Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Most hogy végre Nagy Márton...

Most hogy végre Nagy Márton lesz Magyarország gazdasági minisztere, rendbe fog jönni a gazdaság?

Figyelt kérdés
dec. 27. 21:58
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Eddig is ő volt, csak más címmel futott. Mióta ő ott van, azóta csak lefelé mennek a dolgok.
dec. 27. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Persze...meg a veréb is szép madár!
dec. 27. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Azt meghiszem. Újra dübörög majd a Pannon Puma.
dec. 27. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Hátramenetbe megy ,ajd.
dec. 27. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Nagy Márt még egy Nemzeti dohányboltot se tudna elvezetni.
dec. 27. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem láttam nála varázspálcát, mással meg ezt a szarkupacot, amit magyar gazdaságnak neveznek, nemigen lehet rendbe rakni.

Autóipari nagyhatalmat akartak csinálni hazánkból, miközben nem tűnt fel nekik, hogy az EU-ban az személyautók átlagéletkora 8-ról 12 évre nőtt másfél évtized alatt (mondjuk nálunk 16 év, de ez a mi bajunk). A vak is látta, hogy a fizetőképes kereslet durván csökken az EU-ban, de ez nem érdekelte a növekedéspárti Matolcsyt és Nagy Mártont, nyomták, mint süket a csengőt. Ráadásul az akkugyárak is teljes zsákutca. Jó példa a Northvolt csődje, állami és üzleti befektetők megpróbáltak az olcsó svéd vízienergiára alapozva akkugyárat létrehozni, de csúnya bukás lett belőle. Gond volt az árral és a minőséggel. Persze majd ez nálunk sikerülni fog. A sokkal magasabb energiaárakkal, az egyre magasabb munkabérekkel. Azt is érdemes tudni, hogy a gyártósorok indulásakor, a folyamatok pontos beszabályozása alatt 50% körüli a selejtarány, ami hosszú hónapok, akár egy évnél is több idő alatt fog csak lemenni 5-15%-ra (típustól függően). Szóval ha jövőre még el is kezdenének termelni a most épülő gyárak, azok még nem fogják a GDP-t pörgetni, inkább az akkumulátor feldolgozókat fogják csúcsra járatni a sok selejttel (vagy valamelyik elhagyott ipari csarnokban fog ezer tonnákban mérhető mérgező hulladékként felbukkanni, volt már erre példa). De még ha el is indulnak ezek a gyárak és kevés selejtaránnyal termelnek, akkor is kinek fogjuk a hazai szükségletet 4-5-szörösen meghaladó mennyiséget eladni? Az idei évben is 30%-kal csökkent a meglévő gyárak termelése, kinek fogják az új gyárak a termékeiket eladni? A BYD eleve kínából hozza majd magának az akkumulátort, a debreceni BMW (a tervek szerint 2025-ben még nem fog eladásra szánt autót összerakni, már ha a végén egyáltalán elindulnak, így is bejelentették, a 3 típusból egynek a gyártását máshova vitték) is saját akkukat használ majd. Egy koreai elemző még tavaly kifejtette, az európai akkumulátorgyártás nem versenyképes, nincs hozzá energiánk, vizünk, nyersanyagunk, szaktudásunk és gyártási kultúránk. Az, hogy a munkaerő is drága, már teljesen lényegtelen. Szóval itt vagyunk egy olyan iparral, ami teljesen kiszolgáltatott a német és kínai érdekeknek, ezzel akarnak csodát tenni. Hát sok sikert, de nekem van egy olyan érzésem, hogy nem fog menni.

dec. 28. 02:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Én igazából nem hibáztatom NM-t. Nem ő terelgette és tette az országot 2010 óta olyan politikai helyzetekbe, hogy egy kínai-német gyárgyarmat legyünk, miközben az oroszok politikai gyarmata vagyunk. Őt most tették be ebbe a pozícióba, hogy próbáljon meg alkotni valamit, hasonlóan mint Lázárnál. Neki is odaadták a kb. nem létező MÁV-ot, hogy próbáljon meg alkotni vele valamit (mindenki tudja/tudta, mekkora szar meló, de OV lepasszolta neki).


Nagy Márton se tud mit csinálni, egyszerűen Magyarország annyira kiszolgáltatott gazdaságilag, hogy mi haladunk az árral - értsd: javarészt német (autó)ipar. Az előző pedig jól írta, az, hogy néhány (2-3) év múlva 1-2 új autógyár és akkumulátorgyár elkezd termelni valamennyire, az nem fogja rövidtávon, de még középtávon se segíteni semmit.


A Németországra kötött magyar gazdaságnak csak idő kérdése.

dec. 28. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
2024. január 1-től vezeti a Nemzetgazdasági Minisztériumot, azaz, ő a nemzetgazdasági miniszter.
dec. 28. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!