Ha a baloldal lenne kormányon, akkor is emelni kellene az üzemanyag árát január 1-től, mert EU-s elvárás a 41 forintos literenkénti áremelés. Kit szidnátok akkor?
Leírhatnám, miért nem igaz, hogy az EU miatt lesz ekkora emelés. De más már leírta helyettem:
Orbánnak hazugságból mindig lesz egy újabb.
Már rég börtönben lenne a felcsúti disznó helye.
Valami más rárakott adót meg lehetne csökkenteni hogy a fogyasztó ne érezze az áremelést.
Talán a baloldal így tenne és nem kéne szidni senkit sem.
Igen, akkor is emelni kellett volna.
CSak ez nem most történne meg hanem már sokkal korábban megemelték volna.
A jövedékia adó minimum szintje az üzemanyagokra euróban van meghatározva és 2020 óta alatta van a magyar jövedéki adó ennek a minimumnak. Most 2024-től emelik fel, 3 év után nyúlnak hozzá.
Az előírás a minimumot határozza meg és mivel a törvénytervezet idejéhez képest szerencsére javult a forint árfolyama, így magasabb az emelés, mint az előírt minimum. 2023 augusztusi helyzet:
"Egy uniós direktíva alapján a tagállamoknak legalább 35,9 eurócentes jövedéki adót kell kivetniük a benzinre, míg a dízelgázolajra 33 eurócentest. Jelenleg Bulgária, Lengyelország, Magyarország, Málta és Románia veti ki az irányelv szerinti minimális adóterhet. Lengyelország és hazánk esetében az eltérést az ingadozó zloty- és forintárfolyam okozza. Európában Hollandiában, Olaszországban és Finnországban volt a legmagasabb a literenként kivetett jövedéki adó, rendre 79, 73 és 72 eurócent. Az EU-ban a benzin átlagos jövedéki adója 0,53 euró literenként, a dízelgázolajé pedig 0,43 euró – veszi sorra elemzésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány lapunknak elküldött elemzése. "
"A kormány tavaly decemberben nyújtott be az Európai Bizottságnak derogációs kérelmet, vagyis a jövedéki adó minimális szintjének hatályon kívül helyezését szolgáló indítványt. A csomagtervezet szerint abban az esetben, ha a kőolaj hordónkénti világpiaci ára 50 dollár feletti, a jövedéki adó 152,55 forint (380 forintos euróárfolyammal számolva 40 eurócent), ellenkező esetben pedig 157,55 forint (41,5 eurócent). A gázolaj esetében a két adómérték 142,9, illetve 152,9 forint (37,6 és 40, 2 eurócent).
Mivel az új adómérték magasabb az uniós szabályozás szerint minimálisan előírtnál, a forint gyengülése esetén a kormányzat nem kockáztatja a kötelezettségszegési eljárást. A 2024-ben érvényes jövedéki adószintek és a legfrissebb idei átlagos üzemanyagár-statisztika alapján az Oeconomus elemzői elkészítették a benzin és dízel esetében a korrigált adóékek rangsorát.
Eszerint míg a benzin esetében a megemelt jövedéki adó ellenére a magyar adóék még mindig az egyik legalacsonyabb (Románia és Bulgária után), addig a dízel esetében az új adószint már Európában középszintű adómértéket eredményezett."
Értem én, hogy kell a hergelés a kormány ellen, de a valóság az, hoyg akkor kellett volna emelni már a jövedéki adót amikor csúcson voltak az üzemanyag árak, amit nem tettek meg. Így évekig kevesebbet fizettünk érte. Most már megtapasztaltuk milyen a 600Ft-os üzemanyag ár, sajnos ehhez fogunk visszatérni a jövedéki adó emelésével. Csak közben amit eddig 3 év alatt nem vettek el tőlünk az már nálunk marad.
Ha megint nem emelik meg a szabályok szerint és megint indítanak az ország ellen egy kötelezettség szegési eljárást, akkor meg ezen lenne a sivalkodás, hogy jaj a zorbánék nem tartják be az zunijós szabályokat blablabla...
Még így is az alsó régióban van a nálunk fizetett jövedéki adó. Az üzemanyag meg drága most is és drága lesz jövőre is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!