“ Két nappal az átadás után alig 13 km/órával döcögött a MÁV a Mészáros cége által frissen felújított szakaszon” - vélemény?
A Gyakori Kérdéseken skandallum.
A vasutas szakmában meg azt mondják, hogy fokozatos sebességemeléssel lehet rángedni a vonatokat a frissen felújított pályára, mert az ágyazat a végleges tömörítettségét a forgalom megindulásával fokozatosan éri el.
"A konkrét videón látható, 13 km/órás sebességgel közlekedő vonatról a MÁV azt mondta, hogy az érintett, frissen felújított szakaszon a vonatok menetideje a biztosító-berendezés átmeneti hibája miatt nőtt meg pénteken."
A vasút szabályai szerint akad néhány lehetőség a 15km/h-s közlekedésre. Törközbiztosított pályán biztosító berendezés hiba esetén két lehetőség van a vonatok leközlekedtetésére:
-bevezetik az állomástávolságú közlekedést és a két állomás között mindig csak egy vonat közlekedik a megengedett legnagyobb sebességgel
-egymás után beengedik a vonatokat az állomásközbe, de egyik sem mehet 15km/h-nál gyorsabban
Valszeg a videón a második eset látható. Érdekesség: ugyanilyen üzemnél történt az emlékezetes monori-erdei baleset ahol a a személyvonat vezetője nem tartotta a 15km/h-s és majd 100-km/h-val érte utol a intercityt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!