Hány milliárdot lop évente a Fidesz és a hozzá köthető NER-es vállalkozók?
Számtalan helyen olvasom itt, hogy rengeteget lopnak, miattuk nem jut oktatásra, egészségügyre, ... -ra, mert annyit lopnak.
De mégis számszerűsítve mennyi ez?
"A stróman szó ismerős? A G-nap után Simicska eladni "kényszerült" vagyonának egy részét a kormányközeli megbízottaknak. "
Nem kapott megrendeléseket, ezért kellett eladja és meg is látszik a vagyonán, hogy mennyit ért piaci alapon ha nem volt mögötte a kapcsolati háló, hogy megrendeléseket fog kapni. És ez Mészárosra is legalább ennyire igaz, hogy ha pénzé akarná tenni a vagyonát akkor 100 milliárdot se érne az egész.
"mindenki komoly bukóban van aki az első kibocsátáskor vásárolt be." ez miben változtat azon a tényen, hogy az egész Opus/Mészáros/NER értéke attól függ, hogy ki van kormányon és választások előtt ezt a piac be is árazza? Nincs mögötte kp, tulajdon, tudás ami tényleg annyit érne mint amennyire most becsülik őket.
"Azért építenek csak ilyen buta baromságokat, mert ehhez szükséges a legkisebb céghálók kívüli kiadás és ezen van a legnagyobb haszonkulcs. Mi kell az úthoz?"
Nem bántásból mondom, de szerintem manapság lényegesen kevesebb autópálya/ út készül, mint 2002-2010 között.
A szuperkorházakról meg csak annyit, hogy Svédország területileg nagyobb, lakosságban kb. egál, mégis fele annyi kórháza van. Biztos ráférne a fejlesztés az egészségügyre, csak épp ezt valószínűleg azzal kéne kezdeni, hogy csomó kórházat be kéne zárni, nem újak építésével. (lélegeztetőgépekből is tudtak lopni, most akkor mégis lehet az egészségügyön is keresni?)
"ha ez célzottan haszonszerzés miatt csinálják" és ezt hogy tudod bizonyítani? Szerinted hány Fideszes fog ülni miután leváltják őket? (egy se, mert ha te hozod a törvényeket akkor nem úgy lopsz, hogy azért felelősségre vonható legyél)
"Attól, hogy te azt gondolod hogy mindenki más hülye" ezt véletlen nem magadnak akartad írni?
Esetleg arra gondoltál már, hogy pont a megfelelő úthálózat hiánya amiatt kisebb ott a forgalom? Mert nekem pl. eléggé érdekesnek tűnik ez, hogy még mondjuk Győr-Moson-Sopron megye tud profitálni abból, hogy közel van az osztrák határhoz és Budapest után ott a legmagasabb az átlagkereset, addig Zalában valami csoda folytán a 6. legkisebb, pedig két fejlettebb országgal is határos, mégse tud ebből profitálni.
"a sz@rt is kilopják alólad" én nem vagyok olyan jól értesült mint te, mennyit is lopnak ki alólunk? (csak hogy ne haljak meg hülyén) Mert pont a kérdésre nem sikerült válaszolni, bár lehet szavaztál is, csak azt sajna nem tudom megnézni, hogy mire.
" És ez Mészárosra is legalább ennyire igaz, hogy ha pénzé akarná tenni a vagyonát akkor 100 milliárdot se érne az egész."
Nem, Mészárosra ez nem teljesen igaz. Lőrinc-gazdával megvetettek egy rakás dolgot, így ott már nem a generálkivitelező M+M a tényező, hanem a bankholding, Titász. Itt már okosabbak voltak, mint Simicska esetében.
"ez miben változtat azon a tényen, hogy az egész Opus/Mészáros/NER értéke attól függ, hogy ki van kormányon és választások előtt ezt a piac be is árazza?"
Azon, hogy a választás óta eltelt másfél év, és az Opus gyarapodott. Abban egyetértünk, hogy valós saját tőke,tudás stb nincs mögöttük, de az Opus portfóliója már elég széles és miután egyik leányvállalatuk közszolgáltató lett, megkerülhetetlen.
"Nem bántásból mondom, de szerintem manapság lényegesen kevesebb autópálya/ út készül, mint 2002-2010 között."
2002-2010 között ~800km autópálya és autóét épült. 2011-2022 között 740km. A lettő intervallum között van egy 204km-es építkezés is, de lusta voltam kikeresni hogy ebből mennyi lett lezsírozva választás előtt - vlaszeg a nagyobb része.
