Miért akarja több párt is felszámolni a kétszintű érettségi rendszert?
#11
Ezzel is egyetértenék akár. De egyszintű érettségire alapozni a felvételi rendszert sztem nagyon rossz lépés lenne.
"Viszont a diák megteheti, hogy a számára fontos tárgyakra koncentrál, így ha pl matekkal akar továbbmenni, akkor nem a törire koncentrálnia, elég abból egy közép is. És fordítva."
És végre kinevelünk egy újabb tudatlan generációt, aki két tárgyból tud valamit a többiből meg analfabéta.
IMHO
Egy irodalom tanárnak nem kell tudnia a viéte formulákat, egy mérnöknek nem kell tudnia a Ratio Educationis dátumát, egy biológusnak nem kell tudnia a Korinthoszi oszlopfő formáját &c. A félműveltség nem segít semmiben. A polihisztorság pedig irreális elvárás.
#12
Ha az érettségi semmivel sem add több képzettséget mint a 8 általános meg az egyetemi felvételihez sincs semmi köze akkor egyáltalán minek legyen?
Gond azzal van, hogy már egy ideje így van és ezen változtatni kell. Az ürügy meg van hozzá és látványosan és hasznosnak tűnően, de főleg drágán lehet a semmit művelni, ennek a témának a megvitatása közben.
Mert vissza akarják hozni érettségi azon szerepét, mint ami ma az egyes graduális képzéseké most, hogy bizonyítsa, a tudásod, szorgalmad, a rövidtávú memóriád, kapcsolatrendszered esetleg a szexuális kisugárzásod közül legalább valamelyik átlagon felüli és jó leszel valamire a munkaadó számára.
Csak ezzel az a probléma, hogy maga a szelektálási rendszer hibás amit a munkaadó alkalmaz, ezért nem is alkalmazzák önmagában. Olyan munkakörökre szokták ezt szűrőfeltételként megadni, amihez az írni olvasáson tudáson kívül a mai életben semmi más nem kell amit az iskolában, vagy bárhol tanítanak és ezen premisszák alapján megvágják a jelentkezők garmadáját. Ami a graduális képzések elég vékony része, ahogy a munkaerőpiacnak sem egy releváns szelete.
De viharnak nagyszerű egy pohár vízben, oktatáspolitikának is lehet hazudni, az ezzel való matatást, át lehet szervezni ki lehet szervezni, át lehet csoportosítani, le lehet cserélni ennek ürügyén sok mindent és leplezni is lehet vele néhány nagyobb horderejű dolgot De persze ez nem jöhetne össze a nép nélkül a testületileg követeli az aktuális diákok megregulázását és terhelését, csakhogy átéljék azt amit a közös emlékezetből fakadó gyermekkornak vélnek.
De ha már egy komplexebb és kiterjesztett képet is vázolnak egyes kritikusok:
Pedig pont, hogy nagyon igazságos, és jó a kétszintű érettségi.
Egyrészt nem kell 3 különböző iskola idióta felvételijét megírni, amin esetleg jóval nagyobb eséllyel indulnak az egyetem középiskolai társintézmények tanulói.
Másrészt mindenki ugyanazt a tesztet írja, ezért sokkal könnyebb összehasonlítani az elsajátított tudást. Felkészülni is könnyebb rá.
Harmadrészt mivel az emelt szintet nem a saját tanár javítja, és a szóbelit sem ő csinálja, nincs az, hogy pikkel, vagy épp kedvez a tanár.
Ennél nem lehetne igazságosabb a felvételi rendszer.
A középszintű érettségi színvonala viszont tényleg teljesen lol, sokkal keményebbnek kellene lennie.
"IMHO
Egy irodalom tanárnak nem kell tudnia a viéte formulákat, egy mérnöknek nem kell tudnia a Ratio Educationis dátumát, egy biológusnak nem kell tudnia a Korinthoszi oszlopfő formáját &c. A félműveltség nem segít semmiben. A polihisztorság pedig irreális elvárás."
Ez is egy vélemény, de én éppen ezért szeretek európai lenni, és nem amerikai. Ott uralkodik az a mentalitás, hogy amilyen tudást nem lehet aprópénzre váltani, az fölösleges, specializáció mindenek felett, mert gazdaságilag sokkal hatékonyabb, a munkamegosztást ez szolgálja. Igazuk van, gazdaságilag hatékonyabb.
Viszont minek? Az átlag amerikai, bár jó munkaerő, de katasztrofális beszélgetőpartner. Amerikai bárokban, kocsmákban, sokkal hangosabb a zene, mint európában, mert az emberek egyszerűen nem tudnak miről beszélgetni. A szabadidejüket nem tudják igazán eltölteni, nem tudnak értékelni egy múzeumot például, vagy a szépirodalmat. A világ számukra sokkal kevesebb, mint annak az embernek a számára, aki ért olyasmihez is, amivel nem keres pénzt.
Az a baj, hogy fokozatosan a tré gazdasági helyzet miatt mi is elfelejtjük, hogy a munka nem önérték, és ha elfelejtjük, miért dolgozunk, akkor teljesen biorobotokká válunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!