A soron következő metró beruházások közül szerintetek melyik lesz a legfontosabb, legkihasználtabb, illetve melyik érint téged a legjobban?
Itt most a kérdésben leginkább olyan válaszokat várok, amik nem azt firtatják, hogy elkészül -e, nyer EU támogatást, vagy mikor lesz meg, hanem, hogy melyik érint téged és melyik az, amelyik szerinted a legfontosabb, melyiket szeretnéd legjobban, ha mielőbb felépülne.
Egyes metró:
Be akarják hozni a végállomását a budai várhoz és cserélni a járműparkot.
Kettes metró:
A kettes metrót tervezik összekötni a gödöllői hévvel, így a járat egészen Gödöllőig fog közlekedni
Hármas metró:
Kihúznák Káposztásmegyerig, és a végállomása a Megyeri út becsatlakozása lenne, ahol csatlakozna villamossal, buszterminállal, távolsági és helyi járatokkal és a vonattal, amivel közös peronon lennének. Az összes eddigi megállót felújítják és a teljes járműparkot cserélik.
Ötös metró:
Az ötös metró a tervek alapján úgy néz ki, hogy összekötik a szentendrei hévet a csepeli hévvel, melyek az Astorianál találkoznak, valamint becsatlakozik szintén a ráckevei hév is, így ennek kettőnél több végállomása lenne. Az egyes metró kivételével mindhez becsatlakozik majd, és az Esztergom és Kiskunlacháza irányából érkező vonat végig megy majd a pályáján, a metró megállókban is megállnak majd ezek a járatok. A teljes járműpark cserére kerül.
Ilyen szempontból gondolom mindenkit az érint amelyiket használja :)
De sorba nézve:
1-es:
Ráférne kicsit frissíteni a járműparkot, rendbe vágni ez egész rendszert, a budai vár megközelíthetősége sem lenne utolsó szempont. Főként turistaútvonal szempontjából lenne optimális, szerintem igazán utazási célja nem lenne.
2-es:
Alapvetően jó ötlet lenne Gödöllőig kivezetni, esetleg a Hungaroring megközelíthetőségét javítanám nagyobb versenyeknél helyi buszokkal hogy ne kelljen a hévtől 3-4 km-t sétálni. Gödöllő felé nem tudom mekkora a napi forgalom, lehet hogy egy ritkított járat is megtenné, esetleg ha nem is a metró megy ki, de közvetlen peronos átszállás lenne.
Másik irányban rávezetném a 2-es metrót a Déli-Kelenföld vonalra, Kelenföldön van elég nagy állomás, és így a Délit mint pályaudvart meg lehetne szüntetni, hasznosítani a területét. Főként hogy elég jó Budai részeken van. Azt is megoldanám hogy Kelenföldről induljanak Kelet irányába is IC vonatok, a lehetőség adott lenne rá, és Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza vonalon így is sokan járnak egyetemisták főként a Budai részen lévő kollégiumokba, albérletekbe. Így nem kellene kvázi a fél várost átutazni +40 perc alatt 2 bőrönddel. Bár ezzel a húzással a 4-es metró még inkább értékét vesztené.
3-as:
Biztos jó ötlet felfelé is hosszabbítani, déli irányban meghosszabbítanám Ferihegyig, mert kicsit fura számomra hogy egy Nemzetközi reptér ennyire el van vágva a közlekedésből. Bár hátrány hogy itt meg nincs semmi köztes megálló, de legalább lehetne gyorsvasút rendszer, ahol 160-al mehetne a metró akár felszínen.
4-es:
Hosszú távon lenne értelme a Budafoki leágazásnak, ezzel teljesen ki lehetne váltani a 47-49 villamost. Vagy legalább ez utóbbiakat meghosszabbítanám a Deáktól a Nyugatiig, és akkor átszállás nélkül lehetne onnan is utazni (tömegnyomorban).
5-ös:
Ezeknek tényleg lenne értelme, ha nem is összekötni, de bevezetni a végállomásokat belváros közelbe, tekintve hogy kb amúgy is el kell jutni a belvárosba hogy vissza kimehessek a hévekhez a világ végére.
Hosszú távon mindegyik hasznos szerintem, aztán összességében meg mindenki azt preferálja amit használ.
A mi életünkben???
Ugyan... :-)))))))
Remélem semmilyen metróberuházás sem lesz , mert túl sokba kerülnek....Lásd négyes metró....
Érinteni mindegyik érint mindenkit Magyarországon , mert az adófizetők fizetik.
A kérdésben sok pontatlanság van:
Az 1-est nem viszik el a budai oldalra. A végállomást az egyik vigadó térre rakják, a másikat a kassai térre.
3-as: a metró pályája egy jó darabon már megvan, mert a 14-es villamost úgy építették meg hogy azon fog járni a metró. Viszont: arra nem lesz EU-pénz hogy felújítsák és hosszabbítsák. Állami forrásból lesz felújítva, és nem akarnak hosszabbításra költeni most, csak távlatilag.
5-ös metró: Egyelőre csak a Közvágóhíd-Astoria szakaszban gondolkodnak, először a csepeli hév hosszabbításaként, majd a ráckeveit is bekötnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!