Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért nem adták még el a...

Miért nem adták még el a MÁV-ot kereskedelmi cégnek?

Figyelt kérdés

Szerintem mindenképpen jobban járnánk vele.


-A MÁV üzemeltetése veszteséges az állam számára. Többé nem inná el a pénzt és még hozna is a konyhára valamit az eladása


-Nem auschwitzi marhavagonok szállítanák az embereket a XXI. században, hanem olyan vagonok lennének, mint Nyugat-Európában


-Gyakrabban lennének takarítva a vagonok


-Kedvesebb lenne a személyzet


-Elkezdenék javítani a pályákat, gyorsabb lenne a vonat


-Kevesebb késés, logisztikai hibából adódó fennakadás lenne


-Biztonságosabbak lennének a vonatok


-Nem csökkene, hanem nőne a vasútvonalak száma


2011. ápr. 11. 19:31
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
94%

Te keversz egy két dolgot:

1. A pályafenntartás külön cég, nincs köze a MÁVhoz.

2. A MÁV Cargot, mint teherszállítást már eladták a MÁVból.

3. Mit gondolsz, akkor mennyibe kerülne akkor egy jegy.

4. Kedvezményt ma az állam ad (állítólag 10-ból 8 ember kedvezménnyel utazik), egy cég ilyet nem adna, mit szólna hozzá 5millio kedvezménnyel utazó.

5. A világ nagy részében állami kézben van a vasút, stratégiai ágazat, eddig mindenki óbégatott hogy eladták őket: Elektromos Művek, Gázszolgáltatás stb. Ezt is oda akarod dobni?

2011. ápr. 11. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
0%
Azért, mert akkor nem lehetne honnan milliárdokat lenyúlni...
2011. ápr. 11. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
78%, Európa nagy részében magánkézben van a vasút.
2011. ápr. 11. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
59%

Az alapvető probléma az, hogy egy kereskedelmi cég, ha nyereséges akar lenni, akkor bizony mindent a profitnak rendel alá. Egy alapvetően veszteséges vállalatot ki venne meg? Semmit nem tanultál az ész nélküli privatizáció hozadékából?

Ahhoz, hogy megtérüljön a befektetett pénzmennyiség, idő kell.

Most sem feltétlenül csak auschwitzi marhavagonok vannak (egyébként azért elég meredek a hasonlatod).

Szerinted a takarítás csak akkor lehet gyakoribb, ha magánkézben van az ÁLLAMI vasút?

Kedvesebb lenne a személyzet? miért is? amúgy így sem akkora prosztók, mint ahogy képzeled.

A pályafelújítás annyi pénzbe kerülne, amit szerintem egyetlen cég sem lenne hajlandó kifizetni. A vonatok gyorsasága nem csak ettől függ.

Szerintem így is elég biztonságosak. Talán nem kéne szórakozni az ajtóval, meg az ablakokkal és nincs baj.

2011. ápr. 11. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
56%

A válasz írója 74%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: ma 19:43


ne hasonlítsuk Magyarországot egyik nyugat-európai országhoz se...

2011. ápr. 11. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Tévedsz első, a volánok is magánkézben vannak, mégis ad rá az állam kedvezményt. Biztos, hogy jobban járnánk, ha eladnák és nem a tipikus magyar színvonalon kellene szarakodni.
2011. ápr. 11. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

19:43-nak..

Tovább is kotorásszak? NSzK elég nagy és mégis:

# a Deutsche Bundesbahn, a Német Szövetségi Vasutak, vagyis a korábbi NSZK vasútjának, és a Deutsche Reichsbahn, a korábbi NDK vasútjának egyesítésével megalakítani a Német Vasutat /DB AG/ önálló társaságként a szövetségi kormány tulajdonában tartott összes részvénnyel együtt"

Franciaország: Az SNCF 1938. január 1-jén alakult meg öt nagy francia vasúttársaság államosításával. A francia állam 51%-os tulajdonjogot szerzett az újonnan létrehozott vállalatban.

Keressek még?

2011. ápr. 11. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

"78%, Európa nagy részében magánkézben van a vasút."


Az angolok privatizálták a vasutat az 1990-es években, illetve az észtek, de amúgy a személyszállítás többsége állami kézben van Európában. Európán kívül Japán a privatizált vasúti forgalom sikeres példája.

Svájcban, Németországban, Norvégiában vagy Belgiumban ugyanakkor például állami kézben működik, és a világ legszínvonalasabb tömegközlekedési szolgáltatásai között tartják számon ezeket a vasúttársaságokat. Sőt, a városközi személyforgalom még Amerikában is az állami/szövetségi Amtrak kezelésében működik.


A MÁV nem azért sz*r, mert állami, hanem mert mindenki csak lenyúlásra használja az oda értelmetlenül, valódi koncepció nélkül beleöntött milliárdokat, évről évre. A cseh vasút ugyanolyan műszaki színvonalat örökölt kb, mint nálunk a MÁV, Csehországban mégis kellemes a vonatozás és még szárnyvonalakat sem igen zártak be.

2011. ápr. 11. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Mert ha privatizálnánk a jegyek a csillagos égbe emelkednének, jó példa erre az M5.
2011. ápr. 11. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

"Miért nem adták még el a MÁV-ot kereskedelmi cégnek?"


Ha tehetnéd, te megvennél egy meredeken veszteséges vállalkozást?



"-Nem auschwitzi marhavagonok szállítanák az embereket a XXI. században, hanem olyan vagonok lennének, mint Nyugat-Európában


-Gyakrabban lennének takarítva a vagonok"


Ebben igazad van, de szerinted meg fogjuk tudni ezt fizetni? Még talán taxi olcsóbb lenne a vonatnál!



"-Kedvesebb lenne a személyzet"


Ja és csomóan utcára kerülnének. Nesze neked munkahelyteremtés!



"-Nem csökkenne, hanem nőne a vasútvonalak száma"


Gondolod hogy egy magáncég több száz km olyan vasútvonalat fenntartana sőt fel is újítana, ahol az utasok számának napi átlaga alulról verdesi a 10-et?


A kevesebb késés és fennakadás még valamennyire érthető számomra, de hogy mitől lenne így biztonságosabb az utazás az nem igazán.

2011. ápr. 11. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!