Meddig lehet beszűkíteni az ország termelését és fogyasztását is, hiszen lassan elfogy minden munka az országból?
"Naponta fejenként 70 gramm gabona, másfél liter ivóvíz, évente egyszer új egyenruha. Észak-Koreában működik.
Lassan itt sem sokkal jobbak a kilátások!
Tényleg félelmetes, ez az önmagát erősítő, lefelé menő spirál. És az a baj, hogy nincs remény, nincs megállás, sőt az egyes, önmagukban talán nem túl jelentős történések egymást erősítve, szinergikusan összeadódva okoznak sokszoros, hosszan tartó negatív hatást.
Vegyünk két példát! A bankokat brutálisan visszamenőlegesen megadóztatják, ettől kezdve a bankok nem érdekeltek a nyereségtermelésben és a hitelezésben, ha nincs hitel, visszaesik az amúgy is gyér beruházási kedv, ha nincs beruházás, nincs növekedés, sőt recesszió jöhet, ha recesszió van, vissza kell fogni a kiadásokat és növelni kell a bevételeket, vagyis az adókat, ha növelik az adókat, csökken a fogyasztás és a kereslet, ha csökken a kereslet, csökken a beruház stb., és lassan a kígyó a farkába harap.
Vagy itt van a MALÉV megszűnése. Eddig a MALÉV behozta Budapestre, és itt biztosított átszállást a fél Balkánnak, és direkt kapcsolatokat biztosított Kelet felé. Ez lenne a feltétele annak, hogy Budapest legalább kicsiben egy regionális központ legyen, azaz a tőlünk Keletre, Dél-Keletre levő lerakatokat innen irányítsák. Ehhez viszont az kell, hogy egy üzletember normális időben, normális áron, pár óra alatt eljusson Szarajevóba, Szkopjébe, Pristinába, Kisinauba. Ezt eddig hozta a MALÉV, ezután ez nem lesz. Egy eddig másfél órás útból átszállással 6-8 órás lesz, és 3-szor annyiba kerül. Rengeteg utas kiesik csak a reptérről, ami már bevételkiesés önmagában, de ennek messze túlgyűrűző hatása is van.
Én ezért tartom bűnösnek a pöffeszkedő Orbán-kormány Matolcsyval fémjelezett tök dilettáns, voluntarista gazdasági vonalát, mert óriási károkat okoz, és évtizedekre elszegényíti, marginalizálja, nyomorba dönti a magyar nép túlnyomó többségét.
"Eddig a MALÉV behozta Budapestre, és itt biztosított átszállást a fél Balkánnak, és direkt kapcsolatokat biztosított Kelet felé."
Ezt úgy írod, mintha a Liszt Ferenc Repülőteret csak a Malév gépei használták volna... A Wizzair és Ryanair máris rámozdult a lyukra. Aztán ha majd 2012-ben a repülőtérnek rekord-, vagy rekordközeli forgalma lesz, arra mi lesz a magyarázat?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!