Az állam átvállal 30 milliárd forint banki tartozást a BKV helyett? Ma reggeli hir.
Nos.Erre van pénz? Ezt is az adófizetők pénzéből rendezik?
Ez azért felháboritó.Emberek meg az utcára kerülnek heteken belül,iskolákat óvodákat zárnak be,rokkant nyugdijakat vesznek el,segélyeket vonnak meg családoktól,kórházak hullanak szét,semmire nincs pénz.És erre van???A BKV tartozását rendezni???
A válasz írója 86%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 13:06
Igen, annyi!
Miközben 1600 forintból fent vagyunk Pesten, 42 km-ről!!
Wow, tényleg olcsóbb!!! Pff...
És igen, nem lehet összehasonlítani a BKV és egy vidéki magáncég utasforgalmát.
Vidéken egy busz napi 500 ember visz, összesen 150 km-t tesz meg, és a bevételből mégis tudnak új buszt venni, van pénz fizetésre, és nincs két hetente csődben, hogy milliárdokért kelljen megmenteni.
Budapesten egy busz naponta visz 5000 utast, összesen megy 50 km-t, és a bevétele önmagában nem elég a fenntartására, nem elég a sofőr fizetésére, nem elég semmire, ha nem kap a BKV milliárdos-tízmilliárdos nagyságrendű támogatást???
Pont erről beszélek....
Kedves előző azért remélem te is tudod, hogy menni 150 km-t viséken, az más fogyasztás,más amortizáció, mint pesten megállni 200 m-enként.
A fogyasztás a kétszerese és a kocsi is legalább kétszer olyan hamar tönkremegy.
Én nem azt mondom, hogy a BKV jól gazdálkodik. Nem jól, szarul.
De ennek bemutatására nagyon rosz a vidéki társaságokkal való összehasonlítás,mert teljesen mások a feltételek.
" A tömegközlekedés pedig olyan dolog, ami nem mehet csődbe,"
Óhh.. dehogynem, drágám. :)
"Kedves előző azért remélem te is tudod, hogy menni 150 km-t viséken, az más fogyasztás,más amortizáció, mint pesten megállni 200 m-enként."
Megállhatna ott is kilométerenként, az nem tétel még a leglustább hájas disznónak sem sétából.
"A fogyasztás a kétszerese és a kocsi is legalább kétszer olyan hamar tönkremegy. "
Soha ne hazudj, hiteltelenné tesz..
14:04
Abszolút igazad van. Viszont hozzá tennék még pár dolgot.
Budapest nem egy nagy város, sőt...Párizs, na az már igen. Ha felmész az Eiffel-torony tetejére, még onnan sem látod a városhatárt. Éppen ezért, ha mindenki biciklire pattanna (egy városi használatra alkalmas bringát már 20ezer forintért lehet szerezni, kiegészítőkkel együtt), kellemes tempóban kizárt dolog, hogy fél, max 1 órán belül ne érne el az úticéljához az ember.
Na de várjunk csak, hisz ez nem igaz. Miért nem? Mert ahhoz kellenek bicikliutak, ráadásul a bicikliutak rendesen megtervezett hálózata. Ez miért nincs kiépítve? Azért mert minden spórolt forintot a BKV visz el.
Hmm, ördögi kör. Viszont ha a BKV kevesebb járatot indítana, kevesebb megállót üzemeltetne, vagy megkockáztatom, magánkézbe adnák, akkor máris meg lenne oldva minden. Versenyképesebb árak lennének, jobb menetbiztonság, magasabb minőség uralkodna.
A kormánynak rengetegen téren megérné egészségesebb életmódra nevelni a polgárokat. Csak ha mindenki tekerne a városban, nem lenne szükség BKV-ra, és nem lehetne minden évbe milliárdokat sikkasztgatni, zsebeket tömni, ismerősöket, rokonokat vezérigazgatói székbe ültetni az állampolgárok adójából.
Amíg az emberek maguktól nem ismerik fel az egészséges életben rejlő előnyöket, és nem tüntetnek a bicikliutakért, addig semmi nem fog változni, mivel ott fent az éri meg a politikusoknak, ha mi mindannyian egyre butábbak, és betegebbek vagyunk, lehetőleg 60 éves korunkban dögöljünk meg, hogy ne járjon a nyugdíj.
14:04 akkor most képzeld el, hogy mindenki, aki most bkv-zik, kocsiba ül. Általában ugye egy kocsiban egy ember, hiszen mindenki máshova igyekszik.
Egy metrószerelvényen kb. 1000 ember utazik. Ha ők mind beülnének egy-egy kocsiba, abból lenne egy 2-3 km-es sor.
Reggel, amikor kétpercenként jár (zsúfolásig tömve) a metró, akkor ez azt jelenti, hogy annak a kocsisornak percenként 3 km-t meg kéne tennie minimum. Az 180 km/h sebesség. Nem fognak annyival menni. Ergo dugó lesz, de még sokkalta nagyobb, mint most.
Bicikli - képzelj el egy várost, ami egész nap dugóban áll. Oda épeszű ember nem megy be biciklivel. Pár éve azzal közlekedtem, elég durván meg lehet fulladni már most is. Motor dettó.
Tömegközlekedés nélkül meghalna a város. Sokkal hamarabb, mint ahogy egy bármilyen új vállalat kiépíthetné a saját járműparkját.
És egyébként érdemes utánajárni: a tömegközlekedés szinte mindenhol veszteséges, az állam és/vagy az önkormányzat pumpálja bele a pénzt. Ha lenne egy új vállalat - ugyanúgy kellene bele tömni a pénzt. Akkor meg nem mindegy?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!