Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A MAV-val mit tett volna 1200...

A MAV-val mit tett volna 1200 milliárd forint? Csodát? Vagy az is csak pénznyelő?

Figyelt kérdés
júl. 22. 11:15
 1/4 anonim ***** válasza:
49%
Előbb rendbe kell tenni sok mindent ott, utána érdemes pénzt önteni belé, addig feneketlen kút...
júl. 22. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
1. Gondolom értesz egy vaúti társaság menedzseléséhez, jah nem. :D
júl. 22. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
70%
#1 Gondolom terved is van arra, hogy lehetne pénz nélkül helyrerakni azt a titokzatos sokmindent. :D
júl. 22. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

2-5 milliárd között már akár emeletes mozdonyt is tudsz venni + személyszállító vagonok. A Máv-nál most körülbelül 2000-2500 vonat van aktív használatban. Ha 3 milliárdért veszel egy új mozdonyt és hozzá 6 új vagont 1 milliárd/darab áron, akkor kb. 130 vonattal tudnád újítani az állományt.


Persze ebbe sokminden beletartozik, nemcsak az IC vonatok, hanem a helyi áratok, HÉV-ek stb., amiken túl még azzal is tudsz sakkozni, hogy egyes helyekre csak vagonok kellenének, másoknál pedig csak mozdonyok/motorkocsik stb. És akkor még vasúti infrastruktúráról nem is beszéltünk, csak eszközbeszerzésről.

Szóval nem, csodát nem tett volna egy teljes MÁV szinten, de ki mondta, hogy a MÁV-ot egyszerre kell minden részletében megreformálni? Ez az 1200 milliárd pl. ahhoz tökéletes lehet, hogy néhny stratégiai útvonalat és az azon való közlekedést megújítsák. A Budapest-Belgrád vonalra 750-850 milliárdot szánnak, aminek keretében 340 vágánykilométer épül ki, lesz rajta Cargo, lesz rajta személyszállítás, egy tucat új peron, vagy peronfelújítás stb. Ennek azért adtak nemzetstratégiai jelentőséget, mert kaptak egy ígéretet a kínaiaktól, hogy majd ki lesz használva, de ki a megmondója, hogyha más vonalakat önindíttatásból újítanának fel, vagy építenének ki, azok ne lennének gazdaságosan kihasználva? Csak nem 1 bazi nagy entitás ígérete alapján, hanem organikusan a regionális kereskedők által. Persze most csak találgatok, de arra sem láttam esettanulmányt, hogy az 50 éves vonatok fenntartása mekkora többletfenntartási költségeket szültek már. Nem készülnek el ezek a tanulmányok, mert ha egyszer a politika nem akar költeni rá, akkor mindent megtesz, hogy annak következményeit is elfedje.

júl. 22. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!