Magyarországon miért drágább egy autópálya matrica mint sok helyen az EU-ban?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
10-es!
Én az M1 alatt megyek el naponta többször, szinte nincs olyan nap, hogy ne lenne bedugulva.
Egyébként Ausztriában tényleg minden alkalommal valamelyik szakaszon lezárások vannak A4, A2-n szoktam közlekedni.
Nem hiszem, hogy ez az oka, más országokban más pénzből vesznek el az autópályára, Ausztriában alapból több egy autó járulékos költsége, lehet, hogy abból megy az utakra is. Tehát lehetne az, hogy a magyar matrica olcsóbb, de több lesz a súlyadó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
12-es!
De nem mindegy, hogy az autópályadíj néven beszedett pénzt lopják el, vagy a súlyadó néven beszedettet?
Az autópályadíj azért jobb, mert azt nem muszáj használni, az összes szakasz elkerülhető
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Magyarország már a Rendszerváltás óta globalista, külföldi cégekre kezdte el alapozni a gazdaságát, amik:
1) az itt megtermelt profit nagy részét (tehát a Magyarországon megtermelt pénz/valuta nagy részét) kiviszik külfökdre.
2) ezek a gazdasági szereplők csak kis részét termelik meg annak, amire az országnak és a magyar embereknek szüksége van, ezért nagy mértékű importra is szorulunk.
Tehát: a Magyarországon belül megtermelt valuta azért is kiáramlik az országból,
-mert annak a nagyrészét megtermelő vállalatok nagy része kiviszi az országból annak a nagy részét,
-és azért is, mert ami valuta megmarad itthon, annak a nagy részét az ország és a magyar emberek számára fontos termékek importjára kell költeni: ez a pénz is kiáramlik Magyarországról.
Tehát valahonnan pótolni kell a Magyarországról kiáramló valutát, pl. külföldiek Magyarországon való költekezése által: pl. a Magyarországon áthaladó áruszállítás és a Magyarországra jövő turisták Magyarországon való közlekedése által.
-Amik akkor hoznak érdemi valuta be/visszaáramlást az országunkba, ha az ára magas.
Az az igazi kérdés, hogy a Fidesz miért nem keres olyan jogi kiskaput, hogy a magyaroknak kedvezményesebben tudja eladni az autópálya-közlekedést, mint a többi Európai Uniós országbelinek: az ok lehet pl. az, hogy a Fidesz lusta, inkompetens vagy valójában (burkoltan) magyarellenes...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!