Vajon az Eu gépgyártása is úgy jár ahogy a könnyűipar?
Gyakorlatilag az első Kínai tornacipő megjelenése után már 10évvel el is tűnt az Eu textilipara, bőripara stb stb és a könnyűipar is minimum leharmadolódott.
Az már nem újdonság hogy Kína és India a K+F szektort az IT t is kezdi lefedni, de nagyon úgy fest hogy a precíziós gépgyártás területén is nyomul!
Vajon mennyi időre lesz szüksége a Kínai iparnak hogy hasonló károkat okozzon a fejlett világnak mit a könnyűipar esetén? És mi marad az Eu nak, a 30% os munkanélküliség stb stb?
"Te még ilyenekel foglalkozol?"
Persze.
De az számomra sem kétséges hogy ez a felső 10e igényeinek kielégítésére létrehozott művi kreáció bukni fog.
A kérdés hogy a romokkal mit kezdünk.
Hiszen a felső 10e addig fog a hatalomhoz ragaszkodni amíg csak van rá lehetősége. Hiába alakul át az Eu pld kisebb értelmesebb formációkká (Visegrádi 4ek) akik pusztán az adottságaik miatt sokkal jobbak a szervezésben és az érdekérvényesítésben, már lehet hogy késő lesz.
Azért mindenki tudja hogy a kínai holmik nem éppen a legjobb minőségűek.
Lehet hogy szépet és olcsót csinálnak a kínaiak de minőségben nincsenek a toppon.
Európai emberek inkább európai , japán kocsikat vesznek.
"A márkák, egy "rendes" európai ember nem vesz egy kínai márkájú autót, hanem megveszi a Volkswagen konszern által kínált nívós európai márkákat, pl: Volkswagen, Mercedes, Bugatty, Bentley stb.
Kb erre mondja az értelmesebbje hogy sznob!
Persze hogy nem veszi meg, hiszen egy passat 9misi, a Kínai megfelelője meg lesz 4-5misi.
"van annyi pénz amiért már korpásodik egy reklám kedvéért az ember haja" Betörni a Kínaiaknak biztos nem lesz egyszerű, de ha kezd elterjedni és nem lesz nagyon megbízhatatlan (miért lenne) akkor odaver a német autóknak ahogy az olasznak a franciáknak is.
Ahogy a képeket néztem kb a Passat jutott az eszembe és semmivel nm tűnt gyengébb technológiának.
"Igen, az Európai ember eleinte a Kínai dorkót is sznobként kezelte" De!! A növekvő munkanélküliség, a romló bérek, a kereskedelem nyomulása, stb stb ugyan úgy működik mint a könnyűipar esetében. Ahogy eleinte lefujjolta az ember a Kínai dorkót, aztán elfogadta, mára meg lefedi a piac 60-70% át (és a maradék is koreai meg maláj) úgy fog elterjedni a Kínai Indiai autó is. (SAjNOS)
"Európai emberek inkább európai , japán kocsikat vesznek.
Igen még ma!
Gondolkodj!
A japánoknak kellett 30-35 év (kb) hogy a Toyota világelső legyen megbízhatóság terén, és ma már nincsenek az Eu emberekben kétségek.
Koreának már csak 15 év kellett hogy a kapacitásait max lekösse az Eus területeken (főleg Angliában) és nem okoz neki gondot a fejlődés.
Szerinted ezt a tendenciát követve mennyi kell Kínának vagy Indiának hogy hasonló sikereket érjenek el, és mennyivel nagyobb lesz a volume mint a Japánok vagy Korea esetében?
Ne legyünk naivak!
Kérdező pont a tömegtermelés miatt nem tud Kína az európai márkákkal vagy akár csak a koreai vagy a japán autókkal versenyezni vagy már 60 éve.
A kínai autógyártással régóta szerencsétlenkednek, de nem még minidg nem cirkálnak a kínai autók tömegei. A legfőbb hibájuk a gyalazátos törésteszteken való szereplés, de fogyasztással, meg kormányozhatósággal vannak gondok
emiatt ÁLLAMI TÁMOGATÁSSAl sem vették még a sárgák sem belföldön, hátmég a magasabb igényekkel rendelkező európaiak mit szólnak/szóltak hozzájuk.
Viszont megvették a Volvo-t a Fordtól mert jócskán vezsteséges volt. Így az európai technológia Kínához jutott, de az összeszerelés még minidg kínai minőségben folyik, ami rányomja a bélyegét az árra és a minőségre.
Az európai autóipar, viszont hosszú múlttal, tradiciókkal, hagyományokkal, komoly névvel rendelkezik, az európai önérzet húrjait is megpengethetik, ha arra van szükség.
Egyszerűen a magas hozzáadott értékű termékek piacra csak úgy roppant nehéz betörni, emiatt nem sikerült se oroszoknak, se a perzsáknak, és Indiának sem áll jobban a szénája mint Kínának.
Arról nem is beszélve, hogy an övekvő szociális elvárások, illetve a demográfiai válságok miatt a gazdasági növekedés meg az innováció is megfog torpanni, míg az európai haladgat előre.
Még pár érdekesség:
Te szerencsétlen!
ha elolvastad volna azt amit belinkelsz akkor tudnád hogy magadat cáfolod vele!
Akkor márcsak a szövegértelemzés alapvető készségét kellene elsajátítanod.
De azért lényeget összefoglalom, ha neked nem ment magadtól. A kínai csodaautók az európai márkák olcsó koppintásai, amit elsősorban a belső illetve az ázsiai piacokon forgalamznak évek óta, Európa egyenlőre háborítatlan maradt.
Valamint azt láthattad, hogy elég régi cikket hoztam, ami bár a hátrányokat is megemlítve aalapvetően robbanászerű előretörést jósolt nekik, ami sajnos nem jött be. A cikkben felsorakoztatott ellenérvek bizonyultak helytállóbnak.
A kínai dohánygyárak illetve mobilgyártó cégek nem tudnak olyan színvonalú járműveket gyártani, amik Európában is versenyképesek lennének.
Az hogy megint előhozakodtak egy újabb csodamasinával, az még semmit sem jelent, amíg élesben nem bizonyít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!