Az autós társadalmat miért nyomják el Magyarországon?
Illetve negatívan diszkriminálják.
Normálisabb országokban, mint az USA, Kanada, az autós társadalom nincs elnyomva és diszkriminálva.
Már a benzinárak agyonadóztatása is hatalmas pofátlanság.
A másik a munkahelyi diszkrimináció.
A cégnek több pénzt az azoknak bérletre, akik tömegközlekedéssel járnak.Az autósoknak meg általában csak 8 forinttal fizetik a benzint.
Miért nem adnak ugyanannyi összeget az autósnak bejárásra, mint azoknak, akik tömegközlekedéssel járnak?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Miért nem adnak ugyanannyi összeget az autósnak bejárásra, mint azoknak, akik tömegközlekedéssel járnak?"
Mert míg 3 autóban egyedül tespednek az autósok, addig ugyanakkora helyen 90-100 embert is el lehet szállítani a munkahelyére.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez nem az autósok elnyomása. Mi az egyáltalán, hogy autós társadalom? Legfeljebb réteg.
De ha már itt tartunk, miért olyan tragikus itthon a vezetési kultúra? 1:1
A drága benzin és például parkolás forgalomszabályozó eszköz. Így csak az ül autóba, akinek tényleg fontos. Cserébe lendületesebb lesz a közlekedés, kevésbé terhelt az úthálózat és kevesebb a dugó.
Bizony, de sok buszon télen hűtenek, nyáron fűtenek, emellett a menetrend sem megfelelő a munkaidőhöz.
A másik, hogy néha sok a kokeró a buszon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És még lehetne folytatni. A hülye, felesleges buszsávokkal, a piroshullámokkal és egyéb közlekedésszervezési intézkedésekkel mintha direkt szívatni akarnák az autósokat a nélkül, hogy ennek a tömegközlekedőkre nézve érdemi előnye lenne.
A pofátlan adóztatásra meg példa a horribilis átírási illeték (ez Hollandiában pár euró), a felesleges műszaki vizsgáztatás indokolatlanul magas díjai, a "baleseti" adó a kötelező biztosításon, a várható főváros környéki dugódíj stb. És akkor még nem is szóltam az abszurd, az autósokat üldözp, bírságolási rendszerről és gyakorlatról, ami szintén évente súlyos százmilliárdokat hoz a költségvetésnek.
Azért nyomják el, illeti fejik le az autósokat, mert őket könnyen lehet. Nem tudnak elrejtőzni, kibújni alóla. A legtöbb embernek ma már létszükséglet az autó, mert máshogy nem jut el munkába, nem tud vállalkozni, nem tud élni. Ezért, ha bárhogy is tönkreteszik, kizsákmányolják, kénytelen fizetni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyébként miért nem oldod meg úgy a dolgot, hogy mondjuk 3 másik kollégád is te fuvarozod a munkahelyedre és mondjuk ők is beszállnak a költségekbe?
(Tudom, senki nem lakik arra, mint te...)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
1980-ban 280.000 autó rótta a magyar utakat, most közel 3 millió. 10-szeres növekedés.
30 éve tömöttek voltak a buszok, most ritkán járnak és alig van tömeg néhány fő járaton.
Az is autóval közlekedik aki egy kis aktával mászkál szólóban Páty és a Fővárosi Bíróság között és az is aki anyagot, szerszámot szállít és 3 melóst maga mögött. Amíg egy aktatáskát el lehetne vinni egy buszon is, addig 3 létrát meg 4 vödör festéket nem. Mégis mindkettő ugyanúgy szív. New Yorkban például helyenként használhatják a taxi vagy busz sávot azok az szgk-k, amelyekben legalább 4 fő ül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!