Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Csak a BKV veszteséges?

Csak a BKV veszteséges?

Figyelt kérdés
Az állandóan téma, hogy mennyire viszi a pénzt a BKV. A többi város tömegközlekedése az jól áll akkor?
2013. júl. 25. 17:59
 1/4 anonim ***** válasza:

Nem.

A Volánt például a helyi önkormányzatok támogatják több városban is, évente több millió forinttal. És amíg ez így megy, addig a társaságnak nem is érdeke, hogy szigorúbb ellenőrzések legyenek a buszokon, pedig a csalások (= bliccelések) miatt iszonyatos összegek esnek ki.

2013. júl. 25. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

A volán is veszteséges, nem csak a Budapesti hanem a vidékiek is, oké hogy néha van pénz járműcserékre, de többnyire még mindig a 80-90 es évek járműveit használják amik már félig elvannak rohadva. A sofőrök panaszkodnak, mert rendszeresen utazom busszal és minden másodiktól hallom hogy panaszkodik hogy rossz a busz, nincs pénz téli gumikra télen, hol nem indul el, hol lerobban, hol ezzel van baj hol az utas sír neki mert valami nem tetszik, persze igaza is van az utasoknak is. És az a baj hogy ezekért a hibákért is a sofőrt hibáztatják amiről nem ő tehet nem véletlen hogy egyesek olyan agresszívak időnként.

A szomszédom is buszsofőr ő is naponta panaszkodik hogy ez így nem mehet tovább. Ő haza hozza a buszát mivel itt van hely ahová letudja tenni, de folyton mutatja hogy ez rossz, azzal van a baj akkor nagyon bemelegszik nyáron, télen nagyon hideg, hiába megy a fűtés csak közvetlen a fűtő test mellett van egy kis meleg, és eszi az üzemanyagot, és hiába kapcsolja be még az ő fülkéjébe sem működik mindig, csak arra jó hogy ne fagyjon le a keze vezetésközbe és ne nagykabátba kelljen vezetnie. Volt hogy új Credo buszt kapott ami tetszett neki mert szerette de el is vették tőle mert neki jó a régi is, mert még fiatal és jobban bírja, az erőlködést.


Akkor a MÁV-ról ne is beszéljünk.

2013. júl. 25. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

"Akkor a MÁV-ról ne is beszéljünk."


Hét ne is, mert a MÁV tavaly hosszú évek óta először nyereséges volt :)


Csak az üzemi eredmény billent mínuszba épp, mert a 2002-2010 között elvett hiteleket még nyögi a vállalat...

2013. júl. 25. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

A tömegközlekedés finanszírozása mindenhol, minden országban veszteséges. Ezen nem kell csodálkozni, ezek a gazdasági vállalatok közszolgáltatást látnak el, a veszteséget és effektíve mindent az adókból pótolja az állam.

A tömegközlekedést lehetne piacosítani, magánkézbe adni, de nem lenne értelme. Vagy nyereségesen működne, amely azt jelentené, hogy brutális járatritkítások és magas jegyárak lennének (ugyanis a profit ezt megkövetelné), vagy az egészet néhány hónap, év után becsődölne, mert az előbbi intézkedések ellenére sem tudna nyereségesen működni. Például egy magánvállalat úgy nyitna, hogy az alacsony forgalmú településeknél kb. mindent megszüntetne. Amivel nyilván senki nem járna jól, max. a vállalat. Így nyilván a tömegközlekedés mint közszolgáltatás el is veszítené a funkcióját. Nem véletlenül van állami kézben.

2013. júl. 25. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!