Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Az egészségüggyel is akadnak...

Az egészségüggyel is akadnak olyan "személyi" problémák, mint az oktatással?

Figyelt kérdés

[link]


A szakmai része a dolognak, egyértelmű.Viszont, szerintem a személyivel is sok probléma van.Lekezelő ápolók, orvosi asszisztensek , régi probléma.


Ameddig nem volt munkahelyem, tanultam , én is államit használtam.Például szájsebészeten némelyik asszisztens olyan stílust enged magának,hogy simán fellehetne őket nyomni betegjogok megsértése ,etikátlan viselkedés miatt.

Az orvosokra viszont kevésbé jellemző a lekezelő stílus.Az asszisztensek vannak nagyon elszállva maguktól.



Ugyanaz a baj, mint az oktatásban.Hiába kapnak béremelést, a humán erőforrás minősége egyáltalán nem javul.Ha bruttó 1 millióra emelnék a bérüket, akkor sem javulna.


máj. 5. 09:52
 1/5 anonim ***** válasza:
50%
Minden szakmában vannak ilyenek is, és vannak olyanok is.
máj. 5. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 Fsms ***** válasza:
61%

Sajnos, h pontosan mi történt nem tudjuk, gondolok a párbeszédre. Nem mentve az orvost lehet már dolgozott egy napja, amit a Fidesz nem fizet ki neki, persze az is lehet, h a szakmai hozzáértéssel volt gond.

Sajnos velem is történt ilyen, h elzavartak, h nincs bajom következő héten persze ismeretség révén már műtötték a szívemet.

Azaz egy esetből a teljes rendszerre nem lehet pontos képet adni, de az biztos, h Fidesz az utóbbi bő tíz évben tudatosan szétlopta, tönkre tette az egészségügyet.

Nézz ra a várólistákra, kórházi adósságok, egy egyszerű vizsgálatra 6-8 hónapot kell várni pl. Mri, vagy kifizeted zsebből a ner-s a maganegeszsegugyben.

máj. 5. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Elsőre tényleg azt látni állami egészségügyben, hogy sokszor megengedhetetlen stílust engednek meg asszisztensek, ápolók, de ennek oka jellemzően az, hogy az (alulfinanszírozott egészségügy) káoszában kell valahogy fenntartani a működést és rendet.


Maszek rendelésre időre tud menni a páciens, állami rendelésen meg órákat várakoztatják, nem osztályozza a betegek sürgősségét szemrevételezéssel orvos (ezt megteszik a frontkorházakban is), ha valamelyik meghal (szakrendelésre komolyabb baj miatt is mennek be lábon betegek), akkor is az asszisztensé a felelősség.


Aztán még agyon vannak csapva egyre növekvő adminisztrációs terhekkel, sok manuális rögzítést igényelnek az alkalmazások, elavultak az eszközök, mindenből hiány van. Pl. egészségügyi intézmény mosdójában nem nagyon látni folyékony szappant, papír törlőkendőt (más meg nem lenne higiénikus).

máj. 5. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Másféle rendszerben kell a betegellátásra oktatni az egészségügyben dolgozókat is - nem a munkájuk minősége a rossz hanem a viselkedésük a betegekkel, hozzátartozókkal.

Addig nem is tudtam mennyire másképpen is lehet csinálni, amíg egy esetben a covid alatt a sürgősségire nem kellett mennem a klinikára. Már a beléptetéstől teljesen más volt a rendszer, mint a megszokott, pontról pontra személyesen kísértek, nem csak odavetették hogy na, arra menjen a beteg. A váróba kijött az orvos elém, bemutatkozott, elmondta, hogy ő fog majd vizsgálni és elvezetett a vizsgálóhoz. Közben amíg más vizsgálatokra kellett menni az asszisztense kísért el oda és konkrétan adott át az ott dolgozónak, majd kísértek vissza. Ahányszor valami vizsgálat eredménye megjött az orvos vagy az asszisztens kijött hozzám a folyosóra, elmondta mi van benne, ebből mire lehet következtetni, mire kell még várni, majd személyesen adta a kezembe a doktornő a zárójelentést és látott el tanácsokkal a későbbiekre. Mindezt úgy, hogy előtte pár hónappal meg a saját városom rendelőjében a sebészeten arra nem voltak hajlandóak, hogy időben behívjanak, pedig szóltam az asszisztensnek, hogy röntgenezni kell és a röntgen hamarabb be fog zárni. Ott ültem törött bokával órákig, majd mire az orvoshoz bejutottam épp 10 perccel zárt be a röntgen, így mehettem fel a János Kórházba újabb sok órát várni. Pedig totál egyszerű bokatörés volt, egyértelmű is és csak azért ültem közel 6 órát várótermekben és kellett közte még órákat kocsiban utaznom, a páromnak engem külön vinnie, mert az asszisztens képtelen volt egy sima beutalót kihozni a röntgenhez.

A többsége az asszisztenseknek, orvosoknak normális, rendes, azonban van egy pár köztük aki rettentően megrontja az egészet és nyilván csak arra emlékszel. Nekem sem az maradt meg, hogy bent a sebész mér kedves volt, hogy a János kórházban is a sebész milyen normális volt, a röntgent végző asszisztens milyen óvatosan illesztgette a lábamat, nehogy bajt okozzon vagy fájjon, hanem az az egy aki keresztbe tett nekem, hiszen miatta kellett még utaznom is hogy megkapjam ami szükséges.

De mindezek mellett még mindig azt mondom, hogy a valóban fontos dolgok megvannak és ez a lényeg. Ez amit leírtam nekem még belefér, a hónapokra adott várólistás időpont, a kényelmetlenség, a hülye alkalmazott a laborvizsgálatoknál meg az ostobán átalakított rendelési idő is amivel most nálunk kizárólag munkaidőben tudsz háziorvoshoz menni, az mind belefér, mert közben meg van több olyan közeli családtagom akiknek a súlyos egészségügyi problémája hatalmas költség és sok-sok orvosi beavatkozás, és életben vannak annak ellenére milyen súlyos betegek, ami az orvosoknak köszönhető. Na meg a magyar egészségügynek, hogy fizetik a család helyett a havi másfél millióba kerülő gyógyszereket és a különleges kezeléseket.

Reménykedem, hogy idővel az terjed el amit a klinikán tapasztaltam és az megszűnik amit a saját rendelőnkben, de ha a baromság marad, cserében gyógyítanak viszont a kedvesség azzal járna, hogy na, akkor fizess ki mindent, különben nem látunk el, akkor inkább a régi rendszer. :)

máj. 5. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
0%
orvosok gyűlőlik a betegeket mint a szart
máj. 5. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!