Mi lenne, ha egyszer végre nem a fővárossal foglalkozna az aktuális kormány, hanem vidékkel?
Az 31. hülye híd megépítése helyett mondjuk, lecserélnék a Nyíregyháza - Budapest közötti vasútvonal 30 éves vagonjait.
De ez csak 1, a rengeteg tennivalóból...
A fővárosban csak 1-2 milla ember él, vidéken mégiscsak 8 milla.
Lehet,hogy Budapest többet "termel". de sokkal többet is költ,mint a vidék. Elég csak a BKV-t,a sport- létesítményeket,színházakat említeni. De még lehetne sorolni,hogy mire költik az adózók pénzét.
Pedig ezekre vidéken is lenne igény.
A pestiek éhen halnának a vidék nélkül.
Sehol másutt,tőlünk nyugatra,de még az USA-ban sem költenek arányaiban ennyi pénzt a fővárosra,mint nálunk.
"Amúgy a MÁv-ot hagyni kellene csődbe menni."
Na ez a világ legnagyobb marhasága. Inkább fel kéne fejleszteni Európa színvonalúra. Ha jó vasúti pályáink lennének olyan teherforgalom lenne, hogy öröm lenne nézni, óriási bevétel lenne. A személyszállítás fejlesztése esetén meg még a repülővel is versenyezhetne. Egyrészt egy vonatjegy mindig olcsóbb lesz a repülőjegynél, másrészt ma már párszáz km/h elérhető. Ha hozzáadod, hogy a reptér a városok szélén van, ki kell menni előbb, és még drága is, a vonat már jobban megéri.
"Pedig ezekre vidéken is lenne igény. "
Színház? Mozi? Vannak is ilyenek, csak alig tudnak megélni, mert nincs néző! Bátyám otthon lakik vidéken, volt színházban nem egyszer, és jó ha negyedház volt! A moziról nem is beszélve! Abban igazad van, hogy szükségünk van a vidékre, de a vidéknek is Budapestre! Ezt úgy képzeld el, hogy Budapest a méhkirálynő és a vidék a dolgozók!
" Mi is szívunk a 4-es metroval, a BKV-val, pedig aztán mi egy percet nem töltünk metróban vagy BKV-n."
Igen, minden adófizető pénzét költjük a metróra. A vidékiekét is. Nem használjátok a metrót? Na és? A mi adónkból is épül egy egy vidéki város főtere, vagy valami más, amit pedig mi pestiek nem használunk! Ennyi erővel ne építsünk sehova semmit? Gondolkodjatok már!
"Na ez a világ legnagyobb marhasága. Inkább fel kéne fejleszteni Európa színvonalúra. Ha jó vasúti pályáink lennének olyan teherforgalom lenne, hogy öröm lenne nézni, óriási bevétel lenne."
Kár, hogy nem a magyar zsebeket gazdagítani, hiszen a teherfuvarozást régen eladtuk az osztrákoknak, akik szép lassan csődbe is viszik. Ráadásul a szervezés se áll a magaslaton, ezért többször napokig tart, még egy tehervonat végigmegy az országon. Ez a szállíttatóknak nem túl kedvező.
Személyszállítás: naponta mindössze a magyarok 3%-a, azaz 300 ezer ember használja a vonatot. Mégis többet költünk rá, mint a 24 Volán társaságra (BKV-n kívül) együttvéve, holott ők naponta kb. 3 millió embert szállítanak. Sok az országban az aprófalvas térség, ahol csak a hátrányai jelentkeznek a vasútnak. Akkor működne jól a közforgalmú közlekedés az országban, ha csak a nagyvárosok között lenne vasúti összeköttetés (nem állna meg a vonat minden bokornál) és az autóbusz töltené be a rá-, illetve elhordó szerepet.
"Köszi szépen, de mi itt a nyugati megyékben egész jól meglennénk. Nekünk ez a hely kellően élhető, sőt statisztikák szerint tovább is élünk, mint az országos átlag."
Én keletről írok, Békés megye. Nálunk is tűrhető a helyzet. Sokan sírnak, hogy kevés a munkahely, de mindent meg tudunk termelni magunknak, már aki nem lusta. Bőség van, sok jószág, jól termő fődek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!