Mennyibe került nekünk a Bős-Nagymaros vízlépcső, és a félig kész vizierőmű, amit szétvert a politika?
Pár éve kb. ugyanannyi kárt tudott elszámolni a két ország egymásnak, azóta Szlovákia kicsit többet okozott már nekünk abból eredően, hogy használják, szabályozzák a Dunát. A két ország pár éve megállapodott, hogy kárigényük egymással szemben a jövőben nincs. Azonban a dolog nincs lejátszva, az egyeztetés, sőt ha jól tudom a pereskedés azóta is zajlik.
Szlovákia Magyarország meghátrálásának jogosságát vitatja és valamennyire ragaszkodik a 70-es években elfogadott egyezmény betartásához továbbra is, míg Magyarország azt vitatja, hogy jogos volt-e az ún. C-variáns alkalmazása Szlovákia részéről, ami úgy valósította meg a projektet, hogy Magyarországot kihagyta, bár környezeti, vízhozami hatása Magyarországon is jelentkezik.
Ez az az ügy, ami soha az életben nem fog megoldódni.
Ez felbecsülhetetlen. Nem támogatom a vízlépcsőt, de abban a készültségi fokban már inkább be kellett volna fejezni az építést. Sajnos politikai ügyet csináltak belőle.
A melósoknak készült épületek még talán most is ott állnak üresen pusztulófélben. (legalábbis egy néhány évvel ezelőtti videón ez volt)
Ez a téma még most is nagyon megosztja az embereket, senki nem meri felhozni. Még a 2/3-os Fidesz sem mert nekilátni a helyzet rendezésének, félve a politikai következményektől.
Itt olvashatók számítások, körülbelül 500 milliárd Ft az eddigi vesztesége az országnak.
Az is egy fajta vesztesség, hogy vízerőmű hiányában nem lehet érdemi szélerőmű telep az országban, annak hiányában ugyan is majd' 70% a rendszerbe táplálás vesztessége. Osztrákoknak persze van vízerőmű és jó nagy szélerőmű park is, valamint ugyan ezen okból a nyugati határunkon lévő szélerőmű rendszer is HOZZÁJUK csatlakozik be ...
Egyébként az első főnököm (hajós kapitány, komplett vízügyes vizsgával) mondogatta, hogy 150 évig tervezték a Duna szabályozását, erre se perc alatt lett semmivé a tiltakozás okán. Ebből kifolyólag a Duna az év jelentős szakaszában hajózhatatlan mert vagy túl alacsony, vagy túl magas a vízállása, ez is jelentős gazdasági kár. Valamint több helyen, így a Duna-kanyarban is iszaposodik rendesen, így nem kevés pénz a hajózhatóvá tétele (kotró hajó) a folyónak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!