Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi lenne ha lemaradnánk...

Mi lenne ha lemaradnánk ezekről a projektekről?

Figyelt kérdés

Szinte az egész világon áttálás van az autóiparban az elektromos autókra. melyek egyre nagyobb teret vesznek el a hagyományos autó ipartól.


Ebből az Europa sem kíván kimaradni - sorra épülnek az akkumulátorgyárak az EU-ban is.

Ha ezekből kimaradna Magyarország az mennyire vetné vissza a gazdaságot Magyarországon?



[link]


[link]



jún. 26. 21:12
1 2
 1/13 PMC Wagner ***** válasza:
Szerintem kicsit undorító ez ügyben az EU. Ugye az európai gyártók horror áron dobják piacra ezeket, erre jött a kínai Dongfeng full extrás elektromos kocsija gyakorlatilag harmad áron, az Eu első dolga mi, vessünk ki krva nagy vámot rájuk.
jún. 26. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
71%

Az akkugyártásban semmilyen komparatív előnyünk sincs (nincs energiánk, nincs nyersanyagunk -vizünk sincs elég-, nincs technológiánk, nincs munkaerőnk, gyakorlatilag mindent importálnunk kell a gyártáshoz), ezért nem tudjuk majd versenyképesebben előállítani másoknál. Viszont az infrastruktúra kiépítése rengeteg erőforrásunkat felemészti, pedig lehetne a hazai vállalkozásokra vagy a közszolgáltatásokra fordítani azt a pénzt.

Ráadásul az EU-ban nemrég meghozott szabály szerint -amit mi is aláírtunk- 2030-ra már csak újrafeldolgozott alapanyagból lehet akkut gyártani gépkocsiba, ráadásul az akkut ott (abban az országban) kell feldolgozni, ahol azt gyártották. Ezzel csak az a probléma, hogy sokkal környezetszennyezőbb mint a gyártás (lehetett már olvasni a balassagyarmati gyár súlyos problémáiról), az is rengeteg energiát kíván, és valójában még nincs ipari méretben működő gazdaságos eljárás rá (ez főleg igaz lesz a CATL akkumulátoraira, hiszen az vas-foszfát alapú, túlnyomórészt olcsó alapanyagból áll, nem lehet belőle értékes fémeket nagy mennyiségben kinyerni).

Ráadásul minden európai ország kiépíti a saját szükségleteihez igazodó gyártási kapacitását, ezért egyelőre rejtély, hová fogjuk eladni azt a rengeteg akkumulátort (ugye az iváncsai akkugyár a próbaüzem után nem tért át a normál gyártásra, mert nincs megrendelés a termékére).

Ha valamilyen csoda folytán mégis termelnének azok a gyárak (az idén 27%-kal kevesebb akkut gyártottunk időarányosan, mint tavaly), akkor sem nálunk csapódna le a haszon. Ráadásul ezek az akku és autógyárak távolkeletiek, ahol az a módi, hogy mindent onnan hoznak a termék előállításához, tehát a magyar bedolgozóipar nem tud majd bekapcsolódni a gyártási láncba (talán biztonsági őröket majd tudunk adni, bár a kínai rendőrök nem tudom, hogy miért jönnek).

Mindent összevetve nem ez fogja felvirágoztatni a hazai ipart.

jún. 26. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
65%
#2 Még annyi kiegészítés, hogy amikor rengeteg energiáról írtam, akkor azt vegyük komolyan. Becslések szerint a CATL debreceni gyára teljes kapacitáson az országos földgázfelhasználás ötödét fogja kitenni!
jún. 26. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

2


""Az akkugyártásban semmilyen komparatív előnyünk sincs (nincs energiánk, nincs nyersanyagunk -vizünk sincs elég-, nincs technológiánk, nincs munkaerőnk, gyakorlatilag mindent importálnunk kell a gyártáshoz),""


Ilyen alapon a legalább a fél országot le lehetne állítani!!!


Butaságokat írtál.

jún. 26. 22:03
 5/13 anonim ***** válasza:
65%
#4 Ha szerinted a megállapításaim más területekre is érvényesek, akkor az miért butaság? Nem érzel némi ellentmondást az érvelésedben?
jún. 26. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
5: Konkrétan hazudtál egy csomó kérdésben. (Nincs vizünk, vissza kell hozni az akksikat az országba stb)
jún. 26. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
5: Továbbá azt sem érted, hogy a meglévő autógyárak ittléte önmagában komparatív előny.
jún. 27. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

3-


""CATL debreceni gyára teljes kapacitáson az országos földgázfelhasználás ötödét fogja kitenni!""



Jaj ne már!!!!


Nem mindenki hülye! Ne írjál már szamárságokat!


Az ilyeneket az akkumulátor gyárak ellenzői (az az a fejlődés ellenzői) szokták elhinni - észnélkül.


Egyébként ilyen alapokon az összes mobiltelefon akkumulátor gyárakat is le lehetne állítani - környezetszennyező stb... marhaságok miatt .Például a Gödön 2016-óta működő Samsung (STB:::) gyárát is.

Vagy le lehetne állítani a Kazincbarcikán működő vegyipari céget vagy bármelyiket

jún. 27. 16:22
 9/13 anonim ***** válasza:

#8 Kedves Kérdező, kíváncsian várom, hogy szerinted mekkora lesz a CATL gyár energiafogyasztása?

Teljes kapacitáson a CATL gyár földgáz igénye megközelíti a 300 millió köbmétert évente, ez a hazai felhasználás kb. 3-3,5% (attól függően, hogy a hazai fogyasztás hogyan alakul a téli hőmérséklet miatt). Ez még nem is lenne olyan elviselhetetlenül sok, ugyanakkor kb 4 TWh áramra is szüksége lesz majd, amit két épülő gázerőművel tudunk majd csak biztosítani (talán 2032-re elkészül az első Paks2 blokk, de addig is valamivel kell dolgoznia a CATL-nak). Ezek az erőművek 0,5 és 0,65 GW-osak lesznek. A 4 paksi blokkok villamos összteljesítménye 2 GW, csak hogy legyen összehasonlítási alap. Szóval nagyon is reális az a kijelentés, hogy a hazai gázfelhasználás ötödét az akkugyártás viszi majd el. Még szerencse, hogy rengeteg gázt termelünk ki, de ha az nem elég, akkor baromi olcsón szoktuk venni...

Az meg csak hab a tortán, hogy a debreceni CO2 kibocsájtást több mint félmillió tonnával(!) fogja növelni (nagyjából 50%-os növekedés). Ezzel lőttek is a város célkitűzésének, hogy hogyan fogja csökkenteni a károsanyag kibocsájtását az évtized végére.

jún. 28. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
9 Na most nálad a 3% az mióta ötöde?
jún. 28. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!