél butaságot. Bizonyos fuvarozási területek lefedésére a vasút nem alkalmas.


"Kis cégektől kis teherautók, nagyobbaktól nagyobbak, nagyon nagyoktól vasút szállít."

Ez így teljesen igaz. Viszont felvetődik a kérdés, hogy hány olyan nagy cég van itthon, ahonnan lehet vasúton szállítani. Nagy távolságra, nemzetközi szinten most is van ilyen, az Audiból is indul/érkezik napi 3-4-5 irányvonat. Ahol hasonló kaliberű termelékenység és szállítási igény van, ott most is vonatok járnak. Létezik ROLA/Huckepack és cserefelépítmény vasúti szállítása, de ezek csak bizonyos távolság felett működnek.

A kis távolságú elosztófuvarozásban a vasút versenyképtelen és rugalmatlan is.


Lehet szidni az itteni kormányt,olajlobbit stb de ez mindenhol így működik. Az igaz, hogy vannak 2-300km/h sebességgel közlekedő vonatok a világ sok részén, de ezek egyike sem tehervonat. A tehervonatok még Németországban is csak 100km/h sebességgel haladnak, pedig ott adott lenne a vasúti infrastruktúra is akár..

2014. nov. 16. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
Kb. 1000 km hosszu europai fuvaroknal kb. 80-100 tonna vagy annal tobb aru egyideju, nem szigoru hataridos szallitasa eseten lehet gazdasagos a vasut, felteve ha az infrastruktura is adott a cegeknel. Ezek keves esetben vannak igy egyutt, ezert van sok kamion.
2014. nov. 17. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!