Szerintetek van értelme és mennyire lesz hatékony a BKK rendészet?
Vitézy Dávid tájékoztatása szerint 2025 januárjától indul a BKK rendészet. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője 200 fővel kezdte volna a működésüket de végül 75 fő lesz a kezdőlétszám. 2029 után is használatban lévő be nem kamerázott járműveket is felszerelik kamerákkal (pl.: Ganz és a Tátra villamosok). A rendészet tagjain is lesz testkamera.
A BudapestGo app-ba egy olyan rendszert fognak beletenni amivel az utas segélyhívást tud kezdeményezni, ha valami nincs rendben az adott járművön vagy megállóban. Emellett ahogy most is, a járművezetőknek is lehet majd jelezni a problémát, ebben az esetben ők kérhetnek segítséget a rendészettől.
Ma is az a szabály, hogy ha a járművön valaki másokat zavar, ittas vagy épp erőszakos, akkor le kell szállítani a járműről. A problémás utast leszállító BKK-rendészeknek majd arra is oda kell figyelniük, hogy az utas a következő járműre ne szálljon vissza.
Kéklámpás villogóval és szirénával is közlekedhetnek majd.
Mit gondoltok? Véleményetek szerint mennyire lesz hatékony? Van-e értelme ennek? Növekedni fog a 75 fő?
A BudapestGo appba belerakott riasztógombbal nem járhat együtt a heccből indított vakriasztások száma?
Szerintetek melyik járatokra fognak legigazábban kelleni?
Az a baj,hogy alacsonyak lesznek a fizetések és majd olyanokat vesznek fel, akik hát nem a legélesebb kések a fiókban.Meg, majd félnek a kisebbségtől meg az agresszív csövesektől.
Sokkal jobb lenne egy privát biztonsági céget megbízni ezzel, mint itt szórakozni.
Ha van esze a rendszer kidolgozóinak, akkor úgy oldják meg a vakriasztás kiküszöbölését, hogy a riasztást leadó egyén tartózkodási helyéül szolgáló tömegközlekedési jármű fedélzeti kameráinak valós idejű képét azonnal le lehet hívni a jármű valós idejű tartózkodási helyével szinkronizáltan. Lehet szankcionálni a vakriasztást leadó személyt is az eszközének azonosítója alapján. Talán egy éves bérlet ára vagy a szolgáltatás igénybe vételéből meghatározott időre kategorikus kizárás elég arra, hogy elvegye a k@cs@g@k kedvét az ilyen típusú mókáktól. Az viszont komoly problémát jelenthet, ha valaki csak túlélni jelentkezik egy ilyen munkakörre és praktikumból, lustaságból nem veszi komolyan a riasztásokat. Ennek a kontrollja elég komoly fejtörést okozhat majd a cégnek. Tekintettel a cég kiterjedtségére kevésnek vélem a 75 főt egy ilyen jellegű feladatrendszer hézagmentes lefedésére, - ennyi ember talán éjszakára elég. Nem sok, mert éjszaka arányait tekintve több a zűrös figura a járműveken - hála a tudatmódosító szereknek. Egy nem publikus időnorma sem túlzás, - amely alatt garantált helyszínre érkezést és intézkedést kellene felmutatnia egy ilyen jellegű szolgálatnak. Nem világos egyelőre a hatósági jogkör kérdése sem, - erőszakos ember esetében marhára nem mindegy, hogy meddig mehet el egy ilyen jellegű szolgálat tagja intézkedés alkalmával. Ha csak lefoghatnak valakit rendőri kiérkezésig, akkor a rendőröknek is kell egy időnorma, ameddig kockázati tényező lehet egy személyi szabadságában tömegközlekedési járművön/megállóban korlátozott ember. Az sem világos, hogy miként fogják kialakítani normaidőre egy randalírozó horda ellen azt a létszámfölényt, amely a normális többség számára megnyugtató és a horda szempontjából meggyőző a cselekménysorozat abbahagyására. Szerintem még a szankcionálás rendszere sem olyan, mint amilyennek kellene lennie.
Zűrösebbé a sofőrök napi szintű közönyössége teszi ezt az egészet, - nem egyszer volt példa arra, hogy néhány szertől beállt gyökér vegzálta az utasokat jól hallhatóan, zene bömbölt, párosan ülésre feltett lábbal provokálta valaki a többi utast és létráról sz@rt az egészre a sofőr!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!