Nocsak, mégiscsak szar lóra tett a kormány az akkugyárakkal, ha már most összeomlott az ipar még mielőtt kiépült volna?
Az elektromos autók iránt durván visszaesett a kereslet világszerte, mert kilógott a lóláb, hogy valójában környezetszennyezőbb mint a benzines autó, mindamellett hogy drága és kényelmetlen. Szóval ez csak egy sznob lufi volt ami kidurranni látszik.
Szóval akkor mégiscsak a Fidesz zseniális terve hogy filippínó/indiai munkaerővel itt mi leszünk az akkugyártás kis-kínája Európában, szar ötlet volt már gazdasági szinten is? A megvalósításról akkor nem is beszélek, mert még mindig nem értem hogy profitált volna belőle a magyar átlagember, ha olcsó harmadik világbeli vendégmunkások dolgoznak helyette fillérekért.
Minden ló rossz ló ami egy lábon áll. A fidesz a betanított munkára és az autóipar kiépítésére képes csak.
Meg is látszik ha csökken a kocsik iránti kereslet összeborul az ország.
#4 Számítani lehet, csak nem lesz. Jelenleg hazánkban a tervezett gyártási kapacitás töredéke valósult meg. Ha a teljes kiépülne, akkor sem lenne jelentős a kínai, USA-béli kapacitáshoz képest, a némethez már talán lehetne méregetni, de attól is jelentős távolságban lenne. Tehát a világ gyártási kapacitásának jó esetben 1%-át meghaladó lesz az itthoni termelés, aminek sohasem lesz piacbefolyásoló ereje.
A nagy kérdés, hogy szükség van-e ekkora gyártási kapacitásra? Már most látszik, hogy nincs, hiszen idén az iváncsai gyárral kiegészült termelés negyedével kisebb, mint ami egy évvel ezelőtt volt az akkori két gyárban. Mindeközben a világban további gyárak épülnek, melyek közül a kínai óriásberuházások egyértelműsítik, hogy Kína itt is elköveti azt, amit például a napelem gyártással. Hatalmas gyártókapacitás többletével és állami finanszírozással fogja lenyomni az árakat akár az önköltség (a kínai önköltség!) alá. Már most mindenki azon gondolkodik, hogyan lehetne védővámokkal a hazai termelés túlélését biztosítani, miközben a kínaiak meg azon mesterkednek, hogyan tudják ezeket a büntetőintézkedéseket megkerülni. Az bizonyos, hogy a világpiacon Kína és az USA fog diktálni hatalmas túlkínálattal, miközben minden ország igyekszik kiépíteni a szükségleteit kielégítő kapacitást. Ebben a környezetben kell majd a magyar gyárakat (melyek a hazai igényeket 4-5-szörösen meghaladják) nyereségesen üzemeltetni, miközben sem az alapanyagot, sem az energiát, sem a technológiát és még a munkaerő jelentős részét sem tudjuk helyben biztosítani. Ez nem lesz egy sikertörténet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!