Orbán miért van most is a kínai büntetővámok ellen kvázi Európa ellen már megint? Miért van az hogy Kína érdekeit nézi Európával szemben?
https://www.youtube.com/watch?v=vh7Dqo4e2aE
Egyértelműen az lenne Európa érdeke, hogy a rizsszemű ázsiai hordát gazdaságilag legyőzzük. Ha ők mocskosul játszanak, nekünk is válaszcsapások kellenek. Nem hagyhatjuk, hogy Európa még inkább elveszítse a gazdasági súlyát a világban, és hosszútávon az életszínvonalunk is csökkenjen. Kínát továbbra is olcsó munkaerőnek szeretnénk tudni, nem hogy még mi legyünk Kína olcsó munkaereje. Márpedig Orbán ebbe az irányba viszi az országot és próbálja Európát is ebbe az irányba vinni.
Mármint hogy érted, hogy mocskosan játszanak a kínaiak? Például nem csalnak a diesel autóik káros anyag kibocsátásával? Vagy nem kartelleznek az autógyártóik? Túl sokat költenek fejlesztésre ahelyett, hogy a régi technikáról is megpróbálnák lehúzni az utolsó rókabőrt?
A makrogazdaság nem épp úgy működik, ahogy azt te gondolod - vállalati körökben valóban van ez a harcias "legyőzzük ez ellenfelet" téveszme, de a valóságban többnyire károsak a védővámok. Ha egy másik országnak megkülönböztető előnye van - például olcsóbb nála az acél, jobb a mérnökképzése, alacsonyabbak az energiaárak - akkor nekünk nem szabad autót gyártani, hanem meg kell venni olcsón a kínaiaktól és azokra a gazdasági ágazatokra kell összpontosítanunk amiben amúgy meg jók vagyunk és magasabb hozzáadott értéket tudunk teremteni. Pont az garantálja hogy örökké összeszerelő ország maradjunk, ha vámot vetsz ki az importra, mert akkor a gyártó üzemet is ide fogják telepíteni (lásd szegedi BYD).
Ráadásul azzal, hogy nem engeded, hogy az európai piacon verseny legyen csak az európai vásárlókat hozod hátrányba, mert magasan maradnak az autó árak és oligopólium alakul ki.
Ma Európában mindössze 5 nagy autógyártó maradt (Renault, Volkswagen, BMW, Stellantis, Mercedes-Benz) akik néhány japán meg koreai gyártóval osztják fel a piacot. Ez a vásárlóknak nagyon nem jó, csak a részvényeseknek (akik zömében amúgy is kínaiak, közel-keletiek meg amerikaiak).
Ehhez képest Kínában valami 100-150 autógyártó cég van ma. Persze ennek a 80%-a valószínűleg meg fog szűnni a következő évtized során, de akkor sem kell attól félniük, hogy a gyártók túlzott piaci erőre tennének szert a vevőkkel szemben.
Mert a Nyugat hanyatlik. Miközben Oroszországban a szankciók dacára filmeket forgatnak az űrben, Kínában meg lassan a 3 atom nagyságú tranzisztoroknál tartanak, a Nyugat azzal van elfoglalva, hogy hányszáz gender létezik, hogyan szopjuk le minél jobban Mohamedet, és hogyan tiltsuk be minél gyorsabban az "orosz hússaláta" nevet, valamint Csajkovszkij darabjait.
Akinek nem esik le, hogy a Nyugatot fekete lyukként szívja befele az elmebetegség, miközben Oroszország és Kína lassan egy sci-fi társadalom alapjait rakja le az maga is megőrült.
Itt már mindenki elfelejtette, hogy mi akksigyárnagyhatalom akarunk lenni?
És, annyi akksigyár van már minden putriban, mint stadion?
A problémája ennek a rohadéknak ott van, hogy a nyugati márkáknak VAN ESZE, és semmiféle kinai befolyásnak nem adják meg magukat és elkezdtek saját akksit gyártani és fejleszteni.
De, sebaj, majd a nemlétező unokák fizetik ezeknek az embertemetőknek a fenntartását.
3, abban igazad van, hogy ha máshol jobb erőforrásokkal olcsóbban tudják előállítani az adott terméket, akkor nem nekünk kell gyártani, hanem importálni kell.
De itt nem ez ahelyzet.
A kínai autók azért olcsók, mert egy részüket a kínai állam fizeti. Azaz az európai cégek a kínai állammal kerültek versenyhelyzetbe. Meglepő módon egyetlen szabadpiaci cég sem fogja bírni a tempót a bolygó 2-3. legnagyobb gazdasági hatalmával szemben.
És Orbán ellenszavazata pont emiatt is érthetetlen.
A védővám azt eredményezheti, hogy a kínai cégek ha ide akarnak eladni, akkor ide telepítik a gyárakat. Na és mi kell egy elektromos autóhoz? Hátt akumulátor, pont az, amit a fővezérünk most annyira nyomat.
Persze, összeszerelő-üzem lesz, nem pedig a magas értékű munka, dehát az országunk ezt éclozta meg, szóval Magyarország terveihez pont illene az, hogy ide települjön a környékre egy újabb e-autó gyár.
Nomeg persze megmarad a piaci verseny a kontinensen, ami szintén előny a már itt lévő gyáraknak, hogy nem magával Kínával kell versenyezniük, hanem egy céggel.
Szóval tényleg érthetetlen Orbánék ellenszavazata.
Arról már nem is beszélve, hogy egy cosmó cikk jött le, hogy "az ellenszavazat ellenére mégis lesz védővám, így működik a brüsszeli demokrácia".... nem... a dmeokrácia működik úgy, hogy a többség dönt..:D
"miközben Oroszország és Kína lassan egy sci-fi társadalom alapjait rakja le..."
Oroszország meg a sci-fi társadalom? Ők inkább lemaradásban vannak, de évtizedekkel.
Kina pedig leginkább egy nagy börtön, bár abból tényleg a futurisztikus fajta.
Én nem scifi, inkább fantasynek hívnám azt a társadalmat amit Kína most tesz le.
Ugye az évszázad végéig jóformán megfeleződik a népessége, köszönhetően annak, hogy töb bmint egy generációig egykepolitikát folytatott. Na, az a nyugdíjrendszer kifejezetten fantasybe illő lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!