Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Orbán miért van most is a...

Orbán miért van most is a kínai büntetővámok ellen kvázi Európa ellen már megint? Miért van az hogy Kína érdekeit nézi Európával szemben?

Figyelt kérdés

https://www.youtube.com/watch?v=vh7Dqo4e2aE

Egyértelműen az lenne Európa érdeke, hogy a rizsszemű ázsiai hordát gazdaságilag legyőzzük. Ha ők mocskosul játszanak, nekünk is válaszcsapások kellenek. Nem hagyhatjuk, hogy Európa még inkább elveszítse a gazdasági súlyát a világban, és hosszútávon az életszínvonalunk is csökkenjen. Kínát továbbra is olcsó munkaerőnek szeretnénk tudni, nem hogy még mi legyünk Kína olcsó munkaereje. Márpedig Orbán ebbe az irányba viszi az országot és próbálja Európát is ebbe az irányba vinni.


ma 01:09
 1/4 anonim ***** válasza:
58%
Azért hogy az EU cumizzon.
ma 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
nem csak orbán szavazta meg, erősen csúsztatsz.
ma 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 Telelő Teve ***** válasza:

Mármint hogy érted, hogy mocskosan játszanak a kínaiak? Például nem csalnak a diesel autóik káros anyag kibocsátásával? Vagy nem kartelleznek az autógyártóik? Túl sokat költenek fejlesztésre ahelyett, hogy a régi technikáról is megpróbálnák lehúzni az utolsó rókabőrt?


A makrogazdaság nem épp úgy működik, ahogy azt te gondolod - vállalati körökben valóban van ez a harcias "legyőzzük ez ellenfelet" téveszme, de a valóságban többnyire károsak a védővámok. Ha egy másik országnak megkülönböztető előnye van - például olcsóbb nála az acél, jobb a mérnökképzése, alacsonyabbak az energiaárak - akkor nekünk nem szabad autót gyártani, hanem meg kell venni olcsón a kínaiaktól és azokra a gazdasági ágazatokra kell összpontosítanunk amiben amúgy meg jók vagyunk és magasabb hozzáadott értéket tudunk teremteni. Pont az garantálja hogy örökké összeszerelő ország maradjunk, ha vámot vetsz ki az importra, mert akkor a gyártó üzemet is ide fogják telepíteni (lásd szegedi BYD).


Ráadásul azzal, hogy nem engeded, hogy az európai piacon verseny legyen csak az európai vásárlókat hozod hátrányba, mert magasan maradnak az autó árak és oligopólium alakul ki.

Ma Európában mindössze 5 nagy autógyártó maradt (Renault, Volkswagen, BMW, Stellantis, Mercedes-Benz) akik néhány japán meg koreai gyártóval osztják fel a piacot. Ez a vásárlóknak nagyon nem jó, csak a részvényeseknek (akik zömében amúgy is kínaiak, közel-keletiek meg amerikaiak).

Ehhez képest Kínában valami 100-150 autógyártó cég van ma. Persze ennek a 80%-a valószínűleg meg fog szűnni a következő évtized során, de akkor sem kell attól félniük, hogy a gyártók túlzott piaci erőre tennének szert a vevőkkel szemben.

ma 02:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Mert a Nyugat hanyatlik. Miközben Oroszországban a szankciók dacára filmeket forgatnak az űrben, Kínában meg lassan a 3 atom nagyságú tranzisztoroknál tartanak, a Nyugat azzal van elfoglalva, hogy hányszáz gender létezik, hogyan szopjuk le minél jobban Mohamedet, és hogyan tiltsuk be minél gyorsabban az "orosz hússaláta" nevet, valamint Csajkovszkij darabjait.


Akinek nem esik le, hogy a Nyugatot fekete lyukként szívja befele az elmebetegség, miközben Oroszország és Kína lassan egy sci-fi társadalom alapjait rakja le az maga is megőrült.

ma 02:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!