Szerintetek előfordulhat, hogy a MALÉV-ot azért hagyták csődbe menni, hogy most a helyén a keleti üzlettársak saját légitársaságot alapíthassanak?
A MALÉV lélegeztető gépen volt az előző kormány alatt is,de Orbán kormány vette le a lélegeztető gépről.Egyébként nehezen,de meg lehetett volna menteni.
Elképzelhető amúgy,hogy igaz a kérdésed.
Nem előfordulhat, hanem biztos. Volt-e már Magyarországon rosszul működő cég, melyet nem érte meg üzemeltetni? Nem alakult -e helyette a megszűnés után mindig egy külhoni aki busás nyereséget vitt ki?
Ha se, akkor meg miről beszélünk?
Hogy jönnek ide a keleti üzlettársak? A MALÉVot annyira lenullázta a dilettáns politikai szempontok alapján kinvezett vezetés az évtizedek alatt (emlékszünk még Torgyán doktor pereputtyára a vezetésben?) hogy végül senkinek sem kellett. Az állam több pénzt nem adhatott, mert nemzetközi egyezményeket sértett volna, sőt egy csomó korábban kifizetett támogatást is vissza kellett volna fizetnie.
Mivel ebből az állapotból csak szakmai hozzáértéssel lehetett volna feltámasztani (ami ugye nem volt), és a haverek nem tudtak volna belőle kaszálni (ugyanis állami pénz nem mehetett volna bele), nem kellett a kutyának sem, így ment a lefolyóba gépekkel, szakemberekkel együtt.
Most viszont, hogy lett egy piaci rés, népi nemzeti mázzal leöntve indíthatnak egy új céget annélkül, hogy a MALÉV örökségét vállalni kéne. Gondolom arra is aplellálnak, hogy a régi gárda jelentős része most munkanélküli és olcsón vissza lehetne őket venni, miközben az állami háttérrel kellemes hátszelet is kaphat a piacon (lásd trafikmutyi).
nem... eleve nyugati fapadosok szállták meg az országot, ahogy csődbe ment ...
Ráadásul nem tudom hallottál -e arról, hogy az ismeretlen hátterű wizz csoport perelte be a malévot és ezért kellett nekik 100 milliárdos bírságot fizetni ...
Gyurcsány, Bajnai ugyanis ennyi pénzt adott az orosz malévnak 3 év alatt 2007-2010 között. Bajnai pedig 2010ben pedig visszavásárolta a légitársaságot szinte ingyen az összes adóssággal ( ami 2007 óta csak növekedett) és elengedte az állami tartozásait (illetékek, adómegfizetését, ami szintén súlyos milliárdokat jelentett).
A Malév egyszerűen sajnos a végén már nem volt életképes. Óriási adósságokat halmozott fel, állandóan cserélődtek a cég vezetői, nem volt elég utasa stb.
A nemzeti légitársaságok hanyatlása nem egyedi Európában, csődbe ment már a svájci Swissair, a belga Sabena, majdnem csődbe vitte a teljes osztrák gazdaságot az Austrian, az eredeti Alitalia sincs már meg, halódik a lengyel LOT és a cseh CSA stb..
Igazából ma valamennyire a Wizzair tölti be a Malév szerepét, akár hívhatnánk nemzeti fapadosnak is és a Wizz egész jó kis légitársaság. Kiütötte a Malévot, az igaz, de teljesen jogosan és szerintem igaza volt. Egy ilyen szoros versenyű ágazatban nem lehet az, hogy az egyik szereplőt pénzeli az állam, a másik meg termeljen ki minden költséget magának!
Ráadásul a Wizzair vezérigazgatója korábban a Malévé volt, próbálkozott jó ötletekkel, de a Malévnél egyszerűen nem voltak vevők rá, mert melózni kellett volna. Ezután nem is csoda, ha dacból is megcsinálta a Wizzt!
És szerintem ez az új cég sem lesz hosszú életű. Eddig nem valami profi módon indul szerintem (kimondhatatlan név, más augusztusban repülnek, de még weblap sincs stb.), ebben az ágazatban pedig sok évtizede működő cégek is buknak el gyakorlatilag folyamatosan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!