Mennyi nyelvet oktatnátok az iskolákban és mit kötnétek nyelvvizsgához?
Én 2 nyelvet tartanék reálisnak. Általánosban még egyet majd középtől 2-őt.
Nyelvvizsgához kötném az érettségit mégpedig úgy, hogy miután leteszi az érettségit onnantól 1 éve lenne megszerezni ha még nincs. Addig meg lenne egy fél érettségije.
sztem meg a természettudományokat lehetne csökkenteni a nyelvek javára ...
ma 2 nyelv (mondjuk középfokot meghaladó) ismerete elengedhetetlen, ebből is az angolt kb anyanyelvként kéne kezelni, mert nem lehet boldogulni nélküle, a második pedig lehet szabadon választott, de azért ott is érdemes a hasznossági szempontokat figyelembe venni (azaz spanyol vagy francia, kész, ennyi)
azért szerencsére ma már sok olyan elitebb gimi van, ahol természetesnek veszik a 2 középfokú megszerzését negyedikre, de sok olyan is, ahol meg egyet se képesek sajnos ...
Magyarországon a mostani generáció nyelvtudása nemzetközi viszonylatban is jó. A "probléma" az előző generációval van, az ő (nemlétező) orosztudásuk is beleszámít a statisztikákba.
A mai fiatalok nyelvoktatása igenis színvonalas a legtöbb iskolában.
igen, de ez azért nagyon réteg-függő ...
van ma a tinik között is egy kimagaslóan értelmes réteg, akik valóban beszélnek 2 nyelvet egész jól, na de sajnos ez még messze nem a többség (de valóban talán + 1 generációval még jobb lesz a helyzet)
Én is két nyelvet tartok reálisnak, általánosban 1-et és középiskolától még egyet. Legalábbis én a két kezem összetettem volna, ha a középiskolámban tanulhattam volna még egyet.
Esetleg azt mondanám, biztosítsanak lehetőséget egy harmadik tanulására - de ezt már csak azoknak, akik bevállalják. Ha más nem, összevonva néhány iskola diákjait. Szerintem vannak, akik örülnének a lehetőségnek.
1. Tudtad, hogy kapásból a Rigónál csak azért is buktatnak, hogy legyen bevételük? (és kevesen ellenőrzik, hogy tényleg jogos-e, inkább befizetnek következő vizsgára...)
2. Tudtad, hogy sokaknak még a saját anyanyelve használata is gondot okoz? Inkább ezt kellene erősíteni.
3. Aki részképesség-zavaros (pl. dyslexiás, dysgráfiás), annak nem engedném, hogy nyelvet tanuljon minimum középiskolás koráig (onnantól pedig a részképesség-zavar mértékétől tenném függővé, hogy tanulhat-e idegen nyelvet, vagyis képes-e olyan szinten használni a saját anyanyelvét, hogy egy másik nyelv nem zavar be).
4. Lehetővé kellene tenni középiskolákban és felsőoktatási intézményekben helyben is a nyelvvizsgázást, ugyanis ha valaki nyelvvizsgázni akar, annak nagyon sakkozni kell az időpontok egyeztetésével, és ha sokat kell miatta utaznia, akkor még a közlekedéssel is.
5. A pedagógusokat ösztönözni kéne, hogy maradjanak közintézményekben és ne csak nyelviskolákban kapjanak élhető fizetést (sok nyelvtanár inkább nyelviskolába megy, hogy megéljen, a közalkalmazotti pedagógusi fizetés valahol a béka feneke alatt van).
6. Ha valaki mégis nyelviskolában kényszerül megszerezni, de nincs anyagi kerete rá, jó lenne, ha támogatást kapna (elvárni lehetőség nélkül balga ötlet).
Szerintem egyelőre mindegy, először a diákokat kéne helyrerakni egy kicsit.
Én úgy tettem le az angol nyelvvizsgám, hogy bejártam órára, tanultam, ötös voltam, vizsga előtt kaptam két szabadnapot, addig megnéztem egy rakás filmet angolul, felirat nélkül, és a szobában (kollégista voltam) csak angolul beszélgettünk. Simán meglett.
Az osztálytársaim jelentős része viszont eldöntötte magában, hogy az iskolai angoloktatás sz*, a tanár se jó, inkább magántanárhoz jártak sok pénzért. Nem hitték el, hogy én soha egy magánórán nem voltam.
Amíg a diákok így állnak hozzá, addig teljesen felesleges sok nyelvórát adni nekik.
Ami szerintem jó lenne: alsó tagozatban különféle nyelvű mondókák megtanítása, később felolvasás - mivel ennyi idős gyereknek még van esélye, hogy akcents nélkül tanulja meg a kiejtést.
Felső tagozatban már mehet a nyelvoktatás. De a jelenleginél egyáltalán nincs szükség magasabb óraszámra, mert attól nem lesznek sokkal előrébb a gyerekek.
Középiskolában valahogy így képzelem:
Gimnáziumban oktassanak két nyelvet, plusz két évig latint. A latin nyelv ismerete ugyanis bármely európai nyelv megtanulását jelentősen könnyíti közvetve is.
Szakközépben, szakiskolában azonban fakultatívvá tenném a második nyelvet, helyette inkább szakmai nyelvet tanítanék. Mert hiába van egy ácsnak három nyelvből középfokú vizsgája, ha egyiken sem tudja, hogy mi az a mestergerenda.
A nyelvvizsga letételét pedig nem erőltetném, ugyanis valódi értéke nincs, max. annak, aki felsőoktatásba jelentkezik, de ő meg tudja, hogy le kell tenni. Állásinterjún még soha nem kértek tőlem papírt, inkább interjúztattak angolul, abból több kiderül.
A válasz megírásának időpontja: ma 13:42
A válasz megírásának időpontja: ma 14:22
Kiváló a hozzáállásotok Inkább 8-tól 4-ig nyelvet oktassanak, mert az hasznos nem is kell más óra...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!