Mi lenne ha lemaradnánk ezekről a projektekről?
Szinte az egész világon áttálás van az autóiparban az elektromos autókra. melyek egyre nagyobb teret vesznek el a hagyományos autó ipartól.
Ebből az Europa sem kíván kimaradni - sorra épülnek az akkumulátorgyárak az EU-ban is.
Ha ezekből kimaradna Magyarország az mennyire vetné vissza a gazdaságot Magyarországon?
Az akkugyártásban semmilyen komparatív előnyünk sincs (nincs energiánk, nincs nyersanyagunk -vizünk sincs elég-, nincs technológiánk, nincs munkaerőnk, gyakorlatilag mindent importálnunk kell a gyártáshoz), ezért nem tudjuk majd versenyképesebben előállítani másoknál. Viszont az infrastruktúra kiépítése rengeteg erőforrásunkat felemészti, pedig lehetne a hazai vállalkozásokra vagy a közszolgáltatásokra fordítani azt a pénzt.
Ráadásul az EU-ban nemrég meghozott szabály szerint -amit mi is aláírtunk- 2030-ra már csak újrafeldolgozott alapanyagból lehet akkut gyártani gépkocsiba, ráadásul az akkut ott (abban az országban) kell feldolgozni, ahol azt gyártották. Ezzel csak az a probléma, hogy sokkal környezetszennyezőbb mint a gyártás (lehetett már olvasni a balassagyarmati gyár súlyos problémáiról), az is rengeteg energiát kíván, és valójában még nincs ipari méretben működő gazdaságos eljárás rá (ez főleg igaz lesz a CATL akkumulátoraira, hiszen az vas-foszfát alapú, túlnyomórészt olcsó alapanyagból áll, nem lehet belőle értékes fémeket nagy mennyiségben kinyerni).
Ráadásul minden európai ország kiépíti a saját szükségleteihez igazodó gyártási kapacitását, ezért egyelőre rejtély, hová fogjuk eladni azt a rengeteg akkumulátort (ugye az iváncsai akkugyár a próbaüzem után nem tért át a normál gyártásra, mert nincs megrendelés a termékére).
Ha valamilyen csoda folytán mégis termelnének azok a gyárak (az idén 27%-kal kevesebb akkut gyártottunk időarányosan, mint tavaly), akkor sem nálunk csapódna le a haszon. Ráadásul ezek az akku és autógyárak távolkeletiek, ahol az a módi, hogy mindent onnan hoznak a termék előállításához, tehát a magyar bedolgozóipar nem tud majd bekapcsolódni a gyártási láncba (talán biztonsági őröket majd tudunk adni, bár a kínai rendőrök nem tudom, hogy miért jönnek).
Mindent összevetve nem ez fogja felvirágoztatni a hazai ipart.
2
""Az akkugyártásban semmilyen komparatív előnyünk sincs (nincs energiánk, nincs nyersanyagunk -vizünk sincs elég-, nincs technológiánk, nincs munkaerőnk, gyakorlatilag mindent importálnunk kell a gyártáshoz),""
Ilyen alapon a legalább a fél országot le lehetne állítani!!!
Butaságokat írtál.
3-
""CATL debreceni gyára teljes kapacitáson az országos földgázfelhasználás ötödét fogja kitenni!""
Jaj ne már!!!!
Nem mindenki hülye! Ne írjál már szamárságokat!
Az ilyeneket az akkumulátor gyárak ellenzői (az az a fejlődés ellenzői) szokták elhinni - észnélkül.
Egyébként ilyen alapokon az összes mobiltelefon akkumulátor gyárakat is le lehetne állítani - környezetszennyező stb... marhaságok miatt .Például a Gödön 2016-óta működő Samsung (STB:::) gyárát is.
Vagy le lehetne állítani a Kazincbarcikán működő vegyipari céget vagy bármelyiket
#8 Kedves Kérdező, kíváncsian várom, hogy szerinted mekkora lesz a CATL gyár energiafogyasztása?
Teljes kapacitáson a CATL gyár földgáz igénye megközelíti a 300 millió köbmétert évente, ez a hazai felhasználás kb. 3-3,5% (attól függően, hogy a hazai fogyasztás hogyan alakul a téli hőmérséklet miatt). Ez még nem is lenne olyan elviselhetetlenül sok, ugyanakkor kb 4 TWh áramra is szüksége lesz majd, amit két épülő gázerőművel tudunk majd csak biztosítani (talán 2032-re elkészül az első Paks2 blokk, de addig is valamivel kell dolgoznia a CATL-nak). Ezek az erőművek 0,5 és 0,65 GW-osak lesznek. A 4 paksi blokkok villamos összteljesítménye 2 GW, csak hogy legyen összehasonlítási alap. Szóval nagyon is reális az a kijelentés, hogy a hazai gázfelhasználás ötödét az akkugyártás viszi majd el. Még szerencse, hogy rengeteg gázt termelünk ki, de ha az nem elég, akkor baromi olcsón szoktuk venni...
Az meg csak hab a tortán, hogy a debreceni CO2 kibocsájtást több mint félmillió tonnával(!) fogja növelni (nagyjából 50%-os növekedés). Ezzel lőttek is a város célkitűzésének, hogy hogyan fogja csökkenteni a károsanyag kibocsájtását az évtized végére.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!