Mi köze a Szent Koronának január 9-hez? Mi ez már megint?
1989 – Magyarország - A Magyar Természetbarát Szövetség sífutó túrát szervez a Börzsönybe.
Szerintem ez.
Ezt Kéri László jól levezette a 168 óra rádióban hallható beszélgetésben. Azt mondja, hogy ezek tudatos provokációk, amiket irányítottan egy szűk agytröszt szül és ad ki a végrehajtóknak. Még azt is megfigyelte, hogy hány napos periódusonként jönnek ki ezek a hajmeresztő agyrémek (mint pl. a Kerényi-festmények, a Kossuth tér "átszervezése", az alaptörvény asztala stb.).
A fő céljuk valóban a terelés. Miközben az ország az elmúlt száz év egyik legsúlyosabb válságában ül már 2007. óta, miközben kártyavárként omlik össze alattunk az ország a FIDESZ katasztrófapolitikájának eredményeként, a közben mi itt elcsodálkozunk, hogy jé, micsoda baromság! Ezek az akciók elfedik a valóságot, a valós problémákat, de arra is jók, hogy a fideszes hívőket egyben tartsák, megmutassák, hogy milyen f'sza legények vagyunk, ezt is meg merjük csinálni, és közben még élvezhetjük is, hogy az ellenfél ledöbben és fő a saját levében.
Hát, ha szabadnap lesz és ingyen lesz a sör, akkor messzemenőkig támogatom! :) :) :)
Egyébként megint egy agyrém ettől a nyócátalánost végzett nagyon nem normálistól.
Ha jól tudom, ez csak Wittner baromsága, a Fidesz hivatalosan nem támogat ilyen javaslatot. Bár kinézném belőlük...
A legjobb az indoklás: "A kormánypárti politikus indítványa nem tér ki arra, hogy miért január 9-ét tekinti a leginkább alkalmas időpontnak a koronás ünnep megtartására. Wittner Mária az MTI ezzel kapcsolatos kérdésére dadaista választ adott: azért javasolja január 9-ét nemzeti ünneppé nyilvánítani, mert „ezen a napon ünnepeljük a Szent Korona ünnepét”."
Amikor először olvastam ezt, majdnem lefordultam a székről.
"I. István király Imre herceghez intézett Intelmei alapján az û.n. Szent Korona jelképezi az országot mint területet, az ország polgárait, a közigazgatási rendszert, az apostoli keresztény hitet, az apostolságot, az uralkodó személyét, az uralkodói tulajdonságokat és képességeket, a jogi intézményrendszert, az igazságos ítélkezést, a társadalmi türelmet (toleranciát), az ország védelmét és az országban lakó, együttélõ, vendégként befogadott idegen népeket."
"A millenniumi Szent Korona-emléktörvény
A államalapítás ezeréves évfordulója alkalmából a Magyar Köztársaság Országgyûlése megalkotta a 2000. évi I. törvényt Szent István államalapításának emlékérõl és a Szent Koronáról.
A törvény fontosabb rendelkezései:
A Szent Korona a magyar állam folytonosságát és függetlenségét megtestesítõ ereklyeként él a nemzet tudatában és a magyar közjogi hagyományban.
Az államalapítás ezeréves évfordulója alkalmából Magyarország méltó helyére emeli a Szent Koronát, és a nemzet múzeumából a nemzetet képviselõ Országgyûlés oltalma alá helyezi."
"A Szent Korona Tan magyarázata
1-2. A Szent Korona mint jogi személy, jogilag a Magyar Államnak megfelelõ. Ezen túlmenõen az állam, mint elvont, megfoghatatlan gondolat fizikai megtestesülése. Szent István király a Szent Korona képében ajánlotta fel az országát Szûz Máriának.
3. A föld illetve általánosságban természeti erõforrások a Szent Koronához rendelése biztosíték, amellyel a közösségi erõforrások a közösség egészéhez rendeltettek. Ezzel megakadályoztatott, hogy pár nemzedék alatt a közösségtõl és a közösséget alkotó személyektõl a magántulajdon módszerével el lehessen vonni a természeti erõforrásokat, és ezzel a szabad életet ellehetetlenítõ közállapotok alakuljanak ki. (Környezetszennyezés, élettér kizsákmányolása pl.: erdõirtással, intenzív mezõgazdaság vagyszereivel stb.) A Szent Korona teste az egész Kárpát-medence, vagyis Magyarország és a társországok: Erdély, Horvátország, Dalmácia, és Szlovénia.
4. A Szent Korona tagjai a Szent Korona országainak polgárai. Tehát a magyar nemzet és az együttlakó vendégnépekre is vonatkozik, akiket külön védelmez a Szent Korona Tan. Tehát a Szent Korona a politikailag szervezett nép, vagyis a nemzet, és mivel a Szent Korona a legfelsõbb szuverén, felség, ez megfelel a Rousseau által a XVIII. században kigondolt népfelség elvének.
5. Mivel a Szent Korona a legfõbb szuverén, a Szent Korona Tan nem ismer el fölötte álló személyt. Ezáltal a Szent Korona tagjai, vagyis a polgárok egyenlõek, közülük senki nem uralkodhat a másikon, tehát a Szentkorona Tan eleve kizár minden diktatúrát. Az ellenállási jog lehetõvé teszi a Szent Korona tagjai számára, hogy az alkotmányosságon túllépõ önkényuralommal szemben föllépjenek.
6. Mivel a Szent Korona a legfõbb szuverén, ezért az uralkodó sem állhat fölötte, az õ hatalma is csak a Koronától ered. Az uralkodó címe, miszerint király, miniszterelnök, vagy köztársasági elnök, már csak másodlagos kérdés. A magyar királyokat az országgyûlés választotta, akár a mai demokratikus vezetõket.
A Szent Korona Tan tehát õsi, demokratikus alapokon nyugvó eszme, amely korát meghaladó módon biztosította az emberek egyenlõségét, kötelezte a fõhatalmat az alkotmány betartására, a fõhatlamat választhatóvá és leválthatóvá tette, biztosította a kisebbségek védelmét, a vendégek tiszteletben tartását, védte az ország függetlenségét, az államnak jogi személyiséget adott."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!