Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Igaz az, hogy az mszp miatt...

Igaz az, hogy az mszp miatt kell bevezetni a dugódijat 2015-ig Budapesten mert erre garanciát vállaltak ami a következő kormánynak is teljesíteni kell?

Figyelt kérdés
[link]
2013. jan. 29. 23:20
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
50%

"Ezt tény, a Máv megvan lepődve hogy immár 120 éve minden télen esik hó és fagy, de még mindig gondot okoz nekik.

A volán meg ritka és nem lehet rá felférni, illetve a busz is áll a sok egyedül utazó autós miatt.

A bérlet árakat és hozzá tartozó színvonalat meg se említsük."

Pont emiatt kell a tömegközlekedést fejleszteni. Egyébként van kocsim, de városban bringát használok. És valóban a legtöbb autósnak lenne más választása, de a minimális kényelmetlenséget sem képesek elviselni, hát, akkor fizessék meg az árát.

2013. jan. 30. 06:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
100%

Nálunk ha havazik mindig egy fizetett ember takarítja a járdát a panel körül... Egyik este folyamatosan esett a hó és úgy tűnt mintha nem csinálna egész este semmit se (folyamatosan havazott és fújt a szél), pedig én láttam hogy kint volt 4 órát a hidegben ... A bejárt járda szakasz kb 200m még se tudta folyamatosan tisztán tartani ... így van ez a hókotrókkal is, nem lehet annyi munkagépet beküldeni, hogy tiszta legyen folyamatosan az út pláne, ha a reggeli csúcsforgalomban elakadnak a munkagépek is ...

Ausztriába se sokkal jobb a helyzet ( ezért is kötelező a hólánc náluk ) télen ez van el kell fogadni!

2013. jan. 30. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
51%

Na, megint elmúltnyócéveztél egy jót, megint alaptalanul.


A dugódíjat jó lenne minél hamarabb bevezetni, de ahogy a tömegközlekedés kinéz, még 2025-re se lesz olyan állapotban, hogy ezt meg lehessen tenni. Civilizált országokban egyre több helyen vezetik be.

2013. jan. 30. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
40%

Igen, sőt az mszp miatt dugóhúzódíjat, füstadót, ebadót, lóadót és még sok mást is kénytelen a fidesz bevezetni. Bizony, az adók arra szolgálnak, hogy pazarló költségeinket kifizessük belőle. És a kormányok - szerencsére - nem hitbizományba kapják az országot négy évre, hanem vállalniuk kell a folyamatosságot. Ezt alapból tudja mindenki, aki tehát mint valami rajtaütésszerű problémán nyavajog, annak nem szabad problémát (kormányt) a kezébe adni.

Az se zavarjon senkit, ha valaki azzal tetszeleg, hogy ő vállalt valamit, ami kötelező számára. Lehet, hogy Demszky formálisan "vállalt", de ha nem, jól fenéken billentik. Ettől még szabad őt Budapest tönkretevőjének tartani (csak zárójelben: Demszky az SZDSZ főkorifeusa volt, és nem kedvelték egymást az mszp-vel).

Dugódíjat ott vezetnek be, ahol nincs más ötlet a belső részek áldatlan állapotának kezelésére. Egyébként helyette - igaz nem hamar - lehet minőségi tömegközlekedést fejleszteni, általában olyan helyzetet teremteni, hogy a polgárnak ne legyen sokkal komplikáltabb a közlekedéssel járó dolgait elintézni. Lehet például jól használható P+R parkolókat létesíteni, onnan gyors és pontos tömegközlekedést (pl. kisbuszokkal is) szervezni, munkaidőhöz, nagy célcsoportokat érintő pontokhoz igazodni. Kétségtelen viszont, hogy ez megterhelő munkával és felelősséggel jár a politika számára. A dugódíj sokkal egyszerűbb (bár, mint látjuk, nálunk még az se).

2013. jan. 30. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

Utolsó, a dugódíj az jó (persze nem az egyénnek), javul a levegő minősége, nem használódnak el annyira az utak, több pénz jön be városfejlesztésre, emelkednek az ingatlanok árai (bár ez valakinek jó, valakinek nem...), stb. stb, ezzel szemben kiadás a fejlesztett tömegközlekedés (mert nyereséges úgysem lesz), és a parkolók építése (egyszeri költség, az üzemeltetés nem nagy tétel)...

Csak amíg mindenben a lehúzás lehetőségét látják drága politikusaink, nem lepődnék meg, ha a választások másnapján bevezetnék. Most ha ugye autópályán akarok menni, 10 napos matricát kell vennem. Az az indok, hogy így 2 hétvége is belefér. Kit érdekel a 2 hétvége, ha én csak egy napra akarok lemenni? Nem lenne bonyolult megoldani a használattal arányos fizetést, minden lehajtóhoz kell egy kamera (rendszámleolvasás) és az ember feltölthetné a "rendszámát" pénzzel, ami elkezd fogyni a felhajtáskor, és leáll a lehajtáskor. Teljesen automatikusan. Rögtön mehetne a büntetés is ha valaki csakazértsem fizet. Még SMS-t is lehetne küldeni a használatról. Esetleg pár száz forint büntetésért még aznap kifizetni az előzőleg fel nem töltött egyenleget. Gyanítom, hogy az autósok 85-90%-a támogatna egy ilyen rendszert. Mindent meg lehet csinálni szimpatikusra, de az ilyen ötletek valahogy mindig elakadnak a felsőbb körök elérése előtt.

2013. jan. 30. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
68%
Az EU jogharmonizáció egyik állomása a dugódíj. Nem tudok olyan német városról, ahol nem lenne.
2013. jan. 30. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 A kérdező kommentje:

Én nem tudom miért kell ezt a dolgot a dugódijal kapcsolatban ferdíteni.

Demszky vállalta, ő irta alá az EU val a szerződést, miszerint a dugódijat kell bevezetni a fővárosban.

Persz majd ha bevetetik mindenki a fideszre mutogat majd.


[link]

2013. jan. 30. 17:11
 18/19 anonim ***** válasza:
19%

De annyira utálom már ezt a más országgal való példálózást, gondolom a németeknél van rendes tömegközlekedés, illetve még a munkanélkülinek is van egy régi mercije.

Jah és 2,3x ennyit keresnek mint mi.


Nézzük a velünk egy szinten álló országokat lengyelek, románia, szlovákia, déli szomszédok náluk is van vajon dugódíj?

Tudjuk az mszp mindenre egyből rábólint amivel a népet lehet nyúzni, aki a Demszkire büszke az meg nézzen jobban szét, Budapest egy koszos,lepukkant,omladozó,csöves város ahol 1970 óta megállt az idő, mer tha megnézel egy korabeli fényképet minden ugyan így néz ki csak az autók mások.

Ugyan most már kezdik őket lecserélni, de még mindig a 40 éves ikaruszok, meg orosz metrók járnak mint akkor.

2013. jan. 30. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
100%

"Ugyan most már kezdik őket lecserélni, de még mindig a 40 éves ikaruszok, meg orosz metrók járnak mint akkor."

És szerinted honnan lesz pénz a fejlesztésre? Na, kitaláltad? Majd az autósok fogják összedobni. És, én inkább nézem, hogy mi van a németeknél, nem nyafogásból, hanem a példa kedvéért.

2013. jan. 30. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!