Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A BKV, MÁV és egyéb állami...

Nem dávid kérdése:

A BKV, MÁV és egyéb állami cégek hogy tudtak ekkora adósságot felhalmozni?

Figyelt kérdés
Nézzük csak BKV helyzetét. A bedőlés veszélyezteti. Europai viszonylatba a fizetésekhez képest majdnem a legdrágább a BKV. A jármű parkja pedig elavult. Egyszerűen nem értem hogy tudott ekkora adósságot felhalmozni? nah persze tudom hogy rengeteg végkielégítést fizettek ki jogtalanul de akkor is...
2011. dec. 31. 17:08
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Ügyesen.
2011. dec. 31. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Pontosan a 70 éven át tartó végkielégítésekbe ment tönkre. Ugyanaz a személy évente többször is felvette.
2011. dec. 31. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

Nagyon jó a kérdés, remélem nem haragszol, ha marxista gazdaságpolitikai szemmel elemzem röviden a dolgot. Nem kell előítéletesnek lenni, csak gondold át, igazunk van-e.


Vannak vállalatok... nagyrészt a gazdaságunk a szocializmusban épült ki a mai formájára. Előtte is voltak persze világhírű vállalatok, de koránt sem volt olyan technikai fejlettség, gépesítés, villamosítás, mint a szocializmus alatt. Szóval volt egy hatalmas állami mezőgazdaság-ipar-és egyéb ágazatok, beleértve oktatást, egészségügyet, tömegközlekedést.


Nos, ezeket az ágazatok két részre feloszthatjuk:

-vannak a jól jövedelmező ágak, amiből kőkemény profitra lehet szert tenni.

-és vannak ágazatok, amelyek alapban veszteségesek, nem termelnek profitot, csak nyelik a pénzt. Ilyen az egészségügy, oktatás és a kérdésben említett tömegközlekedés. EZ utóbbiak veszteségét az előbbiek nyereségéből fedezik. Tehát a gyár sok jót termel, azt eladják, a pénz egy részéből pedig működik az állami/önkormányzati kórház.


A monopolkapitalizmus pedig úgy működik, hogy a nagytőkét kiszolgáló kormányzatok magánkézbe adnak bizonyos vállalatokat. Nyilván ezek a jól jövedelmezőek lesznek, értelemszerűen a vacak vállalatok és ágazatok senkinek sem kellenek. A tömegközlekedés így a 89-es jobboldali rendszerváltás után nem került a nagytőkések kezébe. Más gyárak viszont igen, és innentől kezdve az államnak megszűnt a bevételi forrása, amivel finanszírozhatnák.


Mellesleg a tömegközlekedés világszerte veszteséges, még a legfejlettebb országokban is. Egyszerűen ilyenek az árak. Meg kell venni a metrót, a járműparkot, a benzint, az utakat, vasutakat, kellenek hidak, irdatlan mennyiségű dolgozó, stb... Azonban egy ország sem működhet tömegközlekedés nélkül, mert akkor a munkás nem juthatna el a kapitalisták gyáraiba, hogy ott kizsákmányolják őket.

2011. dec. 31. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Hát először is a BKV nem a fizetésekhez képest a legdrágább, hanem abszolút a legdrágább. Nyugati nagyvárosokban 1-1,20 EUR között van egy vonaljegy, de az jó 75-90 percig. Olyan sehol a világon nincs, hogy utazok 3-4 km-t egy átszállással 640 Ft-ért.


És hogy halmozták fel? Nyilván a rossz, felelőtlen finanszírozás és gazdálkodás miatt. Ugye te is hallottad azt az eufemisztikus kifejezést, hogy Magyarországon "nincs megoldva" a pártfinanszírozás. Hát innen megoldják. Ezek az önkormányzati és állami cégek hatalmas kifizetőhelyek, ahonnan a pártok és a pártok emberei lopják ki a pénzt kamu megrendelésekkel, túlárazott szállításokkal, agyonfizetett haverok felesleges alkalmazásával stb. Itt a közlekedési cég csak egy önmagában elhanyagolható fedőszervezet, a lényeg a mögötte levő intézményesített lopás.

2011. dec. 31. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

Mindkét cégnél rengeteg a nagyfőnök. A BKV-nál eddig nem volt elég,tavaly kinevezték Orbán 26 éves unokaöccsét igazgatónak.

A MÁV-ot pedig privatizáció címén szétszedték kis ZRT-re,KFT-kre. Velejárt mindenütt a vezérigazgató,helyettese, igazgatók és a hozzátartozó adminisztratív stáb.

Ha valaki nem felelt meg a helyén,az eltávozott,hatalmas végkielégítést felvéve. Egy időben a MÁV-nál félévenként változtak a nagyfőnökök.

Ezért nem jut az alapvető dolgokra pénz.

2011. dec. 31. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Nem, abszolút rossz oldalról ragadjátok meg a kérdést. Nem a korrupció miatt veszteséges a BKV. Ez is természetesen probléma, méghozzá elég durva, de ettől még nem kellene veszteségesnek lennie, itt a végkielégítéseknél és a korrupcióknál sokkal nagyobb összegekről van szó.
2011. dec. 31. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Egy dolog nem fér az én buta fejembe,ha egy cég a tönk szélén áll,akkor biből telik több millios prémiumokra.
2011. dec. 31. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Szerintem se feltétlen a végkielégítések miatt veszteségesek vállatok. persze nagy részbe ez is benne van. Csak lassan újítani kéne járműparkokat arra hogy lesz pénz??


azért 20-30éves buszok és vonatok járkálnak ami nem túl biztonságos. Ráadásul ha egy járművön a féknem jó akkor 50-100utas élete is veszélybe forog.

2011. dec. 31. 17:51
 9/13 A kérdező kommentje:

Mondjuk a világon mindenhol veszteséges a tömegközlekedés.


A bérlet ára 1/3, az önkormányzat 1/3át és az állam 1/3 részét fedezi a kiadásoknak.


De szerintem tényleg tulzás hogy egy jegy 500forint körül mozog és akkor csak 1járaton tudom használni . Új rendszer kéne és akkor lehet többen váltanának jegyet és több pénz folyna be.


Illetve szerintem hozzá kéne nyúlni a nyugdíjasok ingyen utazásához is. (csak ahhoz az állam nem mert a nyugdíjasok szavazatát nem akarja elveszteni)

2011. dec. 31. 18:04
 10/13 anonim ***** válasza:

"Új rendszer kéne és akkor lehet többen váltanának jegyet és több pénz folyna be. "


Biztos vagy benne? Az ingyennél nincsen olcsóbb. Az emberek fejében már elég rég megvan, hogy békávéért nem fizetünk, mert az jár. Ezen a mocskos mentalitáson nem változtat semmilyen új rendszer. Ne csodálkozzunk, hogy vezetőink ott lopnak és csalnak, ahol tudnak, amikor mindenki ezt csinálja, csak más-más nagyságrendben. A politikusok is közülünk kerülnek ki. Itt maximum akkor lesz pozitív változás, ha felnő egy új generáció, de talán akkor sem.

2011. dec. 31. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!