Az elektromos autókat erőltető “zöld” liberálisoknak mi bajuk az akkumulátor gyárral ?
Német gazdáik pont hogy ebben látják a jövőt. A magyar libsik sem sikoltozó örültek módjára vergődnek.
Mi a gond, azon kívül, hogy a Fidesz csinálta?
1. Hihetetlen méretű vízigénye lesz, amit nem tudunk biztosítani, az édesvízi készleteink elképesztő pocsékolása. Amikor ezt a magyar vízügyi igazgató megerősítette, akkor kirúgta a kormány, és közölték hogy lesz elég víz (nem lesz).
2. Nincs elegendő energia a gyár elképesztő méretű energiaigényének a fedezésére, a környéken gyakoriak lesznek a túlterhelések, a lakosságnál a leállások, az energiát külföldről kell majd vásárolni, stb.
3. Nincsenek a gyártáshoz szükséges ásványkincseink, mindent külföldröl kell hozni, ami egy plusz környezetterhelés, és közlekedési terhelést fog okozni.
4. Nincsen szabad munkaerő a térségben, ezért azt is külföldről fogják behozni, amit már látunk is mindenhol, küldik el már más gyárakból is a magyar munkásokat, és olcsóbb fülöp-szigetekiekre cserélik őket.
5. A gyártó ország köteles a jogszabályok szerint visszavenni a terméket- a hulladékot az élettartama végén, azaz amit idehoznak és feldolgoznak vegyi anyagokat, ide fog visszakerülni, és nekünk kell majd ezt a 10+ millió tonna veszélyes anyagot kezelni.
6. A gyárak hatalmas földeket kaptak ajándékba, és jelentős mennyiségű vissza nem téritendő támogatást a magyar államtól, plusz 35-50 millió forint munkahelyteremtő támogatást, és 8-10 év adómentességet.
Tehát semmi de semmi haszna nem lesz egyetlen magyar embernek sem ebből, de oda lesznek a vizeink, a földünk, ide fog gyűlni a hulladék....elképesztően ostoba döntések sorozatát hozta az orbán-kormány, amit 10-20 év múlva is nyögni fogunk.
#3
Amit leírtál annak alapján sehol sem éri meg akku gyárat csinálni.
Akkor miért nem felejtjük el ezt az egész elektromos autózás f.szságot ?
Aztán miért kell szinte minden szerszámból akkus verzió. Az is nagy környezetterhelés.
Ha teleszarod a bolygót, nem tudod visszacsinálni.
...és milyen haszonnal jár számunkra? Semmivel. Ez a baj.
Egy másik példa, ha kivágod a 70-100 éves fákat, és ültetsz helyettük 10-20-at, akkor is ki kell várnod azt a 70-100 évet, amíg megnőnek. Egy 20-30 éves fa nem termel még csak annyi oxigént, ami a saját anyagcseréjét fedezi, és lehet nem lesz 40-50 évünk kivárni amíg megnőnek.
#4
Magyarország gyárt egy évben mondjuk 400 ezer db autót. Tételezzük fel, hogy mind elektromos. Akkor ehhez kell 400 ezer db akkupakk, de nem sokmillió, mert ahol legyártották, később majd azt az országot fogja terhelni az ártalmatlanítás költsége.
Vagyis ha nagyságrendekkel több ilyet állítunk elő mint amennyire szükségünk van, akkor csak gondot csinálunk magunknak.
Máshol meg annyi aksihoz csinálnak gyárat, amennyire elvben szükségük lesz.
3: A valóság ezzel szemben az, hogy van elég vizünk, már van lítiumunk is, és persze folyik az energiatermelői kapacitások kiépítése is (Paks 2, napelemek) és persze rengeteg adót fognak fizetni ezek a gyárak az, hogy pár adónemre esetleg kapnak ideiglenes mentességet, ezt a hosszú távú hasznot nem tünteti el. Az sem igaz, hogy Magyarországra kell visszahozni az akksikat, minden országban lesz akksifeldolgozó iparág is. Amúgy maga a használt akksi is már egy kincs lesz hosszú távon, abból is lehet nyersanyagot kinyerni.
"Amit leírtál annak alapján sehol sem éri meg akku gyárat csinálni.
Akkor miért nem felejtjük el ezt az egész elektromos autózás f.szságot ?"
Ahol megvan a megfelelő energia- és erőforrásszükséglet, ott megéri ilyet építeni. Magyarország például az év semelyik szakaszában nem tudja megtermelni még a jelenleg felhasznált energiát sem, folyamatos importra szorulunk. Ezzel szemben Franciaország annyi áramot termel, hogy a feleslegből látják el a svájcban működő Nagy Hadronütköztető energiaszükségletét. Nyilván ott lenne elég áram a hasonló gyáraknak is, míg nekünk ez hatalmas plusz költségekkel fog járni.
Munkaerő tekintetében sem áll jól sem Magyarország, sem Európa, folyamatosan fogy a népesség. Nem véletlenül települt éppen ki Európából rengeteg gyár, hogy olcsóbban tudja előállítani a termékeit.
Kínának szimplán jól jön hogy a megfelelő piac közelében gyártathat, mi meg kiszolgáljuk az igényeiket politikai érdekekből. Nem gazdasági megfontolás áll mögötte. Az elektromos autó egyébként jó, mert nagyságrendekkel csökkenti a környezetszennyezést. Tudom-tudom, a gyár húdemilyennagyon szennyező, csak hogy a gyár jobb esetben nem a belvárosban működik. Létezik pl. zajszennyezés is, a régi ikarus buszok mellett pl. azt se hallod amit a melletted álló mond neked, míg egy elektromos autót alig lehet észrevenni. A zajterhelés hosszútávon károsítja az ember hallását, így nagyon jó lenne ha csendesebbek lehetnének az élettereink. De ezernyi más előnnyel is járnak az elektromos autók, ahogy az akkumulátoros eszközök is.
Nem alapvetően az akkumulátor vagy a gyár a rossz, hanem a megközelítés amit az ország alkalmaz. Kellenek az akkumulátorgyárak, de nem ide, nem most és nem így.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!