"Biztos ráférne a fejlesztés az egészségügyre, csak épp ezt valószínűleg azzal kéne kezdeni, hogy csomó kórházat be kéne zárni, nem újak építésével. "
Oké és amit bezársz abból hova rakod át a betegellátást? Pont ezért volt bámulatosan jó ötlet a Fidesztől a budai szuperkórház. Építesz egy regionális új kórházat, ami megközelíthetőség, betegút, üzemeltetés és energetika szempontjából ultramodern, rendelkezik minden szükséges eszközzel és akár egybevonhatod a környékbeli járóbeteg ellátással is. Ha ez megvan akkor a körzetében lévő régi kórházakat be tudod zárni.
Az ellátás körpontosításával munkaerőt és munkaórát tudsz spórolni, ami kritikus lenne a munkaerőhiányos EÜben. 3-4 ilyen modern kórházzal le lehetne fedni Budapestet és az agglomeráció jelentős részét, olcsóbban fenttarthatóak lennének mint a mai állomány és hatékonyabban is tudnának működni.
Ha van új, a régiek bezárhatók.
A lélegeztetőgép biznisz az a külügyminisztérium üzlete volt, nem Kásleré.
"és ezt hogy tudod bizonyítani? Szerinted hány Fideszes fog ülni miután leváltják őket?"
Egyn ormális országban az összes, a nálunk lévő rendszerben nyilván egyik sem.
"Esetleg arra gondoltál már, hogy pont a megfelelő úthálózat hiánya amiatt kisebb ott a forgalom?"
Továbbra sem érted úgy látom. A 76-os út forgalma nem éri el az országút legnagyobb áteresztő képességét, sőt annak a közelében sincs. Ha nekem és a forgalomszámláló automatának nem hiszel, akkor menj ki és nézd meg magad. Nincs rajta jelentős forgalom. Ha most sincs forgalom, akkor később honnan lesz az autópályán? Autópályát oda építünk, ahol alapból magas a forgalom és indokolt. Ott az M6, átadás után tök jókat lehetett rajta veretni éjszaka, mert sok esetben Dunaújváros és Pécs között 4-6 járműnél többel nem találkoztál. :D
A közúti forgalom két részből tevődik össze: személyforgalom és teherforgalom. A személyforgalmat az ott lakók ( autóval és busszal) és ingázók adják, mitől lesz több személyforgalom az M76-os autópályán?
A 76-os főútnak nincs jelentős tranzitforgalma, a környékbeli teherforgalom pedig kicsi, honnan lesz töb teherforgalom az M76-oson? Itt van előttem a forgalomszámlálási adat, az M1 nehéztehergépjármű forgalma 13 szorosa a 76-os úténak, de a ratyi M6 déli szakaszán is majd háromszor annyi tehergépjármű gurul át, mint a 76-oson. Honnan lesz teherforgalom egy sehonnan-sehova vezető országutat kiváltó autópályára?
Esetleg arra gondoltál már, hogy az közúthálózat ész nélküli fejlesztése eohadt nagy zsákutcához vezet? Lásd az Egyesült Államokat. A tömegközlekedés fejlesztése még csak csak...
Győr-Moson fele lelépett Ausztriába ingázni, ez munkaerőhiányt okozott ami feltolta a béreket és eközben a régióban azért akadnak bőven nagyfoglalkoztatók. Van pár ismerősöm aki Borsodból költözött Győrbe. Viszont amíg Gy-M-S megyéhez közel van Ausztria legnépesebb és leggazdagabb régiója, addig Zalához mi van közel? A Határ közeli régiókat már feltöltötték a Vas-megyeiek, Grazba ingázni napi 2x140km-et már hülyeség. Zala megye Szlovéniával és Horvátországgal határos. A horvát határvidék az világvége ( Verőce környékén jártam párszor ), szlovéniában viszont találkoztam kind dolgozó magyarokkal.
Ha valóban ez lenne a probléma, amit te felvetettél: nincs megfelelő közúti kapcsolat Ausztriával ( Zalának nyilván nincs, mivel Ausztriával Vas megye szomszédos ) akkor annak az a megoldása, hogy az M7 irányából, Balatonszentgyörgy és Zalaegerszeg közé autópályát építünk? Az a másik irányban van :D
"Mert pont a kérdésre nem sikerült válaszolni"
Hát most is erről diskurálunk, egy olyan 400 milliárdos fejlesztésről, amire semmi szükség. Ha összeírnánk a szükségtelen és túlárazott fejlesztéseket az elmúlt 13 évből az szép hosszú lista lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!