Miért nem adták még el a MÁV-ot kereskedelmi cégnek?
Szerintem mindenképpen jobban járnánk vele.
-A MÁV üzemeltetése veszteséges az állam számára. Többé nem inná el a pénzt és még hozna is a konyhára valamit az eladása
-Nem auschwitzi marhavagonok szállítanák az embereket a XXI. században, hanem olyan vagonok lennének, mint Nyugat-Európában
-Gyakrabban lennének takarítva a vagonok
-Kedvesebb lenne a személyzet
-Elkezdenék javítani a pályákat, gyorsabb lenne a vonat
-Kevesebb késés, logisztikai hibából adódó fennakadás lenne
-Biztonságosabbak lennének a vonatok
-Nem csökkene, hanem nőne a vasútvonalak száma
Te keversz egy két dolgot:
1. A pályafenntartás külön cég, nincs köze a MÁVhoz.
2. A MÁV Cargot, mint teherszállítást már eladták a MÁVból.
3. Mit gondolsz, akkor mennyibe kerülne akkor egy jegy.
4. Kedvezményt ma az állam ad (állítólag 10-ból 8 ember kedvezménnyel utazik), egy cég ilyet nem adna, mit szólna hozzá 5millio kedvezménnyel utazó.
5. A világ nagy részében állami kézben van a vasút, stratégiai ágazat, eddig mindenki óbégatott hogy eladták őket: Elektromos Művek, Gázszolgáltatás stb. Ezt is oda akarod dobni?
Az alapvető probléma az, hogy egy kereskedelmi cég, ha nyereséges akar lenni, akkor bizony mindent a profitnak rendel alá. Egy alapvetően veszteséges vállalatot ki venne meg? Semmit nem tanultál az ész nélküli privatizáció hozadékából?
Ahhoz, hogy megtérüljön a befektetett pénzmennyiség, idő kell.
Most sem feltétlenül csak auschwitzi marhavagonok vannak (egyébként azért elég meredek a hasonlatod).
Szerinted a takarítás csak akkor lehet gyakoribb, ha magánkézben van az ÁLLAMI vasút?
Kedvesebb lenne a személyzet? miért is? amúgy így sem akkora prosztók, mint ahogy képzeled.
A pályafelújítás annyi pénzbe kerülne, amit szerintem egyetlen cég sem lenne hajlandó kifizetni. A vonatok gyorsasága nem csak ettől függ.
Szerintem így is elég biztonságosak. Talán nem kéne szórakozni az ajtóval, meg az ablakokkal és nincs baj.
A válasz írója 74%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 19:43
ne hasonlítsuk Magyarországot egyik nyugat-európai országhoz se...
19:43-nak..
Tovább is kotorásszak? NSzK elég nagy és mégis:
# a Deutsche Bundesbahn, a Német Szövetségi Vasutak, vagyis a korábbi NSZK vasútjának, és a Deutsche Reichsbahn, a korábbi NDK vasútjának egyesítésével megalakítani a Német Vasutat /DB AG/ önálló társaságként a szövetségi kormány tulajdonában tartott összes részvénnyel együtt"
Franciaország: Az SNCF 1938. január 1-jén alakult meg öt nagy francia vasúttársaság államosításával. A francia állam 51%-os tulajdonjogot szerzett az újonnan létrehozott vállalatban.
Keressek még?
"78%, Európa nagy részében magánkézben van a vasút."
Az angolok privatizálták a vasutat az 1990-es években, illetve az észtek, de amúgy a személyszállítás többsége állami kézben van Európában. Európán kívül Japán a privatizált vasúti forgalom sikeres példája.
Svájcban, Németországban, Norvégiában vagy Belgiumban ugyanakkor például állami kézben működik, és a világ legszínvonalasabb tömegközlekedési szolgáltatásai között tartják számon ezeket a vasúttársaságokat. Sőt, a városközi személyforgalom még Amerikában is az állami/szövetségi Amtrak kezelésében működik.
A MÁV nem azért sz*r, mert állami, hanem mert mindenki csak lenyúlásra használja az oda értelmetlenül, valódi koncepció nélkül beleöntött milliárdokat, évről évre. A cseh vasút ugyanolyan műszaki színvonalat örökölt kb, mint nálunk a MÁV, Csehországban mégis kellemes a vonatozás és még szárnyvonalakat sem igen zártak be.
"Miért nem adták még el a MÁV-ot kereskedelmi cégnek?"
Ha tehetnéd, te megvennél egy meredeken veszteséges vállalkozást?
"-Nem auschwitzi marhavagonok szállítanák az embereket a XXI. században, hanem olyan vagonok lennének, mint Nyugat-Európában
-Gyakrabban lennének takarítva a vagonok"
Ebben igazad van, de szerinted meg fogjuk tudni ezt fizetni? Még talán taxi olcsóbb lenne a vonatnál!
"-Kedvesebb lenne a személyzet"
Ja és csomóan utcára kerülnének. Nesze neked munkahelyteremtés!
"-Nem csökkenne, hanem nőne a vasútvonalak száma"
Gondolod hogy egy magáncég több száz km olyan vasútvonalat fenntartana sőt fel is újítana, ahol az utasok számának napi átlaga alulról verdesi a 10-et?
A kevesebb késés és fennakadás még valamennyire érthető számomra, de hogy mitől lenne így biztonságosabb az utazás az nem igazán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